Mercedes-AMG C63 S E Performance! Η αυγή μίας νέας εποχής.

Mercedes-AMG C63 S E Performance! Η αυγή μίας νέας εποχής.

Μπορείς επιτέλους να καλωσορίσεις και επίσημα την Mercedes-AMG C63 S E Performance. Το όνομα μπορεί να είναι τεράστιο, οπότε θα αναφερόμαστε σε αυτήν ως “C63”, αλλά δεν στερείται νοήματος αφού ιδίως αυτό το “E Performance” είναι που κάνει την κορυφαία έκδοση της 5ης γενιάς της C-Class να ξεχωρίζει από όλες τις προηγούμενες. Είναι αυτό που υποδεικνύει την στροφή όχι μόνο της Mercedes-Benz αλλά ενδεχομένως πιο σημαντικά, της Mercedes-AMG στην τεχνολογία του εξηλεκτρισμού για ένα μοντέλο που δεν θυσιάζει το παραμικρό στον τομέα των επιδόσεων αλλά υπόσχεται δραστική μείωση τόσο στην κατανάλωση όσο και στις εκπομπές ρύπων.

Για να ξεμπερδεύουμε από τις τυπικότητες και να βουτήξουμε στο ζουμί, που δεν είναι άλλο από τα μηχανικά της νέας C63, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η κορυφαία εκδοχή της C-Class ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες χάρη στους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω που προσθέτουν 83 χιλιοστά στο μήκος, το καπό με τα δύο power domes και τον διακριτικό αεραγωγό, την γρίλια “Panamericana” φυσικά, τα φαρδύτερα εμπρός φτερά που προσθέτουν 76 χιλιοστά στο πλάτος, τα νέα μαρσπιέ και όσον αφορά στο πίσω μέρος, την μικρή αεροτομή και τον μεγάλο διαχύτη που φιλοξενεί και την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης. Η C63 S πατάει σε ζάντες 19 ιντσών αν και είναι διαθέσιμες και 20άρες σε διάφορα σχέδια (μεταξύ των οποίων και μία νέα, σφυρήλατη) ενώ το πακέτο ολοκληρώνουν τα διάφορα σήματα μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά ένα στρόγγυλο με το σήμα της AMG στη θέση του κλασικού “δαφνοστεφανομένου” της Mercedes στο καπό! Ανάλογη είναι η εικόνα και στην καμπίνα με νέες επενδύσεις, αποκλειστικά χρώματα, τα προαιρετικά “AMG Performance” καθίσματα και το πανταχού παρόν MBUX σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με νέες οθόνες και λειτουργίες, ειδικά για το υβριδικό super-sedan!

Το piece de resistance της C63 S E Performance όμως δεν είναι άλλο από το κινητήριο σύνολο της. Στην καρδιά του βρίσκεται ένας δίλιτρος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που αποτελεί εξέλιξη αυτού που βρίσκουμε στις C43 και SL43. Για την συγκεκριμένη εφαρμογή η σχέση συμπίεσης μειώθηκε από το 10:1 στο 9:1 ώστε να δεχθεί υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης ενώ για να ελαχιστοποιηθεί το lag, το turbo ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό σύστημα των 400V για να βοηθήσει την τουρμπίνα να ανεβάσει πίεση ταχύτερα. Ο βενζινοκινητήρας από μόνος του είναι ικανός για 476 ίππους στις 6.725 σ.α.λ., γεγονός που τον καθιστά έναν από τους ισχυρότερους τετρακύλινδρους στον κόσμο και η ροπή αγγίζει τα 545 Nm από τις 5.250 έως τις 5.500 σ.α.λ. Δεν είναι μόνος του όμως…

Στον πίσω άξονα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων με ενσωματωμένο κιβώτιο 2 σχέσεων και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αυτός τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία 6.1 kWh και αν ο οδηγός είναι καλό παιδάκι, μπορεί να κινήσει το γερμανικό sedan χωρίς την βοήθεια του βενζινοκινητήρα για έως και 13 χιλιόμετρα με ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 125 km/h! Τα νούμερα αυτά δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά αλλά οι μηχανικοί της Mercedes-AMG εστίασαν περισσότερο στις επιδόσεις και λιγότερο στην αποδοτικότητα. Στα εντυπωσιακά νούμερα λοιπόν, να αναφέρουμε ότι το εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο παράγει συνολικά 680 ίππους και 1.020 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 9-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο!

Επειδή τα νούμερα έχουν ξεφύγει, η C63 S E Performance είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με  το πλήρως μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης 4Matic+ της Mercedes που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με το mode οδήγησης και τις συνθήκες. Προσφέρει δε την δυνατότητα να αποσυμπλέξει τον εμπρός άξονα και να λειτουργήσει ως πισωκίνητο ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι για πρώτη φορά, η C63 έρχεται με ένα σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης ως standard, βελτιώνοντας τόσο την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες όσο και την ευελιξία σε χαμηλές. Η ανάρτηση είναι η γνωστή AMG Ride Control με ατσάλινα ελατήρια και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω με τους carbon-ceramic δίσκους να προσφέρονται προαιρετικά για όποιον θέλει το κάτι παραπάνω.

Η μείωση των κυλίνδρων και της χωρητικότητας στο μισό σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, δεν σημαίνει όμως ότι η C63 S E Performance είναι ελαφρύτερη από τον προκάτοχο της. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, το βάρος της φτάνει τα 2.111 κιλά εξαιτίας της μάζας που προσθέτει το υβριδικό σύστημα αλλά αυτό δεν στέκεται εμπόδιο στις επιδόσεις που είναι συγκλονιστικές για αυτοκίνητο της κατηγορίας: τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 3.4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h (ή στα 280 km/h με το προαιρετικό πακέτο) ενώ την ίδια στιγμή, η επίσημη μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 6.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων τα 156 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο! Φυσικά, η Mercedes-AMG C63 S E Performance προσφέρει 8 διαφορετικά modes οδήγησης και 4 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας και οφείλουμε να αναφέρουμε ότι ενώ αναφερόμαστε σε αυτήν ως sedan, θα είναι διαθέσιμη και ως station-wagon.

Prev Post Eπαρκές στον τάρανδο το Renault Megane E-Tech
Next Post Peugeot 308 1.5 BlueHDI 130 PS EAT8 – Όμορφο και οικονομικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook