Το Panda είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της Fiat, μαζί με το 500 φυσικά. Ένα μοντέλο που πρόσφατα έκλεισε 40 χρόνια ζωής και θα συνεχίσει για πολλά χρόνια ακόμα να προσφέρει μία προσιτή λύση κινητικότητας για όλους. Ένα μοντέλο για το οποίο η ίδια η Fiat θέτει ιδιαίτερα ψηλά τον πήχη καθώς θέλει για την επόμενη γενιά του να είναι “έξυπνα απλό” και ταυτόχρονα “cool” ώστε να μπορέσει να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, ευρωπαϊκό και μη. Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά;
Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι το νέο Fiat Panda δεν θα είναι ένας άμεσος αντικαταστάτης του υπάρχοντος μοντέλου. Αυτό αναμένεται να συνεχίσει να πλαισιώνει τη νέα γενιά έως το 2026 περίπου (ίσως και περισσότερο ανάλογα με την εφαρμογή του κανονισμού ρύπων Euro 7) καθώς το νέο Panda, που σύμφωνα με φήμες θα ονομάζεται όντως “New Panda” όπως έγινε με το 500 και το αμιγώς ηλεκτρικό New 500, θα μεγαλώσει σημαντικά σε μέγεθος πλησιάζοντας τα 4 μέτρα σε μήκος και τα 1.76 μέτρα σε πλάτος – περί τα 30 εκατοστά μακρύτερο και 10 εκατοστά φαρδύτερο από την τρέχουσα γενιά. Αν αυτές οι διαστάσεις σου ακούγονται γνώριμες, θα είναι επειδή τις διάβασες στην παρουσίαση του νέου Citroen ë-C3 με το οποίο το νέο Panda θα μοιράζεται και την “Smart Car” αρχιτεκτονική. Σε αντίθεση με το αποκλειστικά ηλεκτρικό Citroen όμως, το Fiat Panda αναμένεται να προσφέρει και θερμικές εναλλακτικές καλύπτοντας μεγαλύτερο εύρος της αγοράς. Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι η Stellantis, η μητρική της Fiat και της Citroen, έχει προγραμματίσει να βασίσει 7 μοντέλα στην Smart Car αρχιτεκτονική γεμίζοντας την φαρέτρα της ώστε να αντιμετωπίσει την κινεζική… επίθεση.
Μία ακόμα εκκρεμότητα που περιμένουμε να διαλευκανθεί από την ιταλική μάρκα είναι η… καταγωγή του νέου Panda. Ο πρόεδρος της Σερβίας, Aleksandar Vucic δήλωσε ότι το μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Kragujevac αν και τα ιταλικά συνδικάτα θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να κρατήσουν την παραγωγή του μοντέλου στο Pomigliano όχι μόνο μέχρι το 2026 και όχι μόνο για την τρέχουσα γενιά. Όπως καταλαβαίνεις οι ισορροπίες είναι ιδιαίτερα λεπτές αλλά όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ακόμα δεν έχουμε δει το πολυαναμενόμενο μοντέλο. Αυτό θα συμβεί το καλοκαίρι του 2024 με τις προσδοκίες να είναι ψηλά και το βάρος που αναμένεται να επωμιστεί το νέο Fiat Panda μεγάλο.