Μέχρι τώρα, το Tesla Model S μονοπωλούσε τον χώρο των “προσιτών” ηλεκτρικών επιδόσεων – αν μπορείς να χαρακτηρίσεις τα €110.000.. προσιτά βεβαίως. Φυσικά υπάρχουν ισχυρότερα και ταχύτερα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά αυτά απαιτούν ακόμα μεγαλύτερες θυσίες σε επίπεδο πλήγματος στον τραπεζικό λογαριασμό οπότε το Model S Plaid ήταν μονόδρομος όσον αφορά στην ισορροπία κόστους-επιδόσεων. Τώρα όμως, η κινέζικη Zeekr ετοίμασε και παρουσιάζει το αντίπαλον δέος: το Zeekr 001 FR που είδαμε για πρώτη φορά στις αρχές του Αυγούστου!

Το Zeekr 001 FR εξοπλίζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά παράγουν 1.265 ίππους και 1.280 Nm ροπής και επιτρέπουν στο εντυπωσιακό fastback να επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 2.07 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος αυτός προκαλεί ίλιγγο ακόμα με τον αστερίσκο που βάζει η εταιρία κάνοντας λόγο για “rolling start”, μία διαδικασία που επιτρέπει την κύλιση του οχήματος πριν ξεκινήσει να μετρά ο χρόνος. Η μέγιστη ταχύτητα του 001 FR δε, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 km/h την στιγμή που ο μεγάλος του αντίπαλος, το Tesla Model S Plaid, τερματίζει στα 322 km/h! Ένας ακόμα αστερίσκος όσον αφορά στις επιδόσεις του κινέζικου πύραυλου είναι ότι η μέγιστη απόδοση του κινητήριου συνόλου είναι προσβάσιμη για 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά ώστε να προστατευτούν τα επιμέρους εξαρτήματα και μόνο όταν το φορτίο της μπαταρίας υπερβαίνει το 50%. Ακόμα και έτσι όμως, η μπαταρία των 100 kWh διαθέτει τεχνολογία 800V και παρότι δεν έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες, η φόρτιση της από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της δεν απαιτεί περισσότερα από 15 λεπτά!

Σε κάθε περίπτωση, το Zeekr 001 FR δεν είναι γρήγορο μονάχα στην ευθεία καθώς η κινέζικη εταιρία εξοπλίζει την πιο πρόσφατη δημιουργία της με την τελευταία λέξη της torque vectoring τεχνολογίας. Το αποτέλεσμα; Έως και 1.4G σε πλευρικές επιταχύνσεις και η δυνατότητα για “tank turns” μέσω της περιστροφής των τροχών της μίας πλευράς προς την μία κατεύθυνση και της άλλης πλευράς προς την αντίθετη – όπως μπορούν να κάνουν τα ερπυστριοφόρα! Κατά τα άλλα, το σύστημα πέδησης αποτελείται από 10-πίστονες δαγκάνες σε carbon-ceramic δίσκους 420 χιλιοστών εμπρός και 4-πίστονες δαγκάνες σε δίσκους 410 χιλιοστών πίσω. Τέλος, για την εμφάνιση δεν μπορούμε να πούμε κάτι περισσότερο απ’ ότι ήδη βλέπεις, με την Zeekr να “στολίζει” το 001 με ένα άκρως επιθετικό, ανθρακονημάτινο bodykit που όχι μόνο παράγει downforce αλλά κατευθύνει τον αέρα εκεί που πρέπει, όπως πρέπει για να βοηθά και την ψύξη των μηχανικών. Το μόνο που δεν ξέρουμε σε αυτό το σημείο είναι η τιμή του Zeekr 001 FR, αν και φήμες ανέφεραν ότι αυτή θα είναι πιθανώς ελάχιστα χαμηλότερη από του Tesla Mode S Plaid στην Κίνα ενώ ερωτηματικό παραμένει η διαθεσιμότητα του μοντέλου σε αγορές πέραν της εγχώριας. Η Zeekr αναφέρει ότι η παραγωγή του δεν θα υπερβαίνει τα 99 αυτοκίνητα τον μήνα αλλά δεν διευκρινίζει αν το 001 FR θα λανσαριστεί και σε άλλες αγορές!