Αυτό είναι το πολυαναμενόμενο C-SUV της Alfa Romeo. Η Tonale, η οποία δεν είναι μονάχα το πρώτο μοντέλο που λανσάρεται από την ιταλική φίρμα υπό την νέα ιδιοκτησία (βλ. Stellantis) αλλά και η πρώτη προσπάθεια της στον κόσμο του εξηλεκτρισμού που πολύ σύντομα θα αποτελέσει το βασικό σημείο εστίασης της στρατηγικής της μάρκας καθώς από το 2027 θα λανσάρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η Alfa Romeo συνεχίζει πάντως να ονομάζει τα SUV της με διάσημες ορεινές διαδρομές, αφού αυτό ακριβώς είναι και το Passo del Tonale αν και σε χαμηλότερο υψόμετρο από το Stelvio – ταιριαστό, καθώς η Tonale τοποθετείται κάτω από το μεγάλο SUV της εταιρίας.
Το μήκος της δεν ξεπερνά τα 4.53 μέτρα ενώ το πλάτος είναι 1.84 και το ύψος 1.6 που σημαίνει ότι καταλαμβάνει ακριβώς τον ίδιο χώρο με τον άμεσο ανταγωνιστή της με τους πέντε κύκλους στη μάσκα (βλ. Audi Q3) ενώ ένας ακόμα λόγος για τον οποίο είναι σημαντική η Tonale, είναι το γεγονός ότι κλείνει ένα κεφάλαιο για την Alfa Romeo καθώς βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με το Jeep Renegade. Είναι η τελευταία Alfa Romeo που δεν χρησιμοποιεί κάποια παγκόσμια πλατφόρμα της Stellantis. Πέρα από την αρχιτεκτονική όμως, η Tonale δεν μοιράζεται πολλά κοινά με το Renegade αφού υπόσχεται πως θα αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία της όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά.
Σε αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει φυσικά η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson σε όλους τους τροχούς και αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Koni. Η Tonale επιτυγχάνει κατανομή βάρους 50:50 και υιοθετεί την λύση του brake-by-wire που υπόσχεται “άμεση απόκριση” ενώ και για το σύστημα διεύθυνσης η Alfa Romeo υπόσχεται πως είναι το πιο άμεσο στην κατηγορία.
Όσον αφορά στα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, το νέο SUV της ιταλικής μάρκας θα λανσαριστεί με δύο ήπια υβριδικά και ένα plug-in υβριδικό. Αμφότερα τα δύο “Hybrid” σύνολα συνδυάζουν έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα “P2” 48V απόδοσης 15 kW και 55 Nm ροπής. Η βασική έκδοση αυτού του συνδυασμού προσφέρει 130 ίππους ενώ η κορυφαία Tonale Hybrid εξοπλίζεται για πρώτη φορά με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και προσφέρει 160 ίππους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το κιβώτιο είναι ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων ενώ ακόμα και σε αυτή τη μορφή, η Tonale είναι ικανή να κινηθεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, με την εταιρία να μην αποκαλύπτει ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά.
Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η αποκλειστική για την Tonale έκδοση Plug-in Hybrid Q4 με απόδοση 275 ίππων, επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 6.2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρική αυτονομία έως 80 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο (περισσότερα από 60 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες). Το σύστημα αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 90 kW που κινεί τους πίσω τροχούς. Η PHEV εφοδιάζεται με μπαταρία 15.5 kWh η οποία μπορεί να φορτιστεί σε λιγότερο από 2.5 ώρες σε φορτιστή 7.4 kW. Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι η Alfa Romeo δεν αποστασιοποιείται από την πετρελαιοκίνηση προσφέροντας και την επιλογή ενός turbodiesel 1.6 λίτρων με 130 ίππους και 320 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Για το τέλος κρατήσαμε τα… προφανή. Το design της ολοκαίνουριας Alfa Romeo Tonale βασίζεται στο ομώνυμο concept και επιμελήθηκε μεταξύ άλλων και ο “δικός μας”, Αλέξανδρος Λιώκης. Στον σχεδιασμό παρατηρούμε χαρακτηριστικά στοιχεία όπως οι ζάντες ελαφρού κράματος με τις 5 στρογγυλές οπές και την εμβληματική “Trilobo” μάσκα με το ιστορικό “Scudetto”, τα οποία συνδυάζονται με μοντέρνες πινελιές όπως για παράδειγμα τα “3+3” Full-LED Adaptive Matrix φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν δύο καινοτόμες τεχνολογίες (βλ. Adaptive Driving Beam και Glare-Free High Beam Segmented Technology). Αντίστοιχα, το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της μάρκας στους αγώνες. Η ποιότητα και η οδηγοκεντρικότητα αν μου επιτρέπεται είναι εμφανή σε κάθε στοιχείο με πλέον χαρακτηριστικά το τριάκτινο τιμόνι με τα αλουμινένια paddles, το σχήμα του καλύμματος του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12.25 ιντσών (Cannocchiale) και τους στρογγυλούς αεραγωγούς μεταξύ άλλων.
Η Tonale δεν υστερεί ούτε στον τομέα της τεχνολογίας, με ένα σύγχρονο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που συνδυάζεται με οθόνη αφής 10.25 ιντσών, αναβαθμίσεις over-the-air μέσω ασύρματων δικτύων και όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που περιμένει να βρει κάποιος σε ένα premium αυτοκίνητο εν έτη 2022. Το μόνο που απομένει τώρα, είναι να μάθουμε την τιμή της, αλλά δεδομένου ότι οι παραγγελίες της αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Απρίλιο με την αποκλειστική ειδική έκδοση λανσαρίσματος “Edizione Speciale”, δεν θα αργήσει πολύ να συμβεί κι αυτό!