Πολύ μεγάλο το κόστος του Euro 7 σύμφωνα με την ACEA

Πολύ μεγάλο το κόστος του Euro 7 σύμφωνα με την ACEA

Ο κανονισμός εκπομπών ρύπων Euro 7 που η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να εφαρμόσει στα νέα αυτοκίνητα από το 2025 και στα νέα φορτηγά από το 2027 είναι το τελευταίο δημοφιλές πεδίο μάχης ανάμεσα στους κατασκευαστές και τους νομοθέτες. Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που έχουν εκφράσει μεμονωμένα τις αντιρρήσεις τους όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα του EU7 και τώρα σειρά παίρνει το συλλογικό όργανο των ευρωπαϊκών εταιριών (λέγε με ACEA) που έρχεται να επαναλάβει τις πάγιες θέσεις του και να πιέσει προς την κατεύθυνση που θεωρεί σωστή για την βιομηχανία αυτοκινήτου.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου έχει δεσμευθεί για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων. Ωστόσο, η πρόταση για το Euro 7 πρότυπο απλά δεν είναι ο σωστός τρόπος να το κάνουμε καθώς θα έχει έναν εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος.

Δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries. Αν θέλεις να μιλήσουμε με νούμερα, τουλάχιστον τα νούμερα που αποκαλύπτει η ίδια η ACEA όπως προκύπτουν από έρευνα της συμβουλευτικής εταιρίας Frontier Economics, το άμεσο κόστος της συμμόρφωσης ενός αυτοκινήτου ή βαν με το Euro 7 πρότυπο συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης, του απαιτούμενου εξοπλισμού και της έγκρισης τύπου αγγίζει τα €1.862 ανά όχημα – ένα νούμερο που είναι 10 φορές μεγαλύτερο από την πρόβλεψη/εκτίμηση της Κομισιόν για €184 ανά όχημα. Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη για τα λεωφορεία και τα βαριά φορτηγά καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις το κόστος εκτοξεύεται στα €11.707 ανά όχημα ενώ η εκτίμηση της Κομισιόν δεν υπερβαίνει τα €2.765! Όπως βλέπεις, οι διαφορές είναι χαοτικές και ο καταναλωτής δεν ξέρει ποιον να πιστέψει. Το μόνο που ξέρει είναι ότι αν το Euro 7 “περάσει”, αυτός θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα χρήματα για το νέο θερμικό αυτοκίνητο ή επαγγελματικό του.

Από την άλλη, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το… πέρασμα του Euro 7 είναι κάθε άλλο παρά σίγουρο. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η Ιταλία μέσω του Υπουργού Μεταφορών της δήλωνε ότι έχει τους απαραίτητους αριθμούς για να μπλοκάρει τη νομοθεσία καθώς ηγείται ενός μπλοκ που περιλαμβάνει επίσης την Γαλλία, την Τσεχία, την Ρουμανία, την Πορτογαλία, την Σλοβακία, την Βουλγαρία, την Πολωνία και την Ουγγαρία ενώ δεν αποκλείεται μέχρι να φτάσουμε στην ψηφοφορία να προστεθούν κι άλλες χώρες. Από την πλευρά της, η Κομισιόν ισχυρίζεται ότι οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ρύπων είναι απαραίτητοι για να μειωθούν περαιτέρω οι βλαβεροί ρύποι και να αποφευχθεί η επανάληψη ενός σκανδάλου τύπου Dieselgate. Το θέμα είναι με τι κόστος – κυριολεκτικά και μεταφορικά αλλά και αν έχει νόημα η επιβολή ενός αυστηρότερου πλαισίου όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων όταν η πλειοψηφία των κατασκευαστών έχει δηλώσει ότι μέχρι τα τέλη της δεκαετίας θα είναι απολύτως εξηλεκτρισμένοι.

Prev Post Η Caterham πειραματίζεται με την ηλεκτροκίνηση
Next Post Η Fiat σχεδιάζει εσωτερικά εμπνευσμένα από το Lingotto
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook