Η νέα γενιά του εμβληματικού Fiat Panda ίσως να είναι ένα από τα χειρότερα κρατημένα μυστικά στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Όλοι γνωρίζουμε ότι η έλευση της νέας, αμιγώς ηλεκτρικής μάλιστα γενιάς του δεν αργεί και κανένα από τα εμπλεκόμενα μέρη δεν μπορεί να μην μιλήσει για το ιταλικό μικρό. Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πρόεδρος της Δημοκρατίας της Σερβίας, Aleksandar Vucic που δήλωσε ότι περιμένει από την Stellantis να “δώσει” την παραγωγή του νέου Fiat Panda στην χώρα του και ειδικότερα, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Kragujevac.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο τέθηκε σε λειτουργία στα μέσα της δεκαετίας του ’50 και κατασκεύαζε για πάρα πολλά χρόνια διάφορα μοντέλα της Zastava και κυρίως το ιστορικό Yugo αλλά υπέστη σοβαρές ζημιές κατά την κατάρρευση της Γιουγκοσλαβίας και τον πόλεμο που την ακολούθησε. Έπρεπε να φτάσουμε στο 2008 για να αγοράσει η Fiat το σχεδόν κατεστραμμένο εργοστάσιο ολοκληρώνοντας μία κοινοπραξία με την κυβέρνηση της Σερβίας και μετονομάζοντας την εταιρία σε Fiat Automobili Srbija. Έκτοτε και έπειτα από διαδοχικές, σημαντικές επενδύσεις, το εργοστάσιο έχει εκσυγχρονιστεί και σύμφωνα με τον Vucic, η παραγωγή του ηλεκτρικού Panda στο Kragujevac θα ενισχύσει τους εμπορικούς δεσμούς ανάμεσα στην Ιταλία και την Σερβία πέρα από τα 4.6 δισεκατομμύρια ευρώ που είναι τώρα.
Αν και ο Vucic δεν παρείχε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έναρξη της παραγωγής του νέου μοντέλου, περιμένουμε πως το ηλεκτρικό Fiat Panda θα παρουσιαστεί περί τα μέσα του 2024 και θα χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική με το πρόσφατο Citroen e-C3. Αυτό θα του επιτρέψει να προσφέρει ανταγωνιστική τεχνολογία, εμβέλεια και απόδοση σε προσιτή τιμή αλλά ασχέτως του αυτοκινήτου, η επιλογή της χώρας στην οποία θα ανατεθεί η παραγωγή του Fiat Panda είναι μία… πολιτική απόφαση. Η τρέχουσα γενιά παράγεται στο Pomigliano της Ιταλίας με τα συνδικάτα να εναντιώνονται φυσικά στην… απώλεια του Panda και το FIOM πιο συγκεκριμένα, ένα από τα μεγαλύτερα συνδικάτα στην Ιταλία, να δηλώνει ξεκάθαρα ότι θα αντισταθεί στα πλάνα της Stellantis να μεταφέρει την παραγωγή του μοντέλου έξω από την Ιταλία. Η ίδια η Stellantis αναφέρει ότι η παραγωγή του τρέχοντος Panda θα συνεχιστεί στο Pomigliano μέχρι το 2026 αλλά δεν κάνει λόγο για το μετά ή για την επόμενη γενιά γενικότερα.