Μερικές ημέρες μονάχα μετά την δημοσίευση των πρώτων επίσημων φωτογραφιών και μερικές ημέρες πριν την εκκίνηση του 12ωρου αγώνα στο Bathurst της Αυστραλίας η BMW τράβηξε το εικονικό σεντόνι που κάλυπτε την πρώτη M3 CS Touring και αποκαλύπτει το εντυπωσιακό station wagon στον κόσμο. Ένα station wagon που υπόσχεται αγωνιστικό DNA και κορυφαία πρακτικότητα σε ένα πακέτο, αναβαθμισμένο με μία σειρά επεμβάσεων και νέων εξαρτημάτων που αποδεικνύουν για άλλη μία φορά ότι εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο!
Για την ολοκαίνουρια BMW M3 CS Touring όλα ξεκινούν από το κινητήριο σύνολο που είναι ίδιο με αυτό της στάνταρ M3 Touring αλλά ταυτόχρονα, διαφορετικό. Ναι μεν ο 3-λιτρος, εξακύλινδρος εν σειρά, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας έχει διατηρήσει την θέση του κάτω από το καπό, αλλά η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης των δύο turbo έχει αυξηθεί στα 2.1 bar και τα νέα δεδομένα στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα (βλ. ECU) έχουν οδηγήσει σε αύξηση της ιπποδύναμης κατά 20 ίππους σε σύγκριση με την M3 Competition Touring. Αυτό σημαίνει ότι η “CS” προσφέρει 550 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 650 Nm ροπής από τις 2.750 έως τις 5.950 σ.α.λ. ενώ ο κόφτης τοποθετείται στις 7.200 σ.α.λ. Η γερμανική εταιρία που… κάτι ξέρει από τον σχεδιασμό και την εξέλιξη εξαιρετικών κινητήρων τονίζει ότι ο υψηλόστροφος, σχεδόν αγωνιστικός χαρακτήρας του συγκεκριμένου δεν αφαιρεί το παραμικρό από την γραμμικότητα του ενώ οι νέες, σκληρότερες βάσεις έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα πιο… αιχμηρή απόκριση και ακόμα πιο άμεση μετάδοση της ισχύος στο υπόλοιπο drivetrain. Για την ιστορία, αυτό αποτελείται από το 8-τάχυτο, M Steptronic αυτόματο κιβώτιο με Drivelogic και το M xDrive σύστημα τετρακίνησης με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στην transfer case να εξασφαλίζει πλήρως μεταβλητή και ομαλή κατανομή της ροπής του κινητήρα ανάμεσα στους δύο άξονες!
Έτσι, η BMW M3 CS Touring είναι σε θέση να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3.5 δευτερόλεπτα ενώ το σπριντ στα 200 km/h ολοκληρώνεται σε 11.7 δευτερόλεπτα. Απόδειξη της ελαστικότητας του κινητήριου συνόλου είναι και οι χρόνοι για το 80-120 km/h με 4η και 5η ταχύτητα που δεν ξεπερνούν τα 2.7 και τα 3.5 δευτερόλεπτα αντίστοιχα ενώ αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η μέγιστη ταχύτητα της ειδικής έκδοσης είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 300 km/h χάρη στο M Driver’s Package που ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισμό.
Δεν είναι όμως μόνο ο αναβαθμισμένος κινητήρας που κάνει την απλή M3 Touring, “CS”. Οι μηχανικοί της BMW προχώρησαν σε μία σειρά επεμβάσεων τόσο στο πλαίσιο όσο και στην ανάρτηση. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το M Servotronic σύστημα διεύθυνσης έχουν αποκτήσει νέες ρυθμίσεις που ταιριάζουν περισσότερο στον χαρακτήρα και τα ειδικά χαρακτηριστικά της έκδοσης, το DSC σύστημα και το M Dynamic Mode έχουν βελτιστοποιηθεί για τις απαιτήσεις της οδήγησης σε πίστα ενώ στον βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε και τις εντυπωσιακές, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω που “ντύνονται” με ελαστικά επιδόσεων σε διάσταση 275/35 και 285/30 αντίστοιχα.
Για το τέλος αφήσαμε τον συνδυασμό δίαιτα-αεροδυναμική-αισθητική που αφορά το αμάξωμα αλλά και την καμπίνα της M3 CS Touring. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της BMW εξέλιξαν ένα ολοκληρωμένο πακέτο που αποτελείται από καπό, εμπρός splitter, εισαγωγές αέρα, καλύμματα καθρεπτών και διαχύτη τα οποία κατασκευάζονται όλα από ελαφριά συνθετικά υλικά και πιο συγκεκριμένα, CFRP (Carbon fibre-reinforced plastic) και συνδυάζονται με τα M Carbon bucket καθίσματα και τα διάφορα διακοσμητικά στο εσωτερικό για να μειώσουν κατά 15 κιλά το βάρος σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Touring. Μπορεί να μην ακούγονται πολλά δεδομένου ότι η Touring δεν είναι ούτως ή άλλως ελαφριά αλλά ως γνωστόν η δίαιτα δεν είναι ποτέ εύκολη και ενδεχομένως αν έπρεπε να αφαιρεθούν επιπλέον κιλά να χρειάζονταν θυσίες που δεν ήταν διατεθειμένη να κάνει η BMW στο ραφινάρισμα, την πρακτικότητα, την ποιότητα κύλισης κ.ο.κ. Το εμπρός μέρος της ειδικής έκδοσης χαρακτηρίζεται από την μινιμαλιστική γρίλια και τα LED φωτιστικά σώματα με την κίτρινη απόχρωση που θυμίζει τα GT αγωνιστικά ενώ στην καμπίνα, εκτός από τα M Carbon bucket καθίσματα ξεχωρίζουμε το τριάκτινο τιμόνι που επενδύεται με Alcantara, τα διάφορα “CS” σήματα και τον αποκλειστικό Black/Red χρωματικό συνδυασμό που όλα μαζί, δημιουργούν μία ατμόσφαιρα η οποία ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του μοντέλου. Η BMW δεν αναφέρει σε αυτό το σημείο αν θα υπάρξουν περιορισμοί στην παραγωγή της M3 CS Touring αλλά δηλώνει ότι οι παραδόσεις είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στην Ευρώπη τον Μάρτιο του 2025.