Η Toyota δοκιμάζει ένα ηλεκτρικό sports car με χειροκίνητο κιβώτιο!

Η Toyota δοκιμάζει ένα ηλεκτρικό sports car με χειροκίνητο κιβώτιο!

Δεν χρειάζεται να σου πω εγώ πόσο έχει αλλάξει η Toyota τα τελευταία χρόνια σε σύγκριση με την προηγούμενη ή την προ-προηγούμενη δεκαετία. Μία ματιά σε μοντέλα όπως το GR Yaris, η GR Corolla, το 86, η Supra αλλά και το νέο Prius είναι αρκετή για να ζωγραφίσει με τα πιο ζωντανά χρώματα μία εικόνα που δεν έχει πολύ στενή σχέση με ότι συνέβαινε στην Toyota στο πρόσφατο παρελθόν. Ακόμα μία απόδειξη βρίσκουμε στο νέο και αμιγώς ηλεκτρικό sports car που δοκιμάζει η ιαπωνική φίρμα και το οποίο είχε την ευκαιρία να πιάσει στα χέρια του και ο… “Master Driver” όπως είναι το ψευδώνυμο του, ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda που είχε κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να σχολιάσει. Το πρώτο εξ αυτών είναι η φιλοσοφία της εταιρίας κατά την εξέλιξη μοντέλων αυτού του είδους.

Η αφετηρία δεν είναι το κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου αλλά πόσο fun-to-drive είναι ανεξαρτήτως αυτού. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω ένα ηλεκτρικό GR πάνω στο οποίο δουλεύουμε τον τελευταίο καιρό. Δεν γνωρίζω αν το μοντέλο θα περάσει στην παραγωγή αλλά προτεραιότητα γι’ αυτού του είδους τα αυτοκίνητα είναι ότι πρέπει να είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση ανεξάρτητα από το κινητήριο σύνολο που χρησιμοποιούν.

Πολύ σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της εμπειρίας διαδραματίζουν και οι υπόλοιπες αισθήσεις όμως. Γι’ αυτό η Toyota έχει φροντίσει ώστε να γεμίσει την καμπίνα με τεχνητούς μεν, ρεαλιστικούς δε θορύβους αλλά και να εξοπλίσει το νέο, ηλεκτρικό sports car με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και έναν συμπλέκτη. Αυτά δεν θα είναι μηχανικά συνδεδεμένα στον ηλεκτροκινητήρα αλλά θα προσομοιώνουν τη λειτουργία ενός κλασικού κιβωτίου προσαρμόζοντας την ροπή του ηλεκτροκινητήρα ή ακόμα και τιμωρώντας την κακή οδήγηση επιτρέποντας για παράδειγμα το… σβήσιμο του κινητήρα αν ο οδηγός κάνει κάποιον λάθος χειρισμό. Έχουμε δει το πρωτότυπο αυτό κιβώτιο σε ένα προωθητικό video της Lexus και ομολογουμένως παρουσιάζει μία ενδιαφέρουσα προοπτική αν και είναι διαφορετικό να το βλέπεις και διαφορετικό να το χειρίζεσαι και να το νιώθεις. Το βασικότερο είναι ότι η Toyota δείχνει να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση τουλάχιστον όσον αφορά στους λάτρεις της οδήγησης που ανησυχούν για το τι τους επιφυλάσσει η εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Τώρα, αν και πότε θα περάσει το ηλεκτρικό sports car της Toyota στην παραγωγή δεν είναι γνωστά. Μπορεί να υπάρχει η πρόθεση αλλά αν το εγχείρημα δεν είναι βιώσιμο εμπορικά, τότε δεν έχει νόημα. Πάντως αν περάσει, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να χρησιμοποιεί κάποια από τις νέες τεχνολογίες που εξελίσσει η Toyota στον τομέα των μπαταριών. Θα ήταν κρίμα να χαθεί η ευκαιρία πάντως. Δεδομένου ότι η Toyota και η Lexus σκοπεύουν να λανσάρουν 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, καλύπτοντας σίγουρα όλες τις βασικές, δημοφιλείς κατηγορίες νομίζω ότι ένα σχετικά προσιτό sports car μπορεί να βρει θέση στην γκάμα του ιαπωνικού κολοσσού.

Prev Post Peugeot XP400 – Διαθέσιμο και στη χώρα μας
Next Post Ηλεκτρικό και κάτω από τα €25.000 το νέο Citroen C3!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook