Όπως όλα τα πράγματα, σε κάποιους αρέσει και σε άλλους όχι. Η Volkswagen για παράδειγμα δεν ανήκει σε αυτούς που θεωρούν ότι οι ρετρό αναβιώσεις έχουν θέση στην γκάμα της. Η Fiat και η Mini ποντάρουν στη νοσταλγία και έχουν κερδίσει σημαντικά από αυτήν ενώ τελευταία έχει δοκιμάσει την τύχη της και η Honda αλλά και η Renault – η πρώτη με το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e και η δεύτερη με το Renault 5 που ξεκίνησε ως concept και είναι σχεδόν έτοιμο να περάσει στην παραγωγή. Ειδικά η Renault και πιο συγκεκριμένα ο επικεφαλής σχεδιασμού της, Laurens van den Acker, δηλώνει ότι δημιουργία ρετρό μοντέλων έχει μία ακαταμάχητη έλξη, ειδικά αυτή την εποχή.
“Όταν ήρθα στη Renault το 2009 με ρώτησαν πότε θα κάνω μία Alpine ή ένα Renault 4. Απάντησα ότι ήρθα για να σχεδιάσω το μέλλον και όχι το παρελθόν.
Με μία δόση ειρωνείας όμως, πιστεύω ότι αυτή την εποχή που υπάρχει αβεβαιότητα στον κόσμο, που υπάρχουν πολλά σκοτεινά σύννεφα αριστερά και δεξιά, το να κάνεις μερικά αυτοκίνητα που μιλούν πραγματικά για τις παλιές, καλές εποχές και φέρνουν όλα εκείνα τα θετικά συναισθήματα στον κόσμο είναι καλό.“
Με λίγα λόγια, τα νέα Renault θέλουν να κάνουν τον κόσμο να αισθανθεί καλύτερα θυμίζοντας του τα… περασμένα μεγαλεία. Μία καλύτερη, πιο χαρούμενη εποχή. Γιατί τώρα; Γιατί η πιστή αναβίωση του Renault 4 ή του Renault 5 με την “παλιά” τεχνολογία θα ήταν αδύνατη λόγω του packaging και του μεγέθους. Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης προσφέρεται για compact μοντέλα που διατηρούν την φιλοσοφία και την νοοτροπία του αυθεντικού. Μπορεί το κόστος να είναι αναλογικά υψηλότερο αλλά η αισθητική, η πρακτικότητα και τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου δεν αλλάζουν δραστικά σε σύγκριση με το αυθεντικό. Θα το δούμε και στην πράξη με το ολοκαίνουριο, αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5…