Όταν παρουσιάστηκε η Mercedes-AMG SL ο κόσμος ενθουσιάστηκε με το παρουσιαστικό του μεγάλου, πολυτελούς cabriolet αλλά ταυτόχρονα, ανησύχησε από την απόφαση της γερμανικής μάρκας να κάνει downsize τα κινητήρια σύνολα του. Υπήρχε φυσικά ο γνωστός twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων αλλά στην βάση της γκάμας, υπήρχε και ένας δίλιτρος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας. Παράλληλα, υπήρχε η σκιά της νέας C63 S E Performance που ναι μεν πρόσφερε 680 ίππους και 1.020 Nm ροπής αλλά το έκανε με ένα εξηλεκτρισμένο τετρακύλινδρο σύνολο! Ποιον δρόμο θα ακολουθούσε λοιπόν η Mercedes-AMG για τις ισχυρότερες εκδόσεις της SL-Class;
Ευτυχώς, η γερμανική εταιρία ακολούθησε τον δρόμο της λογικής και παρουσιάζοντας την ολοκαίνουρια SL63 S E Performance καθησύχασε τους απανταχού φίλους της εξοπλίζοντας την κορυφαία έκδοση του 2+2 μοντέλου της με έναν εξηλεκτρισμένο V8 κινητήρα όπως έκανε πριν από δύο μήνες περίπου με την Mercedes-AMG GT63 S E Performance 4-Door Coupe. Ο biturbo V8 άμεσου ψεκασμού καυσίμου με χωρητικότητα 4.0 λίτρων είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος και από μόνος του είναι ικανός για 612 ίππους και 850 Nm ροπής. Στον πίσω άξονα όμως, βρίσκεται και ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 320 Nm ροπής με αποτέλεσμα το σύστημα να αποδίδει συνδυαστικά 816 ίππους και από 1.080 έως 1.420 Nm ροπής και κατά συνέπεια, η SL63 S E Performance να είναι η ισχυρότερη SL όλων των εποχών. Οι δυνατότητες του plug-in υβριδικού κινητήριου συνόλου μεταφράζονται σε 0-100 km/h της τάξης των 2.9 δευτερολέπτων και σε μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 317 km/h ενώ στον αντίποδα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η μπαταρία των 6.1 kWh παρέχει την δυνατότητα κίνησης για έως 13 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων!
Τα χαρίσματα της κορυφαίας SL63 S E Performance δεν σταματούν στο εξηλεκτρισμένο και πανίσχυρο κινητήριο σύνολο όμως. Μέσω του AMG Dynamic Select υπάρχουν 8 διαφορετικά modes οδήγησης για να διαλέξει ο οδηγός ανάλογα με την διάθεση ή την περίσταση ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί σε 4 διακριτά επίπεδα, με το τέταρτο να επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ και την ανάκτηση έως 100 kW που… επιστρέφουν στην μπαταρία! Όσον αφορά στο κομμάτι της αισθητικής δε, η “E Performance” διαφοροποιείται από την κλασική SL63 χάρη στο σήμα στα φτερά, το κόκκινο χρώμα που χρησιμοποιείται στο όνομα του μοντέλου, τις τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης, το κάλυμμα της υποδοχής για το καλώδιο φόρτισης και τις αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών που “ντύνονται” με ελαστικά διάστασης 265/40 εμπρός και 295/35 πίσω. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην καμπίνα αν και η γερμανική εταιρία παρέχει πολυάριθμες επιλογές εξατομίκευσης οπότε κάθε SL θα είναι ξεχωριστή.
Επιστρέφοντας στα στοιχεία που χαρίζουν στην SL63 S E Performance την ταχύτητα της, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το τροποποιημένο ειδικά για την συγκεκριμένη έκδοση σύστημα ενεργής αεροδυναμικής με το πτερύγιο στο πάτωμα του αυτοκινήτου, μπροστά από τον κινητήρα που προσαρμόζεται αυτόματα δημιουργώντας το λεγόμενο φαινόμενο Venturi για να μειώσει την άνωση του εμπρός άξονα και την αεροτομή στο πίσω μέρος που αλλάζει την θέση της είτε για παρέχει επιπλέον ευστάθεια είτε για να μειώσει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Standard στην κορυφαία SL είναι η ανάρτηση AMG Active Ride Control με ημι-ενεργή σταθεροποίηση όπως standard είναι και το σύστημα τετραδιεύθυνσης με τα γνωστά και καταγεγραμμένα οφέλη στην ευστάθεια και την ευελιξία του οχήματος ανάλογα με την ταχύτητα. Για να βελτιώσει την πρόσφυση πέραν των δυνατοτήτων του πλήρως μεταβλητού AMG Performance 4Matic+ συστήματος τετρακίνησης, η εταιρία εξοπλίζει την SL63 S E Performance με ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από carbon ceramic δίσκους 420 χιλιοστών εμπρός και 380 χιλιοστών πίσω με 6-πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα.
Η Mercedes-AMG δεν αποκαλύπτει ακόμα την τιμή του υβριδικού θηρίου αλλά δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αντιληφθείς γιατί θα είναι αυξημένη σε σύγκριση με την “βασική” SL63… Περισσότερα σχετικά, την ερχόμενη άνοιξη!