Tα τελευταία, λίγα χρόνια, η Toyota βρίσκεται σε μία φάση αναθεώρησης της σχεδιαστικής της ταυτότητας. Σε μία φάση στην οποία επί της ουσίας μπήκε με το CH-R, συνέχισε με την Corolla και το Yaris και τώρα ολοκληρώνει, προς το παρόν τουλάχιστον, με το Aygo X. Και η αλήθεια είναι πως οι Ιάπωνες έκαναν πολύ καλά και αναθεώρησαν τις απόψεις τους σχετικά με την εικόνα των μοντέλων τους, διότι το σύνολο των παραπάνω αυτοκινήτων έχει πολλά να πεί ως προς την αισθητική τους. Ωστόσο εδώ θα ασχοληθούμε μόνο με το Aygo X, με το οποίο είχαμε μια σύντομη μεν, άκρως κατατοπιστική γνωριμία δε, στο πλαίσιο της παρουσίασης τους στη χώρα μας.
Λέει πολλά με την εμφάνισή του
Καταρχήν να διευκρινίσουμε πως το Χ στην ονομασία του Aygo σημαίνει Cross και υποδηλώνει τον κροσσόβερ χαρακτήρα του νέου Ιαπωνικού μοντέλου. Όσοι θα σπεύσετε να αναρωτηθείτε τί ακριβώς μπορεί να προσφέρει, επί της ουσίας, ένας χαρακτηρισμός κροσσόβερ σε ένα τέτοιο μοντέλο, θα πρέπει πρώτα να αναρωτηθείτε οι ίδιοι όταν σκέφτεστε το ενδεχόμενο να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο, τί είδους σας έρχεται πρώτα στο μυαλό. Ναι πολύ καλά κάνετε και συνειδητοποιείτε πως οι 8 στους 10 υποψήφιους αγοραστές πρώτα σκέφτονται ένα SUV ή ένα κροσσόβερ. Είτε πρόκειται για ένα αστικό κροσσόβερ, όπως είναι το Aygo X, είτε πρόκειται για ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα, όπως είναι το Land Cruiser.
Και επειδή η Toyota προφανώς «διάβασε» νωρίς τη τάση των αγοραστών, ανάμεσα στα δύο παραπάνω μοντέλα, έβαλε το Yaris Cross, το CH-R, το RAV και φυσικά περιμένουμε και τη Corolla Cross για να συμπληρωθεί η γκάμα. Το Aygo X είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, εμπνευσμένο από τις ανάγκες της σύγχρονης αστικής ζωής, που συνδυάζει συμπαγές cross-over design με υψηλή θέση οδήγησης και εξαιρετική ευελιξία, προσφέροντας ταυτόχρονα πληθώρα τεχνολογιών.
Ο cross-over χαρακτήρας του ενισχύεται από τους μεγάλους τροχούς που καταλαμβάνουν το 40% του συνολικού ύψους του, δίνοντας μια ξεχωριστή παρουσία στον δρόμο και αίσθηση στιβαρότητας. Η νέα σφηνοειδής οροφή επιτείνει την αίσθηση δυναμισμού πετυχαίνοντας μία πιο σπορ εικόνα. Μπροστά, φώτα υψηλής τεχνολογίας αγκαλιάζουν το πάνω τμήμα του καπό δημιουργώντας ένα σήμα φτερού, ενώ λίγο πιο κάτω η μεγάλη μάσκα, τα φώτα ομίχλης και η ποδιά βασίζονται στο θέμα ‘double trapezoid’ που αποτελεί μέρος της ταυτότητας του Aygo Χ. Ως γνήσιο αυτοκίνητο πόλης έχει εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής με ακτίνα μόλις 4,7 μέτρα, που αποτελεί έναν από τους μικρότερους στην κατηγορία.
Με πλήρη εξοπλισμό
Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών, διαπιστώνεις πως και εδώ η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, σαφώς πιο σύγχρονη και κυρίως πιο όμορφη, ως οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο πόλης, μέσα στο οποίο περνάμε πολλές ώρες. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι, με τους εμπρός να κάθονται πιο ψηλά, κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός για την απρόσκοπτη προς όλες τις κατευθύνσεις ορατότητα που προσφέρει.
Δύο ακόμα θα βολευτούν, με σχετικές υπαναχωρήσεις, από τις οποίες η πιο σημαντική είναι πως το πίσω παράθυρο ανοίγει σαν φινιστρίνι. Ωστόσο δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονούμε πως πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο αστικών, κυρίως, μετακινήσεων.
Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις σε ένα συμπαγές πακέτο. Το Aygo X είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα, σημαντικά νέα χαρακτηριστικά και συστήματα. Το μοντέλο έχει κάνει άλματα προόδου στον τομέα της ασφάλειας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά Τ-Mate, ως στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις για πρώτη φορά σε μοντέλο της A κατηγορίας. Η ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής, δεν δημιουργούν καμία απολύτως αρνητική εντύπωση και δείχνουν αμφότερα προσεγμένα σε όλα τους τα σημεία.
Με έμφαση στην οικονομία
Το Aygo X χρησιμοποιεί τον πολυβραβευμένο σε αξιοπιστία και αποδοτικότητα τρικύλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου που έχει βελτιωθεί σημαντικά. Αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής και εκπομπές CO2 109 g/km. Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων (υπάρχει και έκδοση με αυτόματο CVT), με το μικρό ιαπωνικό μοντέλο να έχει το νεύρο, όταν οι στροφές του κινητήρα ανέβουν. Το πλαίσιο δείχνει σαφώς πως μπορεί με άνεση να διαχεριστεί και πιο δυνατά μηχανικά σύνολα καθώς του επιτρέπει να κινηθεί αξιόλογα και σε πιο ανοιχτό δρόμο. Η αίσθηση στιβαρότητας είναι ανώτερη από αυτή που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας A, με το Aygo μάλιστα να είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός πως η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο, ακόμη και αν το πιέσετε, κάτι το οποίο προφανώς και δεν είναι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εμείς πάντως κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον αλλά και σε περιαστικό με αρκετά σβέλτο ρυθμό, είχαμε μέση κατανάλωση 5.5 λτ./100 χλμ. Από τη βασική κιόλας έκδοση διαθέτει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού με αποτέλεσμα τα 14.370 ευρώ να είναι μία ελκυστική τιμή. Πολύ σημαντική είναι επίσης η εξαετής εγγύηση, καθώς και το γεγονός πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.