Τον Απρίλιο που μας πέρασε η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά της E-Class. Ενός μοντέλου που για 75 συναπτά έτη αποτελεί πρότυπο για την κατηγορία των μεσαίων sedan πολυτελείας. Λίγους μήνες μετά, η γερμανική εταιρία επανήλθε με την E-Class Estate που συνδυάζει όλα τα οφέλη της sedan με τους επιπλέον χώρους και την αυξημένη πρακτικότητα ενός station wagon. Τώρα, η Mercedes “επισκέπτεται” ξανά το συγκεκριμένο θέμα εμπλουτίζοντας την γκάμα της E-Class με την εντυπωσιακή και απολύτως ολοκληρωμένη E-Class All-Terrain. Γιατί ολοκληρωμένη;
Γιατί η “All-Terrain” είναι επί της ουσίας μία E-Class Estate με ότι αυτό συνεπάγεται, με standard το σύστημα τετρακίνησης, 46 χιλιοστά επιπλέον απόσταση από το έδαφος και την Airmatic ρυθμιζόμενη αερανάρτηση! Σαν να μην έφταναν αυτή, η E-Class All-Terrain διαφοροποιείται αισθητικά από την υπόλοιπη γκάμα χάρη στους χαρακτηριστικούς προφυλακτήρες, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά σε ολόκληρη την περίμετρο του αμαξώματος και κάποια faux προστατευτικά στο εμπρός και το πίσω μέρος για το πάτωμα του οχήματος τα οποία μπορεί να μην εξυπηρετούν ουσιαστικά κάποιον πρακτικό σκοπό αλλά δημιουργούν ένα συγκεκριμένο στιλ που ομολογουμένως ταιριάζει στο μεγάλο station wagon με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο της γρίλιας.
Σε σύγκριση με την συμβατική Estate, η soft-roader E-Class All-Terrain είναι ελάχιστα μεγαλύτερη σε μήκος αγγίζοντας τα 4.95 μέτρα, έχει πλάτος 1.904 χιλιοστά και ύψος της τάξης των 1.497 χιλιοστών. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά δε, έχει αυξημένο κατά 28 χιλιοστά πλάτος και κατά 22 χιλιοστά μεταξόνιο που σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν να ταξιδεύουν ανετότερα ενώ δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι προσφέρει από 615 έως 1.830 λίτρα αποθηκευτικών χώρων για τις αποσκευές των επιβατών. Το πακέτο συμπληρώνουν οι τροχοί με διάμετρο 18 ιντσών και ελαστικά 235/55 που κατά την γνώμη μου ταιριάζουν περισσότερο στον χαρακτήρα του μοντέλου από τις προαιρετικές επιλογές που μπορούν να φτάσουν έως και τις 20 ίντσες.
Ήδη από το λανσάρισμα της E-Class All-Terrain στην αγορά, οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 3 διαφορετικές εκδόσεις που καλύπτουν όλα τα γούστα: από την βασική E 220d με τον δίλιτρο turbodiesel των 197 ίππων στις 3.600 σ.α.λ. και 440 Nm ροπή έως την E 450 με τον τρίλιτρο, εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 381 ίππων από τις 5.800 έως τις 6.100 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής, αμφότερες ήπια υβριδικές χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια που προσφέρει 23 ίππους και 205 Nm ροπής για σύντομο χρονικό διάστημα. Εναλλακτικά, υπάρχει η plug-in υβριδική E 300de που προσφέρει 313 ίππους και 700 Nm ροπής χάρη στον συνδυασμό ενός δίλιτρου turbodiesel με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία 19.5 kWh που χαρίζει στο ευέλικτο, υπερυψωμένο station-wagon ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 85-102 χιλιομέτρων ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό.
Από το πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει η εντυπωσιακή MBUX Superscreen στο εσωτερικό, η οποία ενσωματώνει πλέον και ένα επιπλέον, off-road mode οδήγησης με ευανάγνωστα στοιχεία και το περίφημο “διάφανο καπό” που συνδυάζεται με την κάμερα 360ο και προσφέρει άριστη ορατότητα μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης ώστε να μην… τραυματιστεί το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της περιήγησης εκτός δρόμου. Όπως δεν θα μπορούσαν να λείπουν όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που διαθέτουν οι υπόλοιπες E-Class αλλά και οι προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών που γνωρίσαμε σε αυτή την γενιά του εμβληματικού μοντέλου.