Το δεύτερο μέλος της “bZ” οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Toyota ξεκινά την εμπορική πορεία του από την Κίνα όντας το αποτέλεσμα της συνεργασίας της FAW Toyota με την BYD. Ως μοντέλο δεν έρχεται από το πουθενά καθώς πριν από μερικούς μήνες διέρρευσαν οι φωτογραφίες από το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Κίνας αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία τώρα καθώς το μήκους 4.72 μέτρων, πλάτους 1.83 και ύψους 1.47 μέτρων sedan πραγματοποιεί το επίσημο ντεμπούτο του πριν λανσαριστεί στην κινεζική αγορά.
Αισθητικά, το Toyota bZ3 δανείζεται αρκετά στοιχεία τόσο από το Crown που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούλιο όσο και από το bZ SDN concept που αποκαλύφθηκε από την ιαπωνική εταιρία όταν αυτή ανακοίνωνε τα μελλοντικά πλάνα της αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η Toyota κάνει λόγο για μία “χαλαρή σιλουέτα που συνδυάζει το μακρύ μεταξόνιο ενώ ηλεκτρικού πακέτο με την μακριά καμπίνα ενός fastback” αλλά αυτό που ξεχωρίζει περισσότερο από οποιαδήποτε πομφόλυγα του marketing είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd του bZ3 που δεν υπερβαίνει το 0.218 και δείχνει την δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς στον συγκεκριμένο τομέα. Το εσωτερικό από την άλλη υιοθετεί το σύστημα “Ψηφιακή Νησίδα” που ενσωματώνει μία μεγάλη, κάθετη κεντρική οθόνη με την κεντρική κονσόλα τύπου “δίσκος”. Οι επιβάτες χειρίζονται την πλειοψηφία των λειτουργιών μέσα από την οθόνη ενώ οι απαραίτητες πληροφορίες επικοινωνούνται στον οδηγό μέσα από την μικρή οθόνη μπροστά του.

Όσο για τα μηχανικά του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της, η Toyota δεν αποκαλύπτει πολλές πληροφορίες. Το bZ3 βασίζεται στην e-TNGA αρχιτεκτονική και εξοπλίζεται με μία προηγμένη μπαταρία ιόντων-λιθίου LFP αγνώστων τεχνικών χαρακτηριστικών, για την οποία το μόνο που μοιράζεται η Toyota είναι πως παρέχει αυτονομία της τάξης των 600+ χιλιομέτρων ανάμεσα στις φορτίσεις ενώ ενσωματώνει την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της εταιρίας ώστε να διατηρεί το 90% της μέγιστης χωρητικότητας της ακόμα και μετά από 10 χρόνια. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες πάντως αναφέρουν πως το Toyota bZ3 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με έναν ηλεκτροκινητήρα αλλά με την μία να προσφέρει 185 ίππους και την άλλη 247. Τέλος, να σημειώσουμε ότι ενώ η Toyota λανσάρει το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της στην Κίνα, όπου θα κατασκευάζεται κιόλας, δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να επεκτείνει την διαθεσιμότητα του και σε άλλες αγορές.



