Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο όπου η παρουσίαση ενός ακόμα SUV ή crossover από κάποιον κατασκευαστή σχεδόν δεν αποτελεί είδηση. Είναι δεδομένο. Τετριμμένο. Το μόνο που δεν γνωρίζουμε είναι το μέγεθος του και πόσο ακριβότερο θα είναι. Η Kia δεν αποτελεί εξαίρεση αλλά στην φετινή Kia EV Day που λαμβάνει χώρα σε ετήσια βάση στη Ν. Κορέα δεν είχε να μας δείξει μονάχα SUVs και crossovers. Ανάμεσα σε αυτά, αφού αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές αυτά αγοράζει η πλειοψηφία του κοινού οπότε πρέπει να υπάρχουν, ξεπρόβαλε ως μία όαση μέσα στην έρημο το Concept EV4. Ένα πρωτότυπο που μοιάζει με sedan αλλά δεν είναι. Θυμίζει fastback αλλά ούτε αυτό είναι.
Είναι μία μίξη διάφορων κατηγοριών με το τελικό αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται από την ίδια την εταιρία ως “ένας εντελώς νέος τύπος ηλεκτρικού sedan που στέκεται ως ένα σύμβολο καινοτομίας”. Δεν μπορούμε να κατακρίνουμε την κορεατική εταιρία για τα μεγάλα λόγια της καθώς η αλήθεια είναι ότι το Concept EV4 δεν μοιάζει με πολλά οχήματα στην αγορά. Συνδυάζει έντονες, γεωμετρικές γραμμές χαρακτήρα με πλούσιες αλλά τεχνικές επιφάνειες και όλα αυτά, με την τρέχουσα σχεδιαστική ταυτότητα “Opposites United” της εταιρίας και τελικά, μπορείς να πεις ότι σου αρέσει ή ότι δεν σου αρέσει αλλά σίγουρα θα εκφράσεις άποψη. Το Concept EV4 προκαλεί συζητήσεις, αν όχι με το σχεδόν γνώριμο πλέον εμπρός μισό του, με την έντονη κλίση του παρμπρίζ σε συνδυασμό με την αεροτομή στο τελείωμα της ελαφρώς κεκλιμένης οροφής και τον κοντό εμπρός πρόβολο σε συνδυασμό με το επιμηκυμένο πίσω μέρος. Θα τολμούσε να πει κάποιος ότι όλα αυτά είναι αεροδυναμικά στοιχεία που συναντούμε σε αγωνιστικά και δεν έχουν θέση σε ένα… βαρετό, ηλεκτρικό sedan αλλά από την άλλη, η ίδια η εικόνα διαφωνεί με αυτή την θεώρηση.
Το εσωτερικό, όπως και στο Concept EV3 που παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με το Concept EV4, υιοθετεί πλήρως την φιλοσοφία του μινιμαλισμού με τα μοναδικά στοιχεία που παρεμβάλλονται στις μεγάλες, καθαρές, οριζόντιες επιφάνειες να είναι το πάνελ στο πάνω μέρος του ταμπλό που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του συστήματος infotainment και το… εκκεντρικό τιμόνι με το σήμα της εταιρίας να μην βρίσκεται στο κέντρο του αλλά να έχει μετατοπιστεί ελαφρώς προς τα δεξιά. Ακόμα και το πάνελ για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού/εξαερισμού μπορεί να “κρυφτεί” στην κεντρική κονσόλα όσο δεν είναι απαραίτητο ενώ οι πολύ μικροί αεραγωγοί αφενός δεν διαταράσσουν το design και αφετέρου επιτρέπουν την βέλτιστη κατανομή του αέρα ανάλογα με τις προτιμήσεις των επιβατών. Από εκεί και πέρα, τα χρώματα, τα υλικά και το φινίρισμα που βλέπεις στην καμπίνα του Concept EV4 έχουν επιλεγεί προσεκτικά ώστε να παρουσιάσουν μία σειρά βιώσιμων πρώτων υλών όπως το ανακυκλωμένο βαμβάκι, τις υφασμάτινες επενδύσεις, τις ίνες κάνναβης που χρησιμοποιούνται στην κονσόλα αλλά και τις οικολογικές βαφές από τσόφλια καρυδιών και ριζάρι.
Δεδομένου ότι το Concept EV4 δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα… concept προς το παρόν, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η Kia δεν εστιάζει στα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Για την ακρίβεια, δεν παρέχει καμία πληροφορία αναφορικά με τα τεχνικά στοιχεία του πρωτότυπου αν και η λογική λέει ότι θα αυτό θα χρησιμοποιεί την E-GMP αρχιτεκτονική του Group με ότι συνεπάγεται αυτό για τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες. Περισσότερα όμως θα γνωρίζουμε όταν η κορεατική μάρκα αποφασίσει να μας δείξει την έκδοση παραγωγής του Concept EV4 και αν λάβουμε υπόψιν την ταχύτητα υλοποίησης του πλάνου εξηλεκτρισμού της, αυτό μπορεί να μην αργήσει πολύ.