Ότι και να πει κανείς για το Dacia Duster είναι λίγο. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι όπου γυρίσεις το βλέμμα σου θα αντικρίσεις τουλάχιστον ένα παράδειγμα μαρτυρά την επιτυχία του. Αν αυτό δεν είναι αρκετό, ας μιλήσουμε με αριθμούς: Το Dacia Duster κυκλοφορεί στην αγορά 13 χρόνια και κατά τη διάρκεια αυτή, έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 40 διαφορετικά βραβεία ενώ η παραγωγή βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 2.2 εκατομμύρια αυτοκίνητα και αυξάνεται. Το Dacia Duster είναι ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της Ευρώπης ανεξαρτήτως κατηγορίας και με αυτόν τον… αέρα μπαίνει στην 3η γενιά του που έρχεται με περισσότερη τεχνολογία, περισσότερες δυνατότητες, νέο design αλλά πάνω από όλα, χωρίς να θυσιάσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έκαναν το αγοραστικό κοινό να το επιλέξει!
Καταρχάς, να μιλήσουμε για όλα αυτά που φαίνονται. Αν το design σου φαίνεται γνώριμο υπάρχει λόγος καθώς το νέο Duster είναι πρακτικά πανομοιότυπο με το Bigster Concept που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2021 και αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Οι σχεδιαστές ξεκίνησαν με τους απλούς όγκους όπως η καμπίνα, το καπό, τα φτερά κ.ο.κ. και τους συνδύασαν σε ένα μοντέρνο, αρμονικό και δυναμικό σχήμα. Η κάθετη μάσκα με την γρίλια που εκτείνεται μέσω της LED υπογραφής των φωτιστικών σωμάτων μέχρι τα άκρα του αμαξώματος χαρίζουν οπτικά τόσο ύψος όσο και πλάτος στο νέο Duster ενώ οι τετραγωνισμένοι θόλοι, τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος και το λιτό αλλά ταιριαστό πίσω μέρος με τα φανάρια που θυμίζουν αιχμή βέλους υπογραμμίζουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του μοντέλου.
Αυτό τονίζεται και από δύο στοιχεία που δεν είναι άμεσα εμφανή: το πρώτο είναι ότι τα προστατευτικά στο εμπρός και πίσω μέρος κατασκευάζονται από βαμμένο πλαστικό – όχι πλαστικού του οποίου έχει βαφτεί η επιφάνεια αλλά πλαστικού που πήρε μορφή όντας ήδη στο χρώμα που έχει επιλεχθεί. Με αυτόν τον τρόπο οι όποιες γρατζουνιές δεν θα είναι εμφανείς. Δεύτερον τα πλαστικά προστατευτικά στην περίμετρο του αμαξώματος κατασκευάζονται από ένα νέο, ανθεκτικό υλικό που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την LyondellBasell και ονομάζεται “Starkle”. Το υλικό αυτό είναι ανακυκλωμένο σε ποσοστό έως 20% και ενσωματώνει σωματίδια που του δίνουν μία διάστικτη όψη και γι’ αυτό η Dacia επέλεξε να μην το… κρύψει με χρώμα αλλά να το επιδείξει.
Όσον αφορά στο εσωτερικό, συνεχίζεται το ίδιο μοτίβο με το αμάξωμα. Ένα μείγμα μοντέρνου και σκληροτράχηλου που παίρνει τη μορφή ενός μεγάλου, ψηλού και κάθετου ταμπλό όπου φιλοξενείται η οθόνη αφής 10.1 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και οι αεραγωγοί, το σχήμα των οποίων αντικατοπτρίζει αυτό των θόλων. Παρότι το κόστος αποτελεί βασικό κριτήριο κατά την εξέλιξη όλων των μοντέλων της Dacia, το νέο Duster δεν είναι καθόλου… σπαρτιατικό. Ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσω ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 7.0 ιντσών ενώ από πλευράς τεχνολογίας προσφέρεται δυνατότητας ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto και 4 φωτιζόμενες θύρες USB, οι δύο εκ των οποίων είναι Type C. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα cruise control στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις καθώς και νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης όπως αυτό της αναγνώρισης οδικής σήμανσης, το rear parking assist, το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης κ.ά.
Σε αυτά που δεν είναι άμεσα εμφανή τώρα, το νέο Dacia Duster επωφελείται από την μετάβαση στην σύγχρονη CMF-B αρχιτεκτονική, μία ανταγωνιστική και άκρως ευέλικτη πλατφόρμα που χρησιμοποιείται ήδη στα πιο πρόσφατα Sandero και Logan καθώς και σε άλλα μοντέλα του ομίλου. Χάρη σε αυτή την αρχιτεκτονική, το ολοκαίνουριο Duster προσφέρει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ αγγίζει πλέον τα 472 λίτρα) παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις (Μ 4.34 x Π 1.81 x Υ 1.66) δεν έχουν διαφοροποιηθεί ουσιαστικά ενώ σημαντικά αναμένεται να είναι και τα οφέλη στους τομείς του ραφιναρίσματος, της ποιότητας κύλισης και της άνεσης.
Στα μηχανικά, δύο είναι τα μεγάλα νέα: πρώτον, η κατάργηση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης και δεύτερον, η προσθήκη μίας υβριδικής. Το νέο SUV της Dacia είναι διαθέσιμο στην έκδοση Duster ECO-G 100 με κινητήρα απόδοσης 100 ίππων ο οποίος μπορεί να καταναλώσει είτε βενζίνη είτε LPG και μπορεί να διανύσει έως 1.300 χιλιόμετρα ανάμεσα σε ανεφοδιασμούς δεδομένου ότι αμφότερα τα ρεζερβουάρ είναι γεμάτα με 50 λίτρα βενζίνη και άλλα τόσα LPG. Εναλλακτικά, υπάρχει το Duster TCe 130 που εξοπλίζεται με έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων και 130 ίππων που συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων κατά έως 10%. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Duster HYBRID 140 με έναν 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και 94 ίππων να συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και μία μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσης). Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, η μπαταρία 1.2 kWh και η αποδοτικότητα του κιβωτίου επιτρέπουν στο υβριδικό Duster να κινείται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για το 80% των αστικών κινήσεων του και να μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 20% στον μικτό κύκλο έως και 40% στον αστικό!
Κατά τα άλλα, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι το νέο Dacia Duster εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο με το σύστημα τετρακίνησης που χαρακτηρίζεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (217 χιλιοστά, την μεγαλύτερη στην αγορά) και από τις εντυπωσιακές γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας που φτάνουν τις 31ο, 36ο και 24ο αντίστοιχα. Το Duster έρχεται επίσης με σύστημα Downhill Speed Control που διατηρεί την ταχύτητα σταθερή έως τα 30 km/h ώστε ο οδηγός να αγνοήσει τα πεντάλ του γκαζιού και του φρένου και να εστιάσει την προσοχή του στην καθοδήγηση του οχήματος. Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε την δέσμευση της εταιρίας για το λανσάρισμα της νέας γενιάς σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, όχι πολύ διαφορετική από αυτήν που είναι διαθέσιμη η απερχόμενη γενιά παρά το συνολικά αναβαθμισμένο πακέτο. Περιμένουμε με ανυπομονησία περισσότερες λεπτομέρειες όταν το νέο Dacia Duster φτάσει στην χώρα μας.
Οι τιμές του νέου Dacia Duster στη χώρα μας διαμορφώνονται ως εξής:
Οι τιμές του νέου Dacia Duster στην Ελλάδα έχουν ως εξής:
ΕΚΔΟΣΗ | ΤΙΜΗ |
1.0 TCe ECO-G 100 Essential | 19.950 € |
1.0 TCe ECO-G 100 Expression | 22.390 € |
1.0 TCe ECO-G 100 Extreme | 25.390 € |
1.0 TCe ECO-G 100 Journey | 25.390 € |
1.2 TCe 130 Expression | 23.990 € |
1.2 TCe 130 Extreme | 25.990 € |
1.2 TCe 130 Expression 4X4 | 26.990 € |
1.2 TCe 130 Extreme 4X4 | 29.290 € |
1.6 Hybrid 140 Expression | 28.890 € |
1.6 Hybrid 140 Journey | 30.990 € |