Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4. Με στυλ και ταμπεραμέντο

Από το 2017, όταν και πρωτοείδαμε την Alfa Romeo Stelvio αφενός κύλησαν πολλές πωλήσεις στη κατηγορία των SUV καθιστώντας τη συγκεκριμένη κατηγορία ιδιαιτέρως δυναμική, αφετέρου εξοικειωθήκαμε με την ιδέα πως μία Alfa Romeo μπορεί να διατηρήσει αναλλοίωτο το DNA της, ακόμη και σε ένα SUV μοντέλο.

Βεβαίως ένα φρεσκάρισμα είναι πάντα απαραίτητο μετά από τόσα χρόνια παρουσίας στην αγορά, ωστόσο όταν η βάση είναι καλή, οι επεμβάσεις δεν χρειάζεται να είναι μεγάλες και ρηξικέλευθες. Και αυτό οι δημιουργοί της Stelvio το γνώριζαν πολύ καλύτερα από εμάς και το τήρησαν απαρέγκλιτα και στη πράξη. Ωστόσο υπάρχει μία αλλαγή και μάλιστα ιδιαιτέρως σημαντική, η οποία κάνει το Ιταλικό SUV πιο θελκτικό από κάθε άλλη στιγμή στην εμπορική του πορεία. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ακόμη πιο σαγηνευτική

Η εξωτερική εμφάνισή της δεν άλλαξε σημαντικά μετά το πρόσφατο φρεσκάρισμα.  Άλλωστε όπως γράψαμε και πιο πάνω, η Alfa Romeo είχε καταφέρει να δημιουργήσει ένα καλλίγραμμο και μυώδες αμάξωμα με μήκος 4,687 μέτρα, πλάτος 1,903 και ύψος 1,632 μέτρα, το οποίο ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην κομψότητα και τη σπορ φινέτσα. Στοιχεία όπως τα μεγάλα εμπρός φώτα με τους ενεργούς προβολείς Βi-xenon να πλαισιώνουν το θυρεό της Alfa Romeo αλλά και το χυτό πίσω μέρος με το μικρό παρμπρίζ, συνεχίζουν να αποτελούν σήμα κατατεθέν στην εικόνα του μοντέλου.

Στην έκδοση Sprint που είχαμε για δοκιμή, ξεχωρίζουν επίσης οι μαύρες δαγκάνες των φρένων, οι ίδιου χρώματος δύο απολήξεις της εξάτμισης και κυρίως οι εντυπωσιακές σκουρόχρωμες 19άρες ζάντες με λάστιχα. Είναι στοιχεία που αναδεικνύουν περαιτέρω το σπορ ύφος του αυτοκινήτου, όπως και αυτό το υπέροχο βαθύ πράσινο μεταλλικό χρώμα που κοσμεί το μοντέλο της δοκιμή μας και το οποίο το κάνει ακόμη πιο ξεχωριστό και ιδιαίτερο.

Αν μάλιστα το συνδυάσετε και με το καφέ ταμπά δερμάτινο σαλόνι που διέθετε το εσωτερικό και το οποίο βλέπετε στις φωτογραφίες, τότε αντιλαμβανόμαστε για πολλοστή φορά το λόγο για τον οποίο οι Ιταλοί θεωρούνται και είναι οι μετρ του στυλ και της κομψότητας. Από εκεί και πέρα  στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη και αναλογικά όργανα, η ιταλική σημαία στη βάση του επιλογέα, η υποψία flat-bottom τιμονιού και τόσα άλλα οδηγοκεντρικά είναι εκεί. Η εργονομία στο multimedia σύστημα των 8,8 ιντσών είναι σχετικά ικανοποιητική.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν θα προβληματίσουν αλλά σίγουρα δεν θα ενθουσιάσουν κιόλας ενώ ο χώρος των αποσκευών των 525 λίτρων θα καλύψει τις μεταφορικές σας ανάγκες καθώς είναι και πρακτικός με ράγες πρόσδεσης αεροπορικού τύπου στο πάτωμα. Όπως είναι λογικό και αναμένομενο το infotainment προσφέρει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μπορεί να υποστηρίξει Android Auto και Apple CarPlay, ασύρματη φόρτιση κινητού και φυσικά θύρες USB, συμβατικές και type-C. Επίσης, η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) προσφέρει μεταξύ άλλων επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού.

Στον τομέα της ποιότητας δεν υπάρχουν ενστάσεις τόσο σε ότι έχει να κάνει με τα υλικά και την αίσθηση που δίνουν, όσο και με τη κατασκευή συνολικά, η οποία δείχνει και είναι στα, πολύ υψηλά είναι η αλήθεια, στάνταρ της κατηγορίας. Μίας κατηγορίας η οποία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, καθώς διαθέτει μοντέλα όπως τα BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q5 και Volvo XC60.

Tης ταιριάζει ο diesel

Ο λόγος για τον αλουμινένιο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 2.2 λίτρων όπου στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, απέδιδε 190 ίππους και 45 κιλά ροπής. Συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με τη κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Ως γνήσια Alfa Romeo έχει το σύστημα DNA των οδηγικών προφίλ που σημαίνουν Dynamic, Natural και Advanced Efficiency, προκειμένου να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας. Ο ήχος του κινητήρα κάνει αισθητή τη παρουσία του, χωρίς να κουράζει ή να ενοχλεί σε κάθε περίπτωση.

Από εκεί και πέρα μεγάλο ρόλο στη λειτουργία του παίζει το προφίλ που έχετε επιλέξει, καθώς στο Dynamic συνάδει απόλυτα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και φυσικά με το λόγο που κάποιος επιλέγει μία Alfa Romeo. Στα θετικά του οφείλουμε να βάλουμε και τη άκρως λογική κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής και με σχεδόν μόνιμα επιλεγμένο το Dynamic και με ανάλογο ρυθμό οδήγησης, δεν ξεπέρασε τα 8.4 λτ. για κάθε 100 χιλιόμετρα. Με τον κινητήρα να προσφέρει πλούσια δύναμη και το κιβώτιο να στέκεται επάξια στο πλάι του, το SUV της Alfa Romeo χρειάζεται 7,6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

Γνήσια Alfa Romeo

Και φτάνουμε στο πλέον δύσκολο μέρος της εξίσωσης για τους δημιουργούς της Stelvio, που δεν είναι άλλο από τη συμπεριφορά της στο δρόμο. Βεβαίως η επιλογή του ονόματος δίνει το πρώτο στίγμα, αφού  κάθε άλλο παρά τυχαία είναι καθώς Stelvio είναι ένα από τα γνωστότερα περάσματα των Άλπεων από Ιταλία προς Αυστρία, το οποίο κάθε λάτρης της οδήγησης που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να το απολαύσει καθώς φτάνει στο υψόμετρο των 2758 μέτρων μέσα από 75 φουρκέτες.

Και ναι η αλήθεια είναι πως οι μηχανικοί της Alfa Romeo κατάφεραν και στη περίπτωση του SUV που δημιούργησαν να προσφέρουν εκείνο το οδηγικό ταμπεραμέντο που χαρακτήριζε και συνεχίζει να χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Μιλανέζικης εταιρίας. Το άμεσο και άκρως πληροφοριακό τιμόνι με μόλις 2.1 στροφές από άκρη σε άκρη, το στιβαρό πλαίσιο με το ζύγισμα να είναι 50:50 ανάμεσα στον εμπρός και το πίσω άξονα και το ιδιαίτερα μελετημένο στήσιμο των αναρτήσεων, καθιστούν τη Stelvio ένα γνήσιο σπορ SUV.

H ύπαρξη της τετρακίνησης εγγυάται την ανυπαρξία ανούσιων γλιστρημάτων των τροχών και το μικρό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, βάρος των 1745 κιλών βοηθάει τα μέγιστα ώστε να υπερκαλυφτεί η μικρότερη απόδοση του κινητήρα έναντι κάποιων ανταγωνιστών του. Ωστόσο το ζήτημα εδώ δεν είναι οι αριθμοί αλλά η αίσθηση στην οδήγηση που προσπάθησαν και κατάφεραν να προσφέρουν οι δημιουργοί της Stelvio. Στις ευθείες των εθνικών οδών είναι άνετη και ήσυχη, ενώ όταν βρεθεί σε κλειστά κομμάτια με δύσκολες στροφές και επιλέξετε το προφίλ Dynamic στο DNA, θα απολαύσετε κάθε μέτρο, θα χαρείτε κάθε χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της.

Για εκτός δρόμου δυνατότητες δεν έχουμε να σας πούμε κάτι, καθώς προτιμήσαμε να μην τις δοκιμάσουμε καθώς τόσο ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία του μοντέλου, όσο βεβαίως και τα ασφάλτινα ελαστικά, δεν προδιαθέτουν για λάσπες και ανακάλυψη μονοπατιών. Χωρίς αμφιβολία οι άνθρωποι της Alfa Romeo απέδειξαν για πολλοστή φορά πως έχουν πραγματική αυτοκινητική ψυχή και ταμπεραμέντο, καθώς κατάφεραν σε δύσκολους για την εταιρία καιρούς να δημιουργήσουν ένα SUV που κρατάει ψηλά τη σημαία των απανταχού Alfisti, καθιστώντας σαφές πως τα λεφτά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη καρδιά.

Η Stelvio είναι ένα σύγχρονο SUV το οποίο έχει να αντιμετωπίσει έναν ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό, που όμως δεν έχει κανέναν λόγο να φοβηθεί, καθώς είναι όντως και Alfa Romeo και SUV, όσο αντιφατικό και αν ακούγεται αυτό στ’ αυτιά όσων γνωρίζουν τι σημαίνει και κυρίως τι εκπροσωπεί η συγκεκριμένη Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Στα συν θα προσθέσουμε και τη τιμή της η οποία  βρίσκεται στα 57500  Ευρώ.

Prev Post VW Tiguan 1.5 TSi 150PS R-Line. Με εστιασμένες αλλαγές
Next Post Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS 7DCT – Συνδυασμός απόλαυσης και άνεσης
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook