Η πιο συχνή κριτική που δέχονται τα plug-in υβριδικά είναι πως η φιλική προς το περιβάλλον φύση τους είναι λίγο ή πολύ πλασματική αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν οφείλεται στην τεχνολογία. Τα plug-in υβριδικά έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν αυτά που υπόσχονται αλλά είναι ευθύνη του χρήστη να τα χρησιμοποιεί όπως έχουν σχεδιαστεί να χρησιμοποιούνται. Τα plug-in υβριδικά πρέπει να φορτίζονται για να αποδώσουν τα μέγιστα και όταν δεν συμβαίνει αυτό, καταλήγουν απλά να κουβαλάνε ολόκληρο το υβριδικό σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης και βαριάς μπαταρίας άνευ λόγου, οπότε καταλήγουν να είναι λιγότερο αποδοτικά από ένα αντίστοιχο αμιγώς θερμικό μοντέλο. Όπως έχουν δείξει οι έρευνες, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δεν χρησιμοποιεί σωστά την τεχνολογία αλλά η Volvo μπορεί να καυχιέται ότι οι πελάτες της έχουν καλύτερη κατανόηση αυτού του είδους του εξηλεκτρισμού.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η σουηδική εταιρία τα plug-in υβριδικά της χρησιμοποιούνται συχνά ως αμιγώς ηλεκτρικά, ειδικά σε αστικές περιοχές. Κατά μέσο όρο, οι οδηγοί των plug-in υβριδικών Volvo χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους χωρίς “θερμική” ισχύ για το 50% των μετακινήσεων τους περίπου και αυτό είναι ένα αξιοπρεπές ποσοστό δεδομένου. Θα μπορούσε ή θα έπρεπε να είναι πολύ υψηλότερο αλλά σε αυτό το σημείο και δεδομένων των στοιχείων που προκύπτουν από τις έρευνες, δεν θα παραπονεθούμε κιόλας. Ωστόσο η ανακοίνωση της Volvo δεν εστιάζει σε αυτό. Το ποσοστό των ιδιοκτητών plug-in υβριδικών που τα χρησιμοποιούν όπως πρέπει αποτελεί ένα μικρό μέρος της ανακοίνωσης. Αυτό που δήλωσε η Volvo είναι ότι παρέδωσε το εκατομμυριοστό plug-in υβριδικό αυτοκίνητο της υπογραμμίζοντας την αξία που έχει η τεχνολογία στο ταξίδι εξηλεκτρισμού της ως ένας πυλώνας ανάπτυξης.
Τα plug-in υβριδικά αποτέλεσαν το 23% το συνολικών πωλήσεων της Volvo παγκοσμίως κατά το πρώτο μισό του 2025. Επίσης, οι πωλήσεις τους έχουν αυξηθεί από τα 46.000 αυτοκίνητα το 2019, στα 177.000 το 2024 φανερώνοντας μία υψηλή ζήτηση ιδίως για μοντέλα όπως το XC60 και το XC90 και στις τρεις βασικές περιοχές. Το 2024 το Volvo XC60 ήταν το plug-in υβριδικό με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη ενώ το ίδιο μοντέλο βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων plug-in υβριδικών παγκοσμίως για τα τελευταία 3 χρόνια και συνεχίζει στο ίδιο μονοπάτι το 2025. Χάρη στην ζήτηση που απολαμβάνουν τα plug-in υβριδικά της, η Volvo έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ανάμεσα στους “παραδοσιακούς” premium κατασκευαστές και ενισχύει περαιτέρω την γκάμα της με νέα μοντέλα όπως το ολοκαίνουριο XC70 που λανσάρεται ως το πρώτο “super” plug-in υβριδικό – μεγάλης αυτονομίας δηλαδή, καθώς το XC70 προσφέρει αυτονομία μηδενικών εκπομπών ρύπων της τάξης των 200 χιλιομέτρων!
Αξίζει επίσης να θυμίσουμε ότι η Volvo πιστεύει στην χρησιμότητα και την αξία των plug-in υβριδικών εδώ και χρόνια, αφού το πρώτο της μοντέλο (μία PHEV έκδοση του πετρελαιοκίνητου V60 Estate) κυκλοφόρησε το 2012. Αρκετά χρόνια μετά και με πέντε διαφορετικά plug-in υβριδικά μοντέλα έχει γίνει ηγέτης στην κατηγορία χωρίς να υστερεί στα αμιγώς ηλεκτρικά των οποίων η οικογένεια απαρτίζεται από 6 διαφορετικά μοντέλα. Έτσι διατηρεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα που της επιτρέπει να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία!