VW Tiguan 1.5 TSi 150PS R-Line. Με εστιασμένες αλλαγές

Το Volkswagen Tiguan είναι ένα από τα πιο αγαπημένα SUV των ευρωπαίων με περισσότερα από 6.000.000 αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί από το ντεμπούτο του μοντέλου το 2007! Το 2016, η γερμανική εταιρία λάνσαρε στην αγορά την 2η γενιά με στόχο να χτίσει στην επιτυχία της πρώτης και τώρα, έφτασε η ώρα και για το facelift της ώστε να εναρμονιστεί με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας και να συνεχίσει την εμπορική του πορεία  ανανεωμένο, πιο ελκυστικό και με περισσότερες προτάσεις.

Πλέον στη γκάμα του Γερμανικού μοντέλου υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προτάσεις σε ότι έχει να κάνει με τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον, all time classic, TSi των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους και το DSG κιβώτιο, ενώ η εξοπλιστική έκδοση R-Line εξακολουθεί να προσδίδει ένα άκρως εντυπωσιακό παρουσιαστικό στο Tiguan. Aς πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Με μικρές αλλά επιτυχημένες αισθητικές αλλαγές

Εμφανισιακά, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο αρχικό μοντέλο για το facelift δεν είναι τόσο δραματικές αλλά διαφοροποιούν αρκετά το Tiguan και το φέρνουν πιο κοντά στην ανανεωμένη σχεδιαστική ταυτότητα της Volkswagen. Πιο αισθητές από οτιδήποτε άλλο, είναι οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει στον σχεδιασμό των LED φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω καθώς και η νέα γρίλια που συνδυάζεται με τον νέο προφυλακτήρα που διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα τονίζοντας το σπορ προφίλ του γερμανικού SUV. Ανάλογες είναι και οι αλλαγές στο πίσω μέρος, μείον την γρίλια προφανώς αλλά συν το logo του μοντέλου που έχει μεταφερθεί στο κέντρο της πόρτας.

Bεβαίως η έκδοση R-Line της δοκιμής μας, με τα επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα, την αεροτομή στο πίσω μέρος, τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης (αν και φυσικά δεν είναι όλες τους λειτουργικές), τους διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες και βεβαίως τις πανέμορφες 19άρες ζάντες με την ματ απόχρωση, καθιστά την εμφάνιση του Tiguan σαφώς πιο εντυπωσιακή και σπορτιφ. Με όλα τα παραπάνω λοιπόν οι σχεδιαστές του πέτυχαν τον στόχο τους, που αφενός ήταν να διατηρήσουν την άμεσα αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη σιλουέτα του Tiguan, αφετέρου να της προσφέρουν τα απαραίτητα στοιχεία φρεσκάδας που θα το διατηρήσουν ανταγωνιστικό και ενδιαφέρον, μέχρι να δούμε την πλήρη αντικατάσταση του μοντέλου.

Από την άλλη οι αλλαγές στο εσωτερικό του ανανεωμένου Tiguan είναι περισσότερες και πιο σημαντικές σε σχέση με αυτές του εξωτερικού, καθώς πλέον εστιάζει σαφώς περισσότερο στην ψηφιακή τεχνολογία όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εκεί που υπήρχαν panels με διακόπτες, τώρα συναντούμε επιφάνειες με αντίστοιχους αφής κάτι που επεκτάθηκε και στα χειριστήρια του τιμονιού. Ευτυχώς ο πίνακας ελέγχου για τον κλιματισμό παραμένει ξεχωριστός με σκοπό τον ταχύτερο έλεγχο από πλευράς οδηγού.

Το νέο σύστημα ψυχαγωγίας προσφέρει κάθε γνωστή τεχνολογία συνδεσιμότητας, στις οποίες περιλαμβάνονται οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, οι φωνητικές εντολές, καθώς και όλα εκείνα που έχουν θεωρηθεί απολύτως απαραίτητα στη διευκόλυνση οδηγού και επιβατών τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα. Εννοείται πως τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα. Κάποιες λειτουργίες του συστήματος infotainment είναι αρκετά σύνθετες και απαιτούν χρόνο και εξοικείωση. Νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι, προσφέροντας και αυτό με τη σειρά του πόντους στον τομέα της αισθητικής ανανέωσης.

Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής, είναι προφανές ότι οι δημιουργοί του ήθελαν και τελικά κατάφεραν να δώσουν το κάτι παραπάνω, καθώς το επίπεδο είναι πολύ υψηλό. Στα θετικά οφείλουμε να σημειώσουμε και τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα που έχει το αυτοκίνητο. Οι διαθέσιμοι χώροι για τέσσερα ενήλικα άτομα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί, ενώ ένας πέμπτος επιβάτης θα δυσκολευτεί να χωρέσει εξαιτίας του υψηλού τούνελ μετάδοσης. Ανάλογα ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των αποσκευών των 520 λίτρων, ο οποίος μάλιστα αυξομειώνεται, καθώς το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 16 εκατοστά.

Γνωστό σύνολο

Ο λόγος για τον γνωστό πλέον κινητήρα 1.5 TSi με τους 150 ίππους ο οποίος μάλιστα διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων και οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, το οποίο μεταδίδει τη κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Τα 250 Nm της ροπής του, είναι διαθέσιμα από τις 1500 μόλις στροφές. Tα 10.2’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 202 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας σε καμία περίπτωση δεν είναι το ζητούμενο ή το μέτρο της κρίσης για ένα αυτοκίνητο όπως το Tiguan. Αντίθετα τα 9 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης με αρκετά σβέλτο ρυθμό είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο και είναι ένα από τα ζητούμενα καθώς παραμένει σε λογικά επίπεδα ακόμη και αν πιεστεί.

Για άνετες μετακινήσεις

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κάναμε με το αυτοκίνητο πάνω από 1000 χιλιόμετρα σε εθνική οδό, αστικές μετακινήσεις, και λίγο επαρχιακό δρόμο με στροφές. Η αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι πρόκειται για ένα ήρεμο και ξεκούραστο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας του σε προδιαθέτει για ανήσυχη οδήγηση και τα καταφέρνει πολύ καλά στη σβέλτη μετακίνηση χωρίς μάλιστα να έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, παρά τους ευμεγέθεις τροχούς, βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο με αποτέλεσμα το ταξίδι στην εθνική οδό να είναι άνετο και ήρεμο, ακόμη και όταν οι ταχύτητες είναι αρκετά πιο πάνω από το επιτρεπτό.

Εντός πόλης οι διαστάσεις του το καθιστούν ευκολοδήγητο, ενώ η ψηλή θέση οδήγηση και η πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις συμβάλλουν τα μέγιστα στις αστικές μετακινήσεις. Σε δρόμο με στροφές, σχεδόν ποτέ δεν θα φτάσετε στα όρια της πρόσφυσης, καθώς αναρτήσεις, πλαίσιο και τροχοί, είναι σε θέση να διαχειριστούν πολύ μα πάρα πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Φυσικά υπάρχουν και τέσσερα οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport, Individual) μέσω των οποίων ο οδηγός επιλέγει το ιδανικό ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες του.

 

Τέλος για εκτός δρόμου συνθήκες, οι ασφάλτινοι 19άρηδες τροχοί και η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός μόνο τροχούς, προφανώς και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αναζητήσεις νέων διαδρομών. Όσο για τα 37000 Ευρώ που κοστίζει η βενζινοκίνητη R-Line έκδοση των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους, είναι ένα καθ’ όλα σεβαστό ποσό, ακόμη και για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Prev Post Mercedes GLA 200 4Matic. Η σωστή επιλογή
Next Post Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4. Με στυλ και ταμπεραμέντο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook