Το Cupra Tavascan είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα

Το Cupra Tavascan είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα

Το Cupra Tavascan είναι το τρίτο κατά σειρά “bespoke” μοντέλο της Cupra (όχι κάποιο που βασίζεται σε αντίστοιχο της Seat δηλαδή) και το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μετά το Born αλλά σύμφωνα με την ισπανική εταιρία, το Tavascan αναπαριστά κάτι πιο σημαντικό.

Το 2019 είχαμε οραματιστήκαμε την επανεφεύρεση του εξηλεκτρισμού. Θέλαμε να δείξουμε στον κόσμο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν είναι διασκεδαστικά και sexy, με φανταστικό σχεδιασμό και να παρέχουν μοναδικά σπορ χαρακτηριστικά. Τότε ίσως να ήταν όλα ένα όνειρο. Τώρα, με το Tavascan, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα.

Δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας, Wayne Griffiths για το νέο μοντέλο που οφείλουμε να παραδεχθούμε πως δεν διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο που είδαμε πριν από σχεδόν 4 χρόνια. Έχει σχεδιαστεί και έχει εξελιχθεί στην Βαρκελώνη της Ισπανίας και βασίζεται σε υπάρχουσα τεχνολογία του VW Group στο οποίο ανήκει η μάρκα, αλλά την “ντύνει” με την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας της. Το εμπρός μέρος μοιάζει… θυμωμένο με το καπό να κατεβαίνει αρκετά χαμηλά και το κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι γεμάτο ανοίγματα που τροφοδοτούν με αέρα το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο και εξασφαλίζουν όχι μόνο την ψύξη του, αλλά και αποδοτική αεροδυναμική. Τα φωτιστικά σώματα με τα τριγωνικά γραφικά κλέβουν την παράσταση όμως, δημιουργώντας μία εικόνα άμεσα αναγνωρίσιμη ως Cupra.

Από το πλάι καταλαβαίνει κανείς καλύτερα τις αθλητικές αναλογίες που τονίζουν τον χαρακτήρα του Tavascan και παρέχουν την αίσθηση της ταχύτητας με τον τρόπο που μοιάζουν σαν να “τραβάνε” το design προς το πίσω μέρος. Από το πλάι ξεχωρίζουμε επίσης την απόφαση των σχεδιαστών να εξοπλίσουν το Tavascan με μαύρες εμπρός κολώνες και μαύρα περιγράμματα στα φτερά δημιουργώντας κενούς χώρους και παίζοντας με τον όγκο και την στάση του αμαξώματος. Πίσω, το highlight είναι τα φανάρια που ενώνονται με μία λεπτή λωρίδα LED και εστιάζουν την προσοχή μας στο επίσης φωτιζόμενο σήμα της εταιρίας στο κέντρο. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει ο διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα ενώ το πακέτο συμπληρώνουν οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος 19, 20 ή 21 ιντσών, ανάλογα με τις προτιμήσεις του πελάτη. Γενικά, το Cupra Tavascan κρύβει καλά τον όγκο του καθώς πρόκειται για ένα coupe SUV με μήκος 4.64 μέτρα, πλάτος 1.86 και ύψος 1.59 μέτρα αλλά ο δυναμισμός που αποπνέει σε κάνει να πιστεύεις ότι πρόκειται για ένα μικρότερο, πιο ευέλικτο όχημα.

Το εσωτερικό είναι ακόμα πιο περιπετειώδες με την ραχοκοκαλιά που υποστηρίζει ολόκληρο το ταμπλό και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τα πλευστά στοιχεία του, όπως για παράδειγμα η μεγάλη οθόνη 15 ιντσών που χρησιμοποιείται για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Οι επιβάτες απολαμβάνουν την στήριξη που παρέχουν τα standard bucket καθίσματα ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων σε μία οθόνη 5.3 ιντσών. Ιδιαίτερη σημασία για τον σχεδιασμό της καμπίνας είχε τόσο ο φωτισμός, με την Cupra να επιλέγει την τεχνολογία LED σε διάφορα σημεία αλλά και η βιωσιμότητα που εκφράζεται μέσα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται: υφάσματα με έως και 90% ανακυκλωμένο polyester ή microfibre με έως και 50% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη. Το Tavascan δεν υστερεί ούτε στον τομέα της πρακτικότητα με άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και την ηλεκτρική πίσω πόρτα που όταν ανοίγει αποκαλύπτει το πορτ-μπαγκάζ των 540 λίτρων.

Όσον αφορά στα μηχανικά, το νέο μοντέλο της Cupra βασίζεται στην MEB αρχιτεκτονική του VW Group και ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνει εκπλήξεις. Στην κορυφαία του έκδοση, εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 340 ίππων με ροπή της τάξης των 545 Nm στον πίσω άξονα και 134 Nm στον εμπρός που αρκούν για να επιταχύνουν το ισπανικό SUV coupe στα 100 km/h σε 5.6 δευτερόλεπτα. Το Tavascan VZ διαθέτει μία μπαταρία 77 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως 520 χιλιομέτρων – την ίδια μπαταρία που χρησιμοποιεί και η “βασική”, Endurance έκδοση. Σε αυτήν δεν υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα οπότε η απόδοση περιορίζεται στα 286 άλογα με 545 Nm ροπής, αλλά η αυτονομία της μπαταρία αυξάνεται στα 550 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις. Όταν εξαντληθεί το φορτίο δε, το Tavascan είναι ικανό για ταχεία φόρτιση έως 135 kW που σημαίνει ότι χρειάζονται περίπου 30 λεπτά για να αναπληρωθεί η μπαταρία από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της.

Prev Post Η CATL εξέλιξε τις πιο ελαφριές μπαταρίες στον κόσμο!
Next Post Η Mercedes γιορτάζει τις 500.000 G-Class με μία πολύ ειδική δημιουργία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook