Έχουν περάσει 101 χρόνια από την πρώτη φορά που αποφάσισαν να συνεργαστούν η Alfa Romeo και η Zagato. Εκατόν ένα χρόνια από την Tipo G1 του 1921 και από τότε, οι δύο εμβληματικές ιταλικές μάρκες έχουν “συνυπογράψει” περισσότερα από 150 διαφορετικά μοντέλα. Αν η συμπλήρωση 100 ετών γι’ αυτήν την σπουδαία σχέση δεν είναι λόγος για εορτασμό τότε δεν ξέρω τι είναι και λέω εκατό ετών γιατί πέρυσι γεννήθηκε η ιδέα της Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Το project κέρδισε άμεσα το ενδιαφέρον ενός Γερμανού πελάτη, κατόχου πολλών Alfa Romeo και “αρκετών Aston Martin Zagato”, στον οποίο ανήκει κιόλας η μοναδική, κυριολεκτικά και μεταφορικά, δημιουργία.
Η Alfa Romeo Giulia SWB Zagato βασίζεται όπως είναι προφανές στο sedan της ιταλικής εταιρίας και πιο συγκεκριμένα, στην Giulia Quadrifoglio με τον καυτό, twin-turbo V6 και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η Zagato πήρε λοιπόν αυτό το ούτως ή άλλως τρομερά ικανό πακέτο και το αναβάθμισε σε “GTAm” ώστε να μην αναγκαστεί να αποχωριστεί το χειροκίνητο κιβώτιο, οπότε παρότι στην επίσημη ανακοίνωση δεν γίνεται λόγος για ακριβείς αριθμούς, μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι η Giulia SWB Zagato προσφέρει τουλάχιστον 540 ίππους και 600 Nm ροπής ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις, με δεδομένο ότι η “Zagato” θα είναι ελαφρύτερη ακόμα και από την ελαφριά Giulia GTAm, δεν αποκλείεται να είναι και ταχύτερη.
Αυτά όμως δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία όσο το design. Η Zagato είναι μία “carrozzeria” άλλωστε… Για την Giulia SWB λοιπόν, η Zagato αποφάσισε να μην συνεχίσει στο μοτίβο των “TZ” αλλά να ακολουθήσει την “SZ” εναλλακτική – δύο διαφορετικές σχεδιαστικές γλώσσες οι οποίες ενσαρκώνουν σε κάθε περίπτωση το πνεύμα του Granturismo. Έτσι, η νέα δημιουργία του φημισμένου ιταλικού οίκου αποτελεί την φυσική εξέλιξη των Alfa Romeo SZ μοντέλων, από την Codatronca του 1961 έως και τα πιο πρόσφατα παραδείγματα, όπως το “Mostro” του 1990. Σε αντίθεση με εκείνο όμως, η Giulia SWB Zagato έχει μικρότερο μεταξόνιο από το μοντέλο στο οποίο βασίζεται, όπως δηλώνει και το όνομα της άλλωστε.
Κατά τα άλλα, δεν γίνεται να μην κάνουμε λόγο για το ολοκαίνουριο εμπρός μέρος με τα χαρακτηριστικά τριπλά φωτιστικά σώματα, τον θυρεό στο κέντρο και το καπό με τους τρεις αεραγωγούς ή το πίσω μέρος με τις φανταστικές καμπύλες, ήδη από την “double bubble” οροφή, τα πίσω φωτιστικά σώματα που μοιάζουν με μία συνεχόμενη γραμμή και τον μεγάλο διαχύτη που φιλοξενεί και την διπλή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του. Περιττό να αναφέρουμε πως η Giulia SWB Zagato έχει απωλέσει τις πίσω θύρες της standard Giulia όπως και το γεγονός ότι ολόκληρο το αμάξωμα είναι εντελώς νέο και κατασκευασμένο από πανάλαφρα ανθρακονήματα. Αυτό που δεν είναι περιττό και αξίζει να σημειωθεί βεβαίως είναι ότι το σήμα της Alfa Romeo στην Giulia SWB Zagato είναι “αποκλειστικά για περιγραφικούς και προωθητικούς σκοπούς” και πως η “σύλληψη, εξέλιξη και παραγωγή” του αυτοκινήτου έγιναν αποκλειστικά και ανεξάρτητα από τον ιταλικό οίκο χωρίς εξωτερική υποστήριξη!