Όποτε ο πρόωρος θάνατος ενός μοντέλου γίνεται γνωστός ο πρώτος και βασικός… ύποπτος τα τελευταία χρόνια είναι χωρίς καμία αμφιβολία οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων. Έχουμε θρηνήσει πολλά μοντέλα που οι κατασκευαστές τους δεν ήθελαν να επενδύσουν στην αναβάθμιση των κινητήρων τους οπότε δεν θα ήταν παράλογο για κάποιον να υποθέσει το ίδιο μετά την δημοσίευση έγκυρων και έγκριτων μέσων για την κατάργηση της βενζινοκίνητης Porsche Macan από την γκάμα της γερμανικής εταιρίας στην Ευρώπη. Κι όμως! Αυτή τη φορά ένοχος δεν είναι κάποιος αυστηρότερος κανονισμός εκπομπών ρύπων αλλά οι επερχόμενοι κανονισμοί κυβερνοασφάλειας και η Porsche δεν είχε κάποια άλλη εναλλακτική από το να αποσύρει την θερμική Macan από την αγορά – όχι άμεσα, αλλά σύμφωνα με εκπρόσωπο της, την ερχόμενη άνοιξη.
Όπως καταλαβαίνεις, η κατάργηση της Porsche Macan επηρεάζει και τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί κυβερνοασφάλειας με το Ην. Βασίλειο να εξαιρείται φυσικά έπειτα από την απόφαση του να αποχωρήσει από την ένωση. Δυστυχώς για την Porsche, η εξέλιξη της Macan είχε ξεκινήσει πριν οριστικοποιηθεί το νομικό πλαίσιο που σχετίζεται με την κυβερνοασφάλεια και όπως δηλώνει τώρα η εταιρία, η εξέλιξη μίας λύσης που θα επέτρεπε την συνέχιση των πωλήσεων υπό το νέο καθεστώς δεν συμφέρει οικονομικά. Από την μία, η απόφαση της Porsche δεν ήταν εύκολη καθώς μιλάμε για το best-seller της που τους 10 πρώτους μήνες του 2023 πούλησε σχεδόν 20.000 αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά από την άλλη, σε μερικούς μήνες θα λανσάρει τη νέα γενιά οπότε το πλήγμα μετριάζεται…
Η νέα γενιά όμως δεν θα αντικαταστήσει ακριβώς την απερχόμενη. Η δεύτερη γενιά της Macan θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover που θα βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική που η Porsche εξέλιξε σε συνεργασία με την Audi. Θα εξοπλίζεται με ένα κινητήριο σύνολο που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και προσφέρει 610 ίππους και 1.000 Nm ροπής ενώ η εταιρία δεν χάνει ευκαιρία να μας διαβεβαιώνει ότι παρά την μεταμόρφωση της σε EV, η νέα Macan θα είναι μία πραγματική Porsche – τετρακίνητη, με τετραδιεύθυνση, με διπλά ψαλίδια εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, οπισθοβαρή κατανομή βάρους και όλα όσα χρειάζεται για να παρέχει στον οδηγό της μία αυθεντική εμπειρία “Porsche”. Περισσότερα όμως θα μάθουμε εντός του 2024. Προς το παρόν, ας σκύψουμε το κεφάλι με σεβασμό στην αδικοχαμένη βενζινοκίνητη Macan…