Η Ευρώπη έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα αφιλόξενο έδαφος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Από τη μία οι ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ρύπων και από την άλλη οι νέοι, επίσης εξαιρετικά απαιτητικοί κανονισμοί ασφάλειας κάνουν την προσαρμογή μοντέλων τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί κατ’ εξοχήν για την ευρωπαϊκή αγορά πολύ δύσκολη. Ένα από τα μοντέλα που όπως όλα δείχνουν δεν θα συνεχίσει την εμπορική του πορεία, τουλάχιστον στην παρούσα μορφή, στην Ευρώπη είναι το Jeep Wrangler που όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής product planning της εταιρίας, Marco Montepeloso, σε αγγλικό μέσο, αδυνατεί να συμμορφωθεί με τους επερχόμενους κανονισμούς ασφαλείας.

“Υπάρχουν αρκετοί κανονισμοί που επηρεάζουν την συμβατότητα του Wrangler με την Ευρώπη, όπως οι κανονισμοί ασφάλειας που θα εφαρμοστούν από τα μέσα του 2026 και απαιτούν κάποια επιπλέον στοιχεία τα οποία θα είναι δύσκολο να ενσωματώσουμε στο Wrangler.”
Δήλωσε με ειλικρίνεια το υψηλόβαθμο στέλεχος της αμερικανικής εταιρίας. Να σημειώσουμε ότι το Wrangler αναβαθμίστηκε στον τομέα της ασφάλειας με το δεύτερο facelift της τρέχουσας, τέταρτης γενιάς που παρουσιάστηκε νωρίτερα μέσα στο 2025 αλλά αυτή η αναβάθμιση δεν είναι ούτε κατά διάνοια αρκετή για αυτά που έρχονται το 2026. Ο Montepeloso συμπλήρωσε ότι θα ήταν “υπερβολικά πολύπλοκο” να κάνει το εμβληματικό 4×4 να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς και η μάρκα θα ήταν αναγκασμένη να επανεξετάσει από την αρχή το concept του μοντέλου για να το κάνει αυτό – κάτι που δεν είναι διατεθειμένη να κάνει προφανώς. Οφείλουμε να προσθέσουμε ότι οι κανονισμοί ασφάλειας δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Wrangler τα τελευταία χρόνια καθώς είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης: η αμιγώς θερμική με τον απαρχαιωμένο δίλιτρο turbo που εκπέμπει 250-269 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ή αν προτιμάς, κάτι λιγότερο από τον twin-turbo V8 των 4.4 λίτρων της BMW και η plug-in υβριδική (η μοναδική διαθέσιμη στη δική μας χώρα) που ναι μεν αποδίδει καλύτερα στον στίβο των ρύπων αλλά κοστίζει σχεδόν €90.000 και αυτή είναι μία τιμή που δύσκολα μπορεί να δικαιολογήσει κάποιος για ένα μοντέλο με τις… ιδιαιτερότητες του Jeep Wrangler.

Η μοναδική λύση λοιπόν, είναι η οικειοθελής αποχώρηση. Πριν καταργηθεί λόγω κανονισμών και όσο μπορεί να “κατηγορήσει” την κακιά Ευρώπη που ωθεί το καλό Wrangler στην πόρτα της εξόδου. Η πραγματικότητα, ως συνήθως, βρίσκεται κάπου στη μέση και η αλήθεια είναι ότι το Jeep Wrangler δεν θα μπορούσε ποτέ να πετύχει υψηλούς όγκους πωλήσεων στην Ευρώπη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ελπίζουμε πως θα επιστρέψει. Καλύτερο, πιο αποδοτικό, πιο φιλικό και ίσως πιο πολιτισμένο χωρίς να χάσει τον αυθεντικό χαρακτήρα του. Η ίδια η Jeep σίγουρα εξερευνά όλες τις πιθανές λύσεις και ο εξηλεκτρισμός είναι αναμφίβολα μία από αυτές. Ίσως όχι στην μορφή της πλήρους ηλεκτροκίνησης, όχι ακόμα τουλάχιστον, αλλά το Wrangler είναι υπερβολικά… ιστορικό για να χαθεί για πάντα από την Ευρώπη.


 
                                               
                                                       
                                                      
