Τα τελευταία χρόνια η γκάμα της Alfa Romeo έχει αποκτήσει ενδιαφέρον με ανταγωνιστικές προτάσεις στην κατηγορία των μεσαίων sedans με την Giulia και των SUVs με την Stelvio αρχικά και την Tonale πιο πρόσφατα. Τα επόμενα χρόνια θα είναι ακόμα πιο ενδιαφέροντα όμως, παρά την στροφή της ιταλικής εταιρίας στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης – ή μήπως εξαιτίας αυτής; Όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρίας, Jean-Philippe Imparato, ετοιμάζεται ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό sedan το οποίο αναμένεται να ταράξει τα νερά στην ευρύτερη κατηγορία.
Ακόμα δεν έχει γίνει σαφές σε ποια κατηγορία θα προσφέρεται αυτό το sedan καθώς άλλα δημοσιεύματα αναφέρονται σε αυτό ως τον αντικαταστάτη της Giulia και άλλα ως τον αντίπαλο της επερχόμενης i5, το μόνο σίγουρο είναι όμως ότι νέο μοντέλο της Alfa Romeo θα βασίζεται στην STLA αρχιτεκτονική της Stellantis και θα προσφέρει χάρη στις διαφορετικές εκδόσεις του, εξαιρετική αυτονομία και τρομερές επιδόσεις. Για όποιον αναζητά το πρώτο, θα υπάρχει η βασική έκδοση με περίπου 350 άλογα και την δυνατότητα να διανύσει γύρω στα 700 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις. Όποιος αναζητά το δεύτερο, θα υπάρχει η κορυφαία, Quadrifoglio έκδοση που κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιεί την διάταξη με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες όπως την είδαμε στην Maserati GranTurismo Folgore και θα προσφέρει περί τα 1.000 άλογα. Εκείνοι που ψάχνουν έναν έντιμο συμβιβασμό ανάμεσα στα δύο, θα βρούνε την “Veloce” έκδοση του επερχόμενου sedan με 800 άλογα περίπου ενώ όσον αφορά στην φόρτιση, η Alfa Romeo θέλει από την μπαταρία και την ηλεκτρική αρχιτεκτονική της να εξασφαλίζουν ένα επαρκές φορτίο (ο Imparato μάλλον κάνει λόγο για το 10-80% που έχει καθιερωθεί) σε περίπου 18 λεπτά.
Το μεγάλο αφεντικό της ιταλικής μάρκας αποκάλυψε και κάποιες, λίγες λεπτομέρειες για το μεσοπρόθεσμο πλάνο της Alfa Romeo πέραν του μεγάλου και πανίσχυρου sedan. Σύμφωνα με τον Imparato, το 2024 η γκάμα της εταιρίας θα εμπλουτιστεί με ένα νέο, μικρό SUV (που θα ονομάζεται πιθανότατα Brennero) και θα αποτελέσει την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της Alfa, αν και θα είναι διαθέσιμο και με Μ.Ε.Κ. όπως είναι και το συγγενές Jeep Avenger χωρίς να διευκρινίζεται ωστόσο σε ποιες αγορές θα προσφέρονται βενζινοκίνητες εκδόσεις. Το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας θα έρθει έναν χρόνο αργότερα και θα το ακολουθήσει ένα ακόμα EV στην ίδια κατηγορία αλλά με διαφορετικό στιλ αμαξώματος – ένα sedan και ένα SUV ίσως; Μετά τα μέσα της δεκαετίας θα έρθει πιθανότατα ο αμιγώς ηλεκτρικός αντικαταστάτης της Stelvio καθώς και ένα ακόμα μεγάλο, ηλεκτρικό μοντέλο στο στιλ της Porsche Taycan για να καλύψει την ζήτηση σε αγορές όπως αυτές των Η.Π.Α. και της Κίνας. Το θετικό είναι ότι η χρηματοδότηση για όλα αυτά έχει ήδη εξασφαλιστεί, οπότε η Alfa Romeo δεν παλεύει για την επιβίωση της – παλεύει όμως για την καθιέρωση της.