Περιμέναμε από την Porsche να λανσάρει την αμιγώς ηλεκτρική νέα Macan κάποια στιγμή εντός του 2023 αλλά διάφορες συνθήκες και απρόοπτα έχουν αναγκάσει την γερμανική εταιρία να καθυστερήσει τις πρώτες παραδόσεις για τις αρχές του 2024. Για να κάνει την αναμονή μας λίγο πιο ευχάριστη όμως, η Porsche αποφάσισε να μοιραστεί κάποια από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού SUV και όπως θα περίμενε κανείς, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς η εταιρία δηλώνει πως η κορυφαία έκδοση της Macan EV θα εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίοι παράγουν συνδυαστικά 610 ίππους και 1.000 Nm ροπής! Καθόλου άσχημα ως νούμερα αν και η Porsche δεν διευκρινίζει αν αυτά αποτελούν προϊόν κάποιου είδους “boost mode” μερικών δευτερολέπτων ή αν πρόκειται για την σταθερή απόδοση του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα ηλεκτρική Porsche Macan θα κάνει χρήση της Premium Platform Electric που εξελίσσει η ίδια σε συνεργασία με την Audi και φυσικά, επιτρέπει την ενσωμάτωση διαφορετικών setup όπως για παράδειγμα με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Σε πρώτη φάση όμως, η πίσω κίνηση θα είναι εφικτή μονάχα με την “αποσύνδεση” του ηλεκτροκινητήρα του εμπρός άξονα για την μείωση της αντίστασης κύλισης και την κατανάλωση ενέργειας. Το μόνο σίγουρο είναι πως όλες οι εκδόσεις της Macan EV θα διαθέτουν μία μπαταρία 100 kWh που σύμφωνα με την εταιρία είναι ιδανική για την ελαχιστοποίηση της χρονικής διάρκειας των ταξιδιών. Η Porsche δεν ανακοίνωσε ακόμα την εμβέλεια του επερχόμενου αλλά γνωρίζουμε ότι η ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V της PPE επιτρέπει ρυθμούς φόρτισης που μπορούν να ξεπεράσουν τα 270 kW οπότε ακόμα και όταν εξαντλείται το φορτίο της μπαταρίας, η φόρτιση θα είναι σύντομη για τα σημερινά δεδομένα.
Τα… προσόντα της ηλεκτρικής Macan δεν εξαντλούνται εκεί όμως. Σύμφωνα με την Porsche, ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα τοποθετείται όσο το δυνατόν πιο πίσω για να επιτευχθεί η “ιδανική” για το συγκεκριμένο μοντέλο κατανομή βάρους 48:52 (εμπρός: πίσω) ενώ επιβεβαιώνει πως η διαφορά στο πλάτος του πέλματος των ελαστικών του εμπρός και του πίσω άξονα θα είναι μεγαλύτερη απ’ ότι έχουμε συνηθίσει λόγω της ιδιαίτερης κατανομής του βάρους αλλά και για την μεγιστοποίηση της πρόσφυσης. Η Macan EV θα γίνει το πρώτο μοντέλο της Porsche που θα εξοπλιστεί με τα νέα αμορτισέρ με τις δύο βαλβίδες που λέγεται πως βελτιώνουν αισθητά την ποιότητα κύλισης και την άνεση χωρίς να θυσιάζουν την οδική συμπεριφορά χάρη στον συνδυασμό με το σύστημα Porsche Active Suspension Management. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως για να βελτιωθεί η ευελιξία του ηλεκτρικού SUV, η Porsche αποφάσισε τόσο την αύξηση της γωνίας του συστήματος διεύθυνσης κατά 15% όσο και την προσθήκη ενός συστήματος παθητικής τετραδιεύθυνσης. Δεδομένου του εξαιρετικού πρώτου δείγματος ηλεκτρικού από την Porsche, που πρόσφατα ξεπέρασε τα 100.000 αυτοκίνητα σε παραγωγή, αδημονούμε να δούμε τι έχει ετοιμάσει η γερμανική φίρμα για την επόμενη γενιά της Macan.