Η Castagna Milano είναι μία από τις παλαιότερες carrozziere στην Ιταλία με ιστορία η οποία ξεκινά από τα μέσα του 19ου αιώνα. Μία εταιρία με ιδιαίτερα πλούσια ιστορία η οποία διέκοψε την λειτουργία της το 1954 για να αναβιωθεί όχι μία αλλά δύο φορές κατά την δεκαετία του ’90. Η τελευταία δημιουργία της είναι το “Tender2” που βασίζεται στο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e και παρουσιάστηκε στο Mandarin Hotel στη λίμνη Como της Ιταλίας – ένα απολύτως ταιριαστό περιβάλλον για ένα τόσο εκκεντρικό όχημα.
Αυτό που κάνει το Tender2 της Castagna Milano να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Νέα 500 είναι η παντελής έλλειψη οροφής, πλαϊνών θυρών και πίσω πόρτας με την ιταλική εταιρία να επιλέγει να καλύψει τις εκτεθειμένες επιφάνειες με μαόνι Σαπέλε που δίνει την εντύπωση ενός εντυπωσιακού, πολυτελούς σκάφους. Οι αλουμινένιες προσθήκες στο πάνω μέρος του παρμπρίζ αφήνουν να εννοηθεί ότι υπάρχει πρόβλεψη για κάποιου είδους υφασμάτινη οροφή η οποία ενδεχομένως να περιλαμβάνεται στο πακέτο ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά την εμφάνιση του και ότι μπορεί να υποδηλώνει φαινομενικά αυτή, το Tender2 δεν είναι αδιάβροχο οπότε χρειάζεται προσοχή σε περίπτωση που ο καιρός δεν είναι καλός.
Κατά τα άλλα, εντύπωση προκαλεί η ανεξήγητη, κατά την γνώμη μου, απόφαση του ιταλικού οίκου να χρησιμοποιήσει διαφορετικής απόχρωσης κίτρινο για τα φαρδύτερα φτερά και μαρσπιέ με αποτέλεσμα να δημιουργήσει ένα κάπως… άκομψο και “φθηνό” αποτέλεσμα. Στα μαρσπιέ δε, ενσωματώνονται αλουμινένια διακοσμητικά που δεν εξυπηρετούν κάποιον συγκεκριμένο σκοπό πέρα από την αισθητική αναβάθμιση του Tender2. Μία αισθητική αναβάθμιση που υποβαθμίζεται από τα… πολλά χρώματα αφού όπως είπαμε άλλο χρώμα έχει το αμάξωμα, άλλο τα φτερά και τα μαρσπιέ, άλλο το ψευδομαόνι, στα καθίσματα χρησιμοποιούνται τρία διαφορετικά χρώματα, οι ψάθες πίσω από τα καθίσματα και στο πίσω deck έχουν άλλο χρώμα ενώ τα ντουλαπάκια στο πίσω μέρος είναι για κάποιον λόγο που δεν μπορώ να διανοηθώ, λευκά. Συνολικά, πρέπει να υπάρχουν 32 διαφορετικές αποχρώσεις που δεν συνεισφέρουν στη δημιουργία ενός ομοιογενούς, premium αποτελέσματος, ανάλογου της τιμής που θα ζητά η ιταλική εταιρία.
Όσον αφορά στα μηχανικά, δεν έχουμε πληροφορίες για κάποια αλλαγή οπότε υποθέτουμε ότι κάτω από το φανταχτερό περιτύλιγμα κρύβεται ένα απολύτως εργοστασιακό Νέο 500 με έναν ηλεκτροκινητήρα 118 ίππων και μία μπαταρία 42 kWh που χαρίζει αυτονομία της τάξης των 320 χιλιομέτρων περίπου. Η τιμή που προαναφέραμε δε, παραμένει άγνωστη καθώς το Tender2 είναι στην θεωρία ένα one-off που κατασκευάστηκε ως demo ικανοτήτων και δυνατοτήτων χωρίς κάποια συγκεκριμένη πρόβλεψη για να περάσει στην παραγωγή. Ωστόσο είμαστε σίγουροι ότι με το κατάλληλο αντίτιμο η Castagna Milano μπορεί να πειστεί να επαναλάβει την διαδικασία για κάποιον ή κάποιους διακεκριμένους πελάτες.