Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το νέο Suzuki Swift

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο για το νέο Suzuki Swift

Κάποιες εταιρίες αποφάσισαν να αποχωρήσουν από το B-segment στην Ευρώπη αλλά ευτυχώς η Suzuki δεν είναι μία από αυτές. Έτσι, το νέο Swift που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο Japan Mobility Show στις αρχές του Νοεμβρίου, κάνει πρεμιέρα και στην δική μας ήπειρο ώστε να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία. Μία πορεία που συνολικά και παγκόσμια, έχει ως αποτέλεσμα περισσότερα από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα τα τελευταία 20 χρόνια χωρίς τυμπανοκρουσίες, πυροτεχνήματα και διθυράμβους. Το Suzuki Swift είναι δημοφιλές και η 4η, ολοκαίνουρια όπως δηλώνει η ιαπωνική εταιρία γενιά του, θέλει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο.

Εμφανισιακά, το νέο μοντέλο είναι περισσότερο εξέλιξη του απερχόμενου παρά κάτι ριζικά διαφορετικό. Η γρίλια είναι λίγο μικρότερη, τα φωτιστικά σώματα είναι πιο τετραγωνισμένα και τοποθετημένα λίγο πιο χαμηλά ενώ και το καπό μίκρυνε λίγο σε μέγεθος με αποτέλεσμα να είναι πιο εμφανή τα όρια του και λίγο πιο έντονη η μετάβαση στα εμπρός φτερά. Επίσης, οι χειρολαβές των πίσω θυρών μετατοπίστηκαν από τις κολώνες σε μία πιο… συμβατική θέση ενώ το κομμάτι της πίσω κολώνας που ήταν βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος έχει ισιώσει και είναι πλέον μαύρο όπως και η υπόλοιπη κολώνα. Σε γενικές γραμμές, το design του νέου Suzuki Swift συνεχίζει να αποπνέει μία φιλικότητα αποφεύγοντας την ευρεία χρήση έντονων γωνιών και επιθετικών σχημάτων ενώ το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης ολοκληρώνει η παλέτα χρωμάτων που περιλαμβάνει 13 μοτίβα με 9 αποχρώσεις μεταξύ των οποίων τα νέα “Frontier Blue Pearl Metallic” και “Cool Yellow Metallic”.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στην καμπίνα, με το Swift να διατηρεί τον αναλογικό πίνακα οργάνων που συνδυάζεται με μία πολυλειτουργική οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο ενώ η οθόνη αφής που χρησιμοποιείται για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης έχει μέγεθος 9.0 ιντσών. Το μικρό hatchback υιοθετεί μία αρμονική μίξη του… παλιομοδίτικου με το μοντέρνο και αυτή η φιλοσοφία συνεχίζεται και στο υπόλοιπο της καμπίνας με τα νέα χειριστήρια για το σύστημα εξαερισμού/κλιματισμού αντί των κλασικών, περιστροφικών αν και για να είμαι απολύτως ειλικρινής, θεωρώ ότι εκείνα ήταν πιο εργονομικά. Σύγχρονη είναι πάντως η λίστα με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που περιλαμβάνει πλέον Adaptive Cruise Control με λειτουργία brake hold, Lane Keep Assist, Adaptive High Beam System και Dual Sensor Brake Support II μεταξύ άλλων. Επιπλέον, για πρώτη φορά σε οποιοδήποτε Suzuki υπάρχει το Driver Monitoring System που αναγνωρίζει το πρόσωπο του οδηγού και τον ειδοποιεί αν εντοπίσει κούραση ή απόσπαση της προσοχής του.

Τέλος, η εταιρία δεν αναφέρει πολλές λεπτομέρειες όσον αφορά στα μηχανικά μοντέλου. Αναφέρει όμως ότι το νέο Swift υιοθετεί έναν ολοκαίνουριο, τρικύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με κωδικό Z12E ο οποίος ενισχύεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε περισσότερα σε αυτό το σημείο και ειδικότερα, δεν γνωρίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συνόλου αλλά υποθέτουμε ότι ο νέος κινητήρας είναι τουλάχιστον ισάξιος, αν όχι καλύτερος από τον απερχόμενο που πρόσφερε 83 ίππους και 107 Nm ροπής και κατανάλωνε κατά μέσο όρο 5.1-5.2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι όπως και ο πρόγονος του, έτσι και το νέο Suzuki Swift θα είναι διαθέσιμο με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip για εκείνους που το χρειάζονται. Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε λογικά όσο πλησιάζουμε στο λανσάρισμα του νέου μοντέλου στην αγορά, που τοποθετείται από την ιαπωνική μάρκα γύρω στην άνοιξη του 2024.

Prev Post Το νέο Mini Cooper SE “ντύνεται” John Cooper Works!
Next Post Ford Kuga Plug-In Hybrid – με μηνιαίο μίσθωμα μόλις 329 ευρώ και μηδενικό εταιρικό φόρο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook