Κάθε φορά που μία εταιρία ανακοινώνει κάποιου είδους πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει στόχους και θυσίες. Θυσίες απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί και όταν οι εν λόγω στόχοι αφορούν την αποδοτικότητα και την κερδοφορία, τότε κάποιο ή κάποια μοντέλα έρχονται αντιμέτωπα με την λαιμητόμο. Η εταιρία στην προκειμένη περίπτωση είναι η Volkswagen, το πρόγραμμα ονομάζεται “Accelerate Forward | Road to 6.5” και το μοντέλο που κοιτάει στα μάτια την θνησιμότητα του δεν είναι άλλο από το συμπαθέστατο αλλά… niche, Arteon.
Σε περίπτωση που το όνομα του προγράμματος δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα, να σε ενημερώσω ότι το πολυπόθητο 6.5 στο οποίο στοχεύει η γερμανική εταιρία δεν είναι τίποτα άλλο από την απόδοση ή το κέρδος επί των πωλήσεων. Η Volkswagen θέλει μέχρι το 2026 να βελτιώσει τον τζίρο της κατά 10 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να κάνει πραγματικότητα βιώσιμα μία απόδοση επί των πωλήσεων της τάξης του 6.5% και για να γίνει αυτό εφικτό, το πρόγραμμα θα πρέπει να υλοποιηθεί σε δύο επίπεδα. Το πρώτο αφορά τομείς όπως η διοίκηση, η τεχνική εξέλιξη, το κόστος των υλικών, τα προϊόντα, η παραγωγή, η ποιότητα και η πωλήσεις. Κάθε ένας τομέας θα έχει συγκεκριμένους στόχους και μέτρα για την επίτευξη αυτών των στόχων ενώ το δεύτερο επίπεδο έχει να κάνει με την μείωση της πολυπλοκότητας στην γκάμα (βλ. διαφορετικές εκδόσεις), το μοντέλο πωλήσεων, η γραφειοκρατία καθώς και η βελτιστοποίηση της απόδοσης στις δύο πρωτεύουσες αρχιτεκτονικές: την MQB και την MEB.
Κάπως έτσι οδηγούμαστε στην δυσάρεστη είδηση της κατάργησης του Volkswagen Arteon. Το εντυπωσιακό fastback προδίδεται από τον χαμηλό όγκο πωλήσεων που δεν είναι δικό του… φάουλ αλλά ολόκληρης της κατηγορίας – όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η γερμανική μάρκα θέλει να εστιάσει σε μοντέλα με υψηλούς όγκους. Ένα από αυτά αναμένεται να είναι το ID.7 που παρουσιάστηκε πρόσφατα και καλύπτει ένα ακόμα προαπαιτούμενο για την Volkswagen καθώς μειώνει την πολυπλοκότητα – όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρία, το ID.7 προσφέρει 99% λιγότερες επιλογές διαμόρφωσης σε σύγκριση με το Golf και το όφελος από αυτό και μόνο το στατιστικό είναι ανεκτίμητο. Όπως τεράστιο είναι και το όφελος που προκύπτει από τις συνέργειες των εταιριών εντός του ομίλου, με την Volkswagen να υπογραμμίζει το παράδειγμα της ίδιας και της Seat/Cupra στο επερχόμενο ηλεκτρικό των €25.000 αλλά και της ίδιας και της Skoda στα νέα Passat και Superb.