Σχεδόν από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε η “ID” οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen ξεκίνησε και μία κουβέντα σχετικά με την στρατηγική ονοματολογίας της γερμανικής φίρμας. Μέχρι στιγμής, έχουμε δει τα ID.3, ID.4, ID.5 κ.ο.κ. αλλά έχουμε δει και το ID.Buzz που σημαίνει ότι μέχρι στιγμής, η Volkswagen δεν είναι τόσο αυστηρή όσον αφορά στο μοτίβο που ακολουθείται για κάθε νέο μοντέλο. Έπειτα είναι και το άλλο. Όταν περάσουν τα χρόνια και δεν είναι απαραίτητη πλέον η διαφοροποίηση ανάμεσα στην… παλιά φρουρά των θερμικών μοντέλων και την “ID” οικογένεια, ποια θα είναι τα ονόματα που θα επιβιώσουν;
Ο επικεφαλής της Volkswagen, Thomas Schafer, δήλωσε ότι τα ιστορικά ονόματα της εταιρίας θα συνεχίσουν να έχουν έναν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν στην μελλοντική γκάμα:
“Αποφασίσαμε ότι δεν πρόκειται να πετάξουμε τα παραδοσιακά, επιτυχημένα ονόματα που μας βοήθησαν όλον αυτόν τον καιρό και που έχουμε επενδύσει σε αυτά, όπως το Golf και το Tiguan. Γιατί να τα αφήσεις πίσω;“
Αυτή η δήλωση οδηγεί την συζήτηση σε διαφορετικά μονοπάτια, περισσότερο… φιλοσοφικά. Ποια από τα ιστορικά ονόματα της Volkswagen είναι “παραδοσιακά” και “επιτυχημένα”, με ποια κριτήρια αποφασίζεται η επιτυχία τους και πόσο πίσω επιτρέπεται να πας πριν ένα παραδοσιακό όνομα θεωρηθεί παρωχημένο; Τον τελευταίο παράγοντα δεν τον βάζουμε εμείς στην κουβέντα αλλά ο ίδιος ο Schafer που όταν ρωτήθηκε για τον εμβληματικό Σκαραβαίο, η κατηγορηματική απάντηση του ήταν ότι “υπάρχουν συγκεκριμένα οχήματα που είχαν την ευκαιρία τους και δεν θα είχε νόημα να τα επαναφέρουμε”. Στην ίδια κατηγορία με το Beetle για το αφεντικό της Volkswagen ανήκει και το Scirocco οπότε τα όρια είναι λίγο… θολά, τουλάχιστον για εμάς τους εξωτερικούς παρατηρητές. Σε κάθε περίπτωση, ο Schafer πιστεύει πως η εκμετάλλευση της νοσταλγίας είναι “αδιέξοδη” και ότι η Volkswagen πρέπει να κινείται διαρκώς προς τα εμπρός καινοτομώντας και επανεφευρίσκοντας τον εαυτό της. Στο κάτω-κάτω, η κληρονομιά δεν είναι μόνο τα μοντέλα αλλά και οι αξίες που έχουν γίνει μέρος του DNA της γερμανικής μάρκας όλα αυτά τα χρόνια.