Αν υπάρχει μία εταιρία που έχει δεχθεί δυσανάλογα σκληρή κριτική για την πορεία που έχει επιλέξει προς την δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων μοντέλων στην γκάμα της, αυτή είναι η Toyota. Ίσως επειδή οι προσδοκίες που είχε ο κόσμος από την εταιρία που πρωτοστάτησε στον εξηλεκτρισμό ήταν υπερβολικά υψηλές, ίσως επειδή μιλάμε για έναν κολοσσό της βιομηχανίας αυτοκινήτου και όλοι υπέθεταν ότι θα είναι πιο τολμηρή στον συγκεκριμένο τομέα. Δεν ξέρω και δεν έχει σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η Toyota ακολουθεί τον δικό της δρόμο που βασίζεται στην παροχή επιλογών ανάλογα με τις ανάγκες των αγοραστών και την κατάσταση της εκάστοτε αγοράς και ανάμεσα σε αυτές τις επιλογές είναι και προηγμένες τεχνολογίες ιδίως σε τομείς όπως οι μπαταρίες.
Δεν χρειάζεται κάποια εξειδίκευση για να καταλάβει κάποιος ότι οι μπαταρίες συνδέονται άμεσα με την διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά μέσω της μείωσης του φαινομένου του range anxiety και της απεξάρτησης, έως έναν βαθμό βεβαίως, από το δίκτυο φόρτισης. Τα νέα πλάνα της Toyota λοιπόν, περιλαμβάνουν την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών μοντέλων, αρχικά ως Lexus από το 2026, που θα εξοπλίζονται με την επόμενη γενιά των μπαταριών ιόντων λιθίου η οποία θα προσφέρει περισσότερα από 965 χιλιόμετρα αυτονομίας ανάμεσα στις φορτίσεις. Το επόμενο στάδιο είναι μία ακόμα πιο εξελιγμένη μπαταρία bipolar lithium iron phosphate που υπόσχεται μείωση του κόστους κατά 40% σε σύγκριση με την προηγούμενη εκδοχή ενώ το τελικό στάδιο, προγραμματισμένο να περάσει στην παραγωγή το 2027-28, αναμένεται να αυξήσει κατά 10% επιπλέον την αυτονομία. Με αυτή την τεχνολογία η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάσει περί τα 1.7 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην ολοκαίνουρια, ειδική αρχιτεκτονική μέχρι το 2030 και ακόμα δεν έχουμε πιάσει τις solid-state μπαταρίες!
Σύμφωνα με την Toyota, αυτές έχουν την δυνατότητα να αυξήσουν την εμβέλεια κατά 20% επιπλέον σε σύγκριση με την επόμενη γενιά των “συμβατικών” μπαταριών ιόντων λιθίου ενώ μία μπαταρία στερεής κατάστασης είναι προγραμματισμένη να εμφανιστεί μετά το 2028 και αναμένεται να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 1.450 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Αξίζει να αναφέρουμε βεβαίως ότι η Toyota δεν είναι η μοναδική που ποντάρει στις μπαταρίες στερεής κατάστασης καθώς παρόμοιες είναι οι προθέσεις τόσο της Nissan όσο και της Honda. Τα πλάνα της ιαπωνικής εταιρίας για το μέλλον δεν περιορίζονται στην τεχνολογία των μπαταριών όμως, αφού στόχος είναι τόσο η απλοποίηση όσο και η επιτάχυνση της παραγωγής, η περαιτέρω εξέλιξη τεχνολογιών ασφάλειας και η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής των αυτοκινήτων της. Μην ξεχνάμε ότι η Toyota μας έχει… υποσχεθεί 15 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ανάμεσα στην ίδια και την Lexus, οπότε περιμένουμε τα επόμενα χρόνια να δούμε τα αποτελέσματα της επιτάχυνσης του προγράμματος της να μετουσιώνονται σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων που θα μπορούμε να αγοράσουμε.