Ποια μοντέλα περιμένουμε το 2024; Μέρος 1ο

Ποια μοντέλα περιμένουμε το 2024; Μέρος 1ο

Κάθε νέα χρονιά είναι συναρπαστική. Νέοι στόχοι, νέες προσδοκίες και ανάμεσα σε όλα, μερικά νέα αυτοκίνητα που είτε θα πραγματοποιήσουν την πρεμιέρα τους, είτε θα λανσαριστούν στην αγορά εντός του 2024. Απέχουμε πολύ ακόμα από την έμμεση απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά οι κατασκευαστές συνεχίζουν να εμπλουτίζουν τις γκάμες τους με μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων ενώ παράλληλα, προσπαθούν να διατηρήσουν ψηλά τις πωλήσεις τους προσφέροντας στην αγορά και θερμικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα τα οποία λειτουργούν ως γέφυρα μέχρι να αποκτήσουν ουσιαστική πρόσφυση τα ηλεκτρικά. Τι περιμένουμε λοιπόν εντός του 2024; Ποια είναι τα μοντέλα που θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες και τι προσφέρουν ή προσθέτουν στις εταιρίες που τα λανσάρουν; Πριν ξεκινήσουμε, να σημειώσουμε ότι η λίστα δεν είναι σε καμία περίπτωση εξαντλητική αλλά μας δίνει μία καλή εικόνα του τι έρχεται τους προσεχείς μήνες. Με αλφαβητική σειρά λοιπόν:

Alfa Romeo Milano

Η Alfa Romeo 33 Stradale μπορεί να είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιταλικής εταιρίας, αλλά η επερχόμενη Milano θα είναι το πρώτο EV μαζικής παραγωγής της και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα μοντέλα στην κατηγορία των B-SUV. Μπορεί να μην την έχουμε δει ακόμα αλλά γνωρίζουμε ότι είναι το δίδυμο αδερφάκι των Jeep Avenger και Fiat 600, οπότε θα προσφέρει ανταγωνιστική αυτονομία και καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με το DNA της Alfa Romeo στο design και την οδική συμπεριφορά. Δεν είναι τυχαίο που η ιταλική μάρκα προβλέπει ότι η Milano θα αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων της παγκοσμίως…

Alpine A290

Πιο κάτω στην λίστα θα δούμε το επίσης πολυαναμενόμενο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 αλλά δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε έστω και συνοπτικά το A290 της Alpine – την καυτή εκδοχή του R5 δηλαδή, με το οποίο η γαλλική εταιρία θα μπει στην δημοφιλή κατηγορία των hot hatchbacks. Με επιπλέον ισχύ, σύμφωνα με τις φήμες τουλάχιστον, torque vectoring και γαλλικό… ταμπεραμέντο, είναι άγνωστο πόσα θα δούμε στην Ελλάδα αλλά σε κάθε περίπτωση, το περιμένουμε.

Audi

Ιδιαίτερα δραστήρια αναμένεται η Audi το 2024 καθώς δεν είναι μόνο το facelift του A3 που περιμένουμε εντός των επόμενων μηνών, ούτε ο αντικαταστάτης του A4 που θα μετονομαστεί σε A5 καθώς η τελευταία εξέλιξη της στρατηγικής ονοματοδοσίας της γερμανικής εταιρίας επιβάλει ζυγούς αριθμούς για τα αμιγώς ηλεκτρικά και μονούς για τα θερμικά. Το 2024 θα ανανεωθεί επίσης το εντυπωσιακό e-tron GT, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας “RS” έκδοσης ενώ περιμένουμε τα ολοκαίνουρια A6 e-tron και Q6 e-tron καθώς και το νέο Q5 που θα εμπλουτίσουν και θα αναβαθμίσουν σημαντικά την γκάμα της Audi.

BMW

Η μεγάλη είδηση όσον αφορά στην BMW έχει να κάνει με το λανσάρισμα της ολοκαίνουριας X2 στην αγορά, ενός μοντέλου που παρουσιάστηκε επίσημα πριν από 2 μήνες περίπου και στην χώρα μας και αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα δυνατά χαρτιά της εταιρίας. Κατά τα άλλα, περιμένουμε την ανανέωση της 1 Series, την προσθήκη της Touring έκδοσης στην γκάμα της 5 Series και κάποια λίγο ή πολύ ήπια φρεσκαρίσματα σε άλλα μοντέλα ενώ πιθανότατα θα δούμε και τη νέα γενιά της X3 η οποία θα μεγαλώσει σε διαστάσεις ώστε να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στην X1 και την X5.

Citroen eC3

Το πρώτο προσιτό, ευρωπαϊκό ηλεκτρικό δεν θα μπορούσε να λείπει από την λίστα. Η Citroen θα λανσάρει εντός του έτους το ολοκαίνουριο ë-C3 – ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover μήκους 4.01 μέτρων που προσφέρει έντονο χαρακτήρα, 113 ίππους και μία μπαταρία 44 kWh που παρέχει αυτονομία 320 χιλιομέτρων έναντι μόλις €23.300! Άνετο, μοντέρνο, αμιγώς… “γαλλικό”, το Citroen ë-C3 θα είναι διαθέσιμο από το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και θα είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πείραμα όχι μόνο για την ελληνική αγορά αλλά για την ευρωπαϊκή όσον αφορά στο κατά πόσο ένα αστικό (σε μεγάλο βαθμό) ηλεκτρικό με προσιτή τιμή έχει θέση και κοινό.

Cupra Tavascan

Χρειάστηκαν 4 χρόνια περίπου για να μεταμορφώσει η Cupra το Tavascan από το εντυπωσιακό concept του 2019 σε ένα ανάλογα εντυπωσιακό αυτοκίνητο παραγωγής αλλά το πρώτο ηλεκτρικό SUV-coupe της ισπανικής μάρκας είναι γεγονός. Με δύο επιλογές όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα που ξεκινούν από το πισωκίνητο με τους 286 ίππους και τα 550 χιλιόμετρα αυτονομίας μέχρι το τετρακίνητο με τα 350 άλογα που προσφέρει ελαφρώς μικρότερη αυτονομία αλλά επιταχύνει στα 100 km/h σε 5.6 δευτερόλεπτα, το Tavascan διεκδικεί με αξιώσεις το μερίδιο αγοράς που η Cupra θεωρεί ότι του αναλογεί και η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει προς τα τέλη του έτους.

Dacia Duster

Παρότι παρουσιάστηκε πριν από μερικές εβδομάδες και ακόμα δεν έχει λανσαριστεί στην αγορά, το Dacia Duster θέτει ήδη υποψηφιότητα για ένα από τα best-seller της χρονιάς. Ο συνδυασμός του εξαιρετικού value-for-money με το μοντέρνο design και γιατί όχι, τη νέα τεχνολογία με την οποία έχει εξοπλιστεί το δημοφιλέστατο Duster, το καθιστούν μία από πιο “δυνατές” προτάσεις στην κατηγορία. Βενζινοκίνητο, LPG ή υβριδικό, το νέο Duster έχει κάτι για τον καθένα και η αλήθεια είναι ότι ανυπομονούμε να το δοκιμάσουμε!

Fiat Panda

Το καλοκαίρι του 2024 θα παρουσιαστεί η νέα, αμιγώς ηλεκτρική γενιά ενός εκ των πιο σημαντικών μικρών στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το “Νέο Panda” όπως θα ονομαστεί με την ίδια φιλοσοφία του “Νέου 500”, θα μεγαλώσει σε διαστάσεις, θα ασπαστεί πλήρως την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και θα προσπαθήσει να συνδυάσει την ευφυή απλότητα με τον παράγοντα cool ώστε να μπει δυναμικά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης και να επανέλθει δριμύτερο στην κατηγορία των supermini. Για όσους είναι ακόμα διστακτικοί στη νέα τεχνολογία, το γνωστό, κλασικό Panda θα συνεχίσει να πωλείται παράλληλα με το Νέο, ηλεκτρικό για μερικά χρόνια ακόμα.

Ford Explorer

Το Ford Explorer παρουσιάστηκε πέρυσι τον Μάρτιο και οι πωλήσεις του ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το φθινόπωρο του ίδιου έτους αλλά καθυστέρησαν μέχρι το φετινό καλοκαίρι. Το Explorer είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, προϊόν της συνεργασίας της Ford με την Volkswagen οπότε δεν είναι παράλογο το γεγονός ότι μοιράζεται τα μηχανικά του με τα VW ID.4 και Skoda Enyaq. Αυτό σημαίνει ότι είναι διαθέσιμο με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς και μπαταρία 55 ή 82 kWh η οποία στον κατάλληλο ταχυφορτιστή αναπληρώνει το φορτίο της από το 10 στο 80% σε μόλις 25 λεπτά.

Hyundai Santa Fe

Κάθε φορά που η Hyundai ανακοινώνει ένα νέο μοντέλο περιμένουμε να δούμε τι καινούριο θα κάνει με το design του. Στην περίπτωση του Santa Fe η κορεατική εταιρία δεν απογοήτευσε παρουσιάζοντας ένα προϊόν με απόλυτη έμφαση στην ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την εργονομία, “τυλιγμένο” σε ένα εμφατικά τετραγωνισμένο περιτύλιγμα. Το πακέτο ολοκληρώνουν τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα με full-hybrid αλλά και plug-in επιλογές ενώ η Hyundai έχει την τάση να μην απογοητεύει ούτε στους τομείς του εξοπλισμού και της τεχνολογίας. Για όποιον δεν φοβάται την διαφορετικότητα και εκτιμά αυτά που προσφέρει απλόχερα το νέο Santa Fe λοιπόν, ενημερώνουμε ότι το μεγάλο SUV θα είναι διαθέσιμο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Kia EV3

Όταν το πρώτο δείγμα γραφής μίας εταιρίας στον χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το EV6, τότε η εταιρία αυτή έχει κερδίσει την προσοχή μας και για μελλοντικά μοντέλα της. Το 2023 ήταν η χρονιά του 7-θέσιου EV9 αλλά αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα, το 2024 θα παρουσιαστεί το ακόμα πιο ενδιαφέρον λόγω κατηγορίας και κόστους, EV3. Μία πρόγευση πήραμε με το ομώνυμο concept και τουλάχιστον από πλευράς design, αν το EV3 παραγωγής μοιάζει με το Concept EV3 του ’23 η Kia είναι καλά. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα μηχανικά καθώς η κορεατική φίρμα έχει δείξει ότι είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Μένει να δούμε το τελικό προϊόν…

Lancia Ypsilon

Η πολυαναμενόμενη επιστροφή της Lancia δεν γίνεται με κάποιο sports car ή κάτι παρόμοιο σε επίπεδο… ναυαρχίδας αλλά ξεκινά από την βάση με τη νέα Ypsilon. Η προηγούμενη γενιά εξυπηρέτησε άριστα την ιταλική μάρκα και ήρθε η ώρα να αποσυρθεί, δίνοντας τη θέση της σε ένα νέο μοντέλο, αμιγώς ηλεκτρικό. Οι προσδοκίες είναι εξαιρετικά υψηλές και ο ανταγωνισμός είναι πλέον πάρα πολύ σκληρός τόσο εντός του ομίλου Stellantis όσο και έξω από αυτόν. Θα μπορέσει η Lancia Ypsilon να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων ώστε να πείσει ένα αγοραστικό κοινό που αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, έχει… ξεχάσει την Lancia, να επιστρέψει σε αυτήν;

Lexus LBX

Το πρώτο B-SUV της ιαπωνικής μάρκας και κατά συνέπεια, εξ ορισμού ένα μοντέλο που περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τι μπορεί να κάνει και πώς μπορεί να σταθεί σε μία τρομερά δύσκολη κατηγορία. Οι κακεντρεχείς θα πούνε ότι είναι ένα ανασχεδιασμένο Toyota Yaris Cross αλλά η Lexus λέει πως είναι πολύ διαφορετικό και θα μας επιτρέψεις να συμφωνήσουμε. Σε κάθε περίπτωση, το Lexus LBX είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία με την τιμή του να ξεκινά από τα €31.300 και τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τους πρώτους μήνες του 2024.

Prev Post Επιμέρους εξαρτήματα του μελλοντικού σας Ford θα μπορούσαν να κατασκευάζονται από ελαιόδεντρα
Next Post Το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο προετοιμάζεται για την ηλεκτρική εποχή
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook