Η Ferrari έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα του 3ου τριμήνου του τρέχοντος έτους και από εκεί μαθαίνουμε ότι η ιταλική εταιρία πούλησε 3.459 αυτοκίνητα – 271 αυτοκίνητα επιπλέον σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2022. Αυτό δεν αποτελεί είδηση καθώς οι πωλήσεις εξωτικών οχημάτων παρουσιάζουν αύξηση τα τελευταία… αρκετά χρόνια και η Ferrari δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση εκτός κι αν αυτό ήταν κατ’ επιλογή. Είδηση αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά, η Ferrari πούλησε περισσότερα υβριδικά απ’ ότι αμιγώς βενζινοκίνητα οχήματα.
Εκ του συνόλου των 3.188 αυτοκινήτων, το 51.3% εξοπλιζόταν με κάποιο εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο ενώ μονάχα το 48.7% βασιζόταν αποκλειστικά σε έναν θερμικό κινητήρα για την κίνηση του. Τα ποσοστά αυτά παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν αναλογιστεί κανείς ότι η γκάμα της Ferrari κατά το Q3 του 2023 αποτελείται από 9 αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα και μόλις 4 υβριδικά. Τα υβριδικά, plug-in υβριδικά για την ακρίβεια που ανέβασαν τα ποσοστά εξηλεκτρισμού της μάρκας από το Maranello είναι η κορυφαία SF90 Stradale (και Spider) και η… βασική 296 GTB (και Spider βεβαίως). Δεν είναι τα πρώτα υβριδικά της Ferrari καθώς αυτός ο τίτλος ανήκει στην ήδη θρυλική LaFerrari αλλά είναι τα πρώτα plug-in υβριδικά με το Cavallino Rampante στο καπό και απ’ ότι φαίνεται, έχουν απήχηση στον κόσμο παρότι είχαν τρομερό “θερμικό” ανταγωνισμό απέναντι τους με τις 812 GTS, Purosangue, Roma (και Spider, μην ξεχνιόμαστε) και Portofino M να σέρνουν τον χορό με τους βενζινοκινητήρες τους!
Από εδώ και πέρα, θα πρέπει να παρακολουθούμε αν αυτό ήταν μία… ανωμαλία ή αν η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Η λογική λέει ότι με την προσθήκη εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων και μοντέλων στην γκάμα, τα ποσοστά θα μεταβάλλονται μονάχα υπέρ των υβριδικών αλλά η ταχύτητα με την οποία θα μεταβάλλονται θα έχει ενδιαφέρον. Μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ferrari, μέχρι το τέλος της δεκαετίας το 40% των πωλήσεων θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ένα 40% επιπλέον θα αφορά υβριδικά και μόλις το 20% θα είναι τα αποκλειστικά βενζινοκίνητα – αν πρέπει να κάνουμε μία πρόβλεψη, θα λέγαμε ότι αυτό το 20% θα προέρχεται από ειδικές εκδόσεις, περιορισμένης παραγωγής και ιδιαιτέρως αυξημένης τιμής, if you know what I mean. Σκέψου δε, ότι αυτή η πρόβλεψη είναι για το τέλος της δεκαετίας και ενώ σε λίγο μπαίνουμε στο 2024, η Ferrari δεν έχει κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της…