Το επόμενο μεγάλο στοίχημα των κατασκευαστών στον δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους, το μεγαλύτερο και το πρωταρχικό θα μπορούσε να πει κάποιος, είναι η ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στις πιο προσιτές κατηγορίες. Όσο χαμηλότερη η τιμή, τόσο πιο δύσκολο το εγχείρημα και γι’ αυτό μέχρι τώρα δεν είχαμε δει πολλές προτάσεις αλλά αυτό αλλά σιγά-σιγά. Όλοι οι κατασκευαστές ανακοινώνουν τώρα νέα σημεία εισόδου στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών και η Volkswagen δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, με την γερμανική εταιρία να ανακοινώνει αρχικά το ID.2, μετά το ID.2X και τώρα τον Βενιαμίν της οικογένειας, το ID.1.

Προς το παρόν δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα concept με όνομα ID.Every1 αλλά το γεγονός ότι το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback των 3.88 μέτρων θα περάσει στην παραγωγή δεν κρύβεται και η Volkswagen δεν κάνει καν τον κόπο. Το ID.Every1 θα είναι ο έμμεσος αντικαταστάτης του up! παρότι από πλευράς μεγέθους είναι πιο κοντά στο ID.2 και επομένως στο VW Polo, παρά στο up!. Δεν θα κολλήσουμε εκεί όμως. Αυτό που έχει σημασία είναι πως το ID.Every1 θα είναι το μικρότερο και κατά συνέπεια, το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen όταν λανσαριστεί στην αγορά, κάτι που περιμένουμε να συμβεί γύρω στο 2027, με τιμή που θα ξεκινά από την περιοχή των €20.000.

Με το ID.Every1 το οποίο βασίζεται στην μπροστιοκίνητη MEB Entry αρχιτεκτονική, η Volkswagen υπόσχεται χώρους που συγκρίνονται με αυτούς του Polo και ένα πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα της τάξης των 305 λίτρων ενώ ανακοίνωσε ήδη ότι το πρωτότυπο (υποθέτουμε και το μελλοντικό μοντέλο παραγωγής) εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουριο ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων που χαρίζει στο ID.Every1 μέγιστη ταχύτητα 130 km/h και του χαρίζει αυτονομία τουλάχιστον 250 χιλιομέτρων, χωρίς όμως να διευκρινίζεται το μέγεθος της μπαταρίας με την οποία είναι εφικτό αυτό το νούμερο. Δηλώνει επίσης πως όταν περάσει στην παραγωγή το ID.1 θα είναι το πρώτο προϊόν του Volkswagen Group που θα επωφελείται από μία νέα αρχιτεκτονική λογισμικού η οποία εξελίσσεται σε συνεργασία με την αμερικανική Rivian.

Όσον αφορά στο design, το ID.Every1 έστω και σε μορφή concept ξεχωρίζει με την απλότητα του. Δεν υπάρχουν περίπλοκα σχήματα, υπερβολές, πληθώρα διακοσμητικών κ.ά. φρου-φρου κι αρώματα. Το entry-level EV της Volkswagen έχει χαρακτήρα, έχει ταυτότητα αλλά γυρνά την πλάτη στις υπερβολές ενώ με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, το διακριτικό “χαμόγελο” που σχηματίζεται στη μάσκα και τις τυπικές αναλογίες ενός μικρού hatchback σε συνδυασμό με τα ελαφρώς τονισμένα φτερά που φιλοξενούν τις 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος, εκφράζει μία φιλικότητα που δεν έχουμε συνηθίσει από τον σχεδιασμό της VW. Το ID.Every1 είναι ανάλογα λιτό και φιλικό και στην καμπίνα όπου την παράσταση κλέβουν τα έντονα χρώματα, τα βιώσιμα υλικά και μία μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ο οδηγός έχει μπροστά του μία λεπτή οθόνη όπου προβάλλονται οι απολύτως απαραίτητες πληροφορίες ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά το μινιμαλιστικό design, δεν λείπουν από το ταμπλό του επερχόμενου μοντέλου τα φυσικά χειριστήρια για κάποιες βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το πλάνο της γερμανικής εταιρίας για το μέλλον αρχίζει να παίρνει μορφή στο σύνολο του και ενώ απέχουμε ακόμα από τις πρεμιέρες των “τριών σωματοφυλάκων” των προσιτών ηλεκτρικών, η κατεύθυνση προς την οποία κινείται η Volkswagen μας κάνει να ανυπομονούμε όχι μόνο για τα ίδια τα προϊόντα αλλά για τον ανταγωνισμό που αρχίζει να παίρνει φωτιά στις μικρές κατηγορίες.



