Με αυτά που ισχύουν μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, οι κατασκευαστές κοιτούν προς το 2035 ως την καταληκτική ημερομηνία για τον πλήρη εξηλεκτρισμών των προτάσεων τους. Η Ε.Ε. έχει ψηφίσει ότι για να πωλείται ένα νέο αυτοκίνητο στην επικράτεια μετά το 2035 δεν θα πρέπει να εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα και ενώ αρκετές οι εταιρίες έχουν ανακοινώσει ότι θα προσφέρουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες αρκετά πριν εκπνεύσει η προθεσμία, είναι και μερικές για τις οποίες υπάρχουν κάποιες αμφιβολίες. Μία εξ αυτών είναι η Toyota για την οποία η αλήθεια είναι ότι οι αναλυτές έχουν… φαγωθεί! Τέτοια κριτική για την πολιτική της να μην αφιερώσει όλες τις δυνάμεις της σε μία και μόνο μία τεχνολογία δεν έχει δεχθεί καμία άλλη μάρκα και η κατάσταση έχει φτάσει στο σημείο εκπρόσωπος της Toyota να δηλώνει το προφανές: ο ιαπωνικός κολοσσός θα είναι έτοιμος για το 2035!
Η επιβεβαίωση έρχεται δια στόματος Matt Harrison που έχει την θέση του Chief Operating Officer στην εταιρία. Ο Harrison δήλωσε ότι η Toyota είναι αντίθετη στην εφαρμογή του Euro 7 προτύπου εκπομπών ρύπων που αναγκάζει τους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων κατά 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 και ενώ δεν πιστεύει ότι η Ε.Ε. θα υποχωρήσει στην απόφαση της, έχει την πεποίθηση ότι όταν εφαρμοστεί το μέτρο θα είναι αρκετά πιο ρεαλιστικό ως προς την στόχευση του. Η Toyota δεν είναι η μοναδική εταιρία που δεν είναι ικανοποιημένη από το Euro 7 άλλωστε καθώς πριν από αυτήν έχει μιλήσει η ACEA ενώ ο αντίλογος στην πρόταση της Ε.Ε. σε επίπεδο κρατών εκφράζεται κατά κύριο λόγο από την Ιταλία και δευτερευόντως από την Γερμανία.
Σε κάθε περίπτωση, η Toyota θα είναι πανέτοιμη να πουλά αποκλειστικά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη από το 2035 και εξελίσσει ήδη τεχνολογίες που θα κάνουν την μετάβαση του αγοραστικού κοινού στη νέα εποχή ευκολότερη αλλά μέχρι να συμβεί αυτό, πιστεύει ακράδαντα στην προσφορά πολλαπλών διαφορετικών λύσεων για τις διαφορετικές ανάγκες της κάθε αγοράς και του κάθε πελάτη ξεχωριστά. Γι’ αυτό και θα συνεχίσει να πουλά υβριδικά, plug-in υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα για όσο της επιτρέπει η νομοθεσία της κάθε περιοχής. Ταυτόχρονα όμως, δουλεύει πάνω σε νέες μπαταρίες, δουλεύει πάνω στην τεχνολογία solid-state μπαταριών, εξελίσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο και προβλέπει ότι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις της θα αυξηθεί στο 55% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Δεν πιστεύω λοιπόν ότι υπάρχει σοβαρός λόγος ανησυχίας…