Είπαμε, το World Endurance Championship με τους νέους κανονισμούς “Hypercar” διανύει μία χρυσή εποχή. Φέτος, στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής, στον κορυφαίο αγώνα αντοχής στον κόσμο έλαβαν μέρος 6 διαφορετικοί, πρωτοκλασάτοι κατασκευαστές και του χρόνου, ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την προσθήκη της Alpine, της BMW και της Lamborghini η οποία αποκάλυψε το πρωτότυπο της στο Goodwood Festival of Speed, μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσει τις δοκιμές. Μπορεί να απέχουμε 11 μήνες από το Le Mans του 2024 αλλά η προετοιμασία πρέπει να ξεκινήσει όσο το δυνατόν ταχύτερα ώστε η ομάδα να συλλέξει όλα τα απαραίτητα δεδομένα.
Αυτή είναι λοιπόν η SC63 – “SC” εκ του Squadra Corse και “63” από το έτος ίδρυσης της ιταλικής εταιρίας, 1963. Η Lamborghini SC63 είναι το πρώτο LMDh αγωνιστικό που χρησιμοποιεί το ανθρακονημάτινο, monocoque πλαίσιο της Ligier (υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς οι κατασκευαστές πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε 4 εταιρία για το chassis τους) και για την κίνηση του θα φροντίζει ένας twin-turbo V8 βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 3.8 λίτρων ο οποίος θα συνεργάζεται με το spec υβριδικό σύστημα που είναι υποχρεωτικό για όλα τα αγωνιστικά της κατηγορίας. Σύμφωνα με την Lamborghini, το γεγονός ότι είναι η πρώτη που επέλεξε την Ligier για το chassis της είναι πλεονέκτημα καθώς έχει αρκετή ελευθερία ώστε να ορίσει η ίδια τις απαιτήσεις της κατά την εξέλιξη του project ενώ για τον κινητήρα, αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι θα υιοθετήσει την διαμόρφωση “cold-V” που σημαίνει ότι τα δύο turbos θα είναι τοποθετημένα στην εξωτερική πλευρά του “V” για βέλτιστη κατανομή βάρους, ψύξη και δυνατότητα επισκευών.
Όσον αφορά στο design, βλέπουμε ότι η SC63 ενσωματώνει κάποια από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία των σύγχρονων Lamborghini όπως για παράδειγμα τα LED φωτιστικά σώματα που σχηματίζουν το γράμμα “Y”, τα φτερά που θυμίζουν κάτι από Revuelto και οι NACA αεραγωγοί που φέρνουν στο νου την Countach. Είναι εκ των πραγμάτων δύσκολο να κάνεις ένα αγωνιστικό να χρησιμοποιήσει την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς την σημασία της αεροδυναμικής απόδοσης του.
“Η SC63 είναι το πιο προηγμένο αγωνιστικό που έχει κατασκευάσει ποτέ η Lamborghini και ακολουθεί τον οδικό χάρτη Direzione Cor Tauri που καταστρώθηκε για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας μας. Η ευκαιρία να αγωνιστούμε σε μερικούς από τους μεγαλύτερους αγώνες αντοχής στον κόσμο με ένα υβριδικό πρωτότυπο συμφωνεί με το όραμα μας για το μέλλον της κινητικότητας υψηλών επιδόσεων όπως το δείξαμε ήδη για τα πολιτικά αυτοκίνητα μας με το λανσάρισμα της Revuelto.“
Δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας, Stephan Winkelmann. Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι την προσπάθεια της Lamborghini θα ηγηθεί η ομάδα Iron Lynx που έχει ήδη εμπειρία τόσο από τους αγώνες αντοχής όσο και από αγωνιστικά της ιταλικής εταιρίας ενώ στο τιμόνι των SC63 τόσο για τις δοκιμές όσο και στους αγώνες θα βρεθούν οι εργοστασιακοί οδηγοί Mirko Bortolotti και Andrea Caldarelli καθώς και οι Romain Grosjean και Daniil Kvyat.