Volvo XC60 D4 Inscription. Ισορροπημένο

Έχοντας οδηγήσει το XC60 στην έκδοση D5 R Design και έχοντας μείνει πραγματικά ενθουσιασμένοι με τον συνδυασμό σπορτίφ προσανατολισμού και επιδόσεων, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε το XC60 D4 Inscription, που σημαίνει μικρότερη ιπποδύναμη και εξοπλισμό που δίνει βαρύτητα στην άνεση και τη πολυτέλεια. Μία έκδοση η οποία, μετά το D5 R Design, η αλήθεια είναι πως δεν μας ενθουσίαζε στο άκουσμά της, αλλά τα περίπου 1500 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της, πραγματικά σε κάθε κάθε είδους οδόστρωμα, μας έκαναν να αλλάξουμε άποψη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Aπλές και λιτές οι γραμμές στα πλαϊνά του

Προσεγμένα καλαίσθητο

Οι σχεδιαστές της Volvo με το XC90 πραγματικά έθεσαν τον αισθητικό πήχη ιδιαίτερα ψηλά, δυσκολεύοντας όχι μόνο τον ανταγωνισμό αλλά και τους ίδιους σε ότι αφορά την εικόνα που θα έδινα στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας τους. Με τον κίνδυνο λοιπόν να εγκλωβιστούν στην, εξαιρετική ομολογουμένως εμφάνιση της ναυαρχίδας τους, κατάφεραν να διαφοροποιήσουν κάπως το XC60 και αντιλαμβανόμενοι τον «κίνδυνο» της ομοιομορφίας διαφοροποιήθηκαν αισθητά στο XC40.Σε ότι αφορά το XC60, που είναι άλλωστε και το θέμα της δοκιμής μας, θα πρέπει να σημειώσουμε πως είναι βασισμένο στη πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) όπως άλλωστε και ολόκληρη η σειρά 90.

To εμπρός μέρος είναι το πιο έντονο σχεδιαστικά

H νέα γενιά του XC60 διαθέτει ένα χαρακτηριστικό μακρύ και επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει, κρύβουν με περίτεχνο τρόπο τις κάθε άλλο παρά μικρές διαστάσεις του. Με μήκος που φτάνει τα 4.688 μέτρα, το πλάτος του να βρίσκεται  στα 1.902 μέτρα και το ύψος στα 1.658 μέτρα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να το δείχνει. Και βεβαίως σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.865 μέτρων, προσφέρει κορυφαίους χώρους στο εσωτερικό όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Και αν το εμπρός μέρος είναι γνωστό από το XC90, το πίσω κομμάτι και ειδικά αν το δείτε βράδυ με τα φώτα αναμμένα, δεν μοιάζει με κανένα, καθώς διαθέτει τη δική του, πραγματικά ξεχωριστή εμφάνιση.

Εντυπωσιακό και από πίσω, ειδικά το βράδυ

Ποιότητα και υψηλή τεχνολογία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό η μινιμαλιστική πολυτέλεια, είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό, μαζί με τη ποιότητα και τα δερμάτινα καθίσματα της έκδοσης Ιnscription τα οποία στοχεύουν στην αύξηση της παρεχόμενης άνεσης προς το οδηγό και τους επιβάτες. Η μεγάλη οθόνη των εννέα ιντσών από την οποία ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, μπορεί αρχικά να μοιάζει δύσκολη στο χειρισμό, αλλά στη πορεία αποδεικνύεται ιδιαιτέρως απλή, ακόμη και για ανθρώπους που δεν ηδονίζονται με τη τεχνολογία και τα πάσης φύσεως gadget. Bεβαίως υπάρχουν και τα χειριστήρια στο τιμόνι, από τα οποία γίνεται ο έλεγχος των πιο συχνών στη χρήση λειτουργιών, αλλά εδώ η εξοικείωση απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο, καθώς η λειτουργία τους διαφοροποιείται ανάλογα με το τι αποτυπώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Προσεγμένη ποιότητα σε όλα τα σημεία και πολύ υψηλή τεχνολογία στο εσωτερικό

Στην πλούσια έκδοση Inscription της δοκιμής μας, το σύνολο των υλικών είναι ιδιαιτέρως προσεγμένα, με έμφαση στη δημιουργία μίας πολυτελούς εικόνας, η οποία του ταιριάζει. Η ποιότητα της κατασκευής βεβαίως βρίσκεται σε επίσης πολύ υψηλό επίπεδο, ανεξαρτήτως έκδοσης, ενώ ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου είναι οι χώροι για τους επιβάτες. Αυτό διότι ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα, όχι απλώς βολεύτηκαν, αλλά ταξίδεψαν κιόλας, χωρίς πρόβλημα και παράπονα. Ο χώρος των αποσκευών με τη χωρητικότητα των 505 λίτρων (ή 474 με ρεζέρβα ασφαλείας) κρίνεται και αυτός ως ικανοποιητικός.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί ακόμη και για πέντε άτομα

Βεβαίως σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας ο εξοπλισμός δεν μπορεί παρά να είναι πλήρης και αυτός ακριβώς ισχύει στη περίπτωση του XC60. Φώτα LED, δερµάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικά καθίσµατα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ στην συγκεκριμένη έκδοση. Επίσης το ηχοσύστηµα των  330W,  με τον εξακάναλο ενισχυτή και τα δέκα ηχεία, προσφέρουν μία καταπληκτική εμπειρία ήχου στο εσωτερικό. Και βεβαίως όταν μιλάμε για Volvo και μάλιστα για το ασφαλέστερο μοντέλο σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP, είναι αναμενόμενο να υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας τόσο για να αποτρέψει ένα ατύχηµα, όσο και για  να µετριάσει τις συνέπειές του.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις συνθήκες και τις διαθέσεις σας

Ισορροπεί με επιτυχία

Ο λόγος για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, o οποίος καταφέρνει και κινεί  ικανοποιητικά το  XC60, όντας παράλληλα εξαιρετικά λογικός ως προς τη κατανάλωση καυσίμου. Τα 190 άλογα σε συνδυασμό με τη ροπή των 400 Nm και με τη βοήθεια του πολύ άμεσου αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, επιταχύνουν τα 1870 κιλά του αμαξώματος μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 8.4’’ προσφέροντας τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 21.6 εκατοστά, ενώ η τετρακίνηση σε έναν πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη.

Ικανοποιητικός και με πολύ λογική κατανάλωση

Ικανό παντού

Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Volvo XC60 είναι η σημαντική βελτίωση της ποιότητας κύλισης σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το καινούριο μοντέλο είναι συνολικά πιο ήσυχο και πιο άνετο σε κάθε κατάσταση, κάτι που οφείλεται και στη πολύ προσεκτική δουλειά που έγινε σε ότι αφορά στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Βεβαίως δεν μπορούμε να μην σταθούμε και στον τρόπο με τον οποίο ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 190 επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Έχοντας ως αρωγό και τις οκτώ σχέσεις του κιβωτίου, το Volvo XC60 μπορεί να ταξιδεύει στην εθνική οδό με αρκετά υψηλή ταχύτητα και τη κατανάλωση του να μην ξεπερνάει τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όταν αφήσετε την εθνική οδό και βρεθείτε σε ένα κλειστό ορεινό επαρχιακό κομμάτι, θα διαπιστώσετε δύο πράγματα. Το πρώτο ότι μπορεί να κινηθεί με ρυθμούς που δεν ταιριάζουν σε ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, καθώς αναρτήσεις πλαίσιο και τιμόνι διαχειρίζονται με άνεση την ισχύ του κινητήρα, ενώ από την άλλη η κατανάλωση δεν γίνεται πουθενά παράλογη. Εντάξει σε τέτοιους ρυθμούς το κιβώτιο ίσως να μην ακολουθεί το υπόλοιπο πακέτο, αλλά δεν αποτελεί και πρόβλημα.

Εξαιρετικά άνετο στις ευθείες και ικανό για πολύωρα ταξίδια χωρίς να κουράζει έστω και λίγο

Για το τέλος αφήσαμε το εκτός δρόμου σκέλος του θέματος. Με 19άρες ζάντες και ασφάλτινα ελαστικά θα μου πείτε λογικό και αναμενόμενο. Αυτό που θα σας πως εγώ είναι πως με προσοχή και επιλογή της off road λειτουργίας, θα πάτε παντού, όπου χρειαστεί να πάτε με ένα τέτοιας φιλοσοφίας όχημα, καθώς τετρακίνηση, απόσταση από το έδαφος, ροπή και ηλεκτρονικά, δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές θα ζητήσετε εσείς και η λογική σας. Εντυπωσιακή ήταν ωστόσο η συμπεριφορά του σε χιονισμένο οδόστρωμα, όπου σε ανηφορικές επιφάνειες, η τετρακίνηση λειτουργούσε εξαιρετικά και μας πήγε πραγματικά παντού, ενώ στη κατηφόρα με ενεργοποιημένη την off road λειτουργία, ο κινητήρα ανέλαβε να «φρενάρει» το αυτοκίνητο και να μας βγάλει από τα δύσκολα. Σε ότι αφορά τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια των της δοκιμής μας, σε κάθε είδους δρόμο και χωρίς ιδιαίτερη φειδώ στο γκάζι, αυτή βρέθηκε  στα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Παρά το μέγεθος και τη φιλοσοφία του, δεν θα προβληματίσει στη γρήγορη οδήγηση σε δρόμο με στροφές


Ισορροπημένα απολαυστικό

Εντάξει η αλήθεια είναι πως το XC60 D5 R Design, συνεχίζει να είναι στη καρδιά και στο μυαλό μας. Ωστόσο το D4 Inscription μας άρεσε για την ισορροπία που προσφέρει σε όλους του τομείς, καθώς μπορεί να μην έχει την εκρηκτικότητα του D5, προσφέρει ωστόσο ένα πλήρες και ολοκληρωμένο πολυτελές πακέτο για κάθε κατάσταση και για κάθε συνθήκη. Ωστόσο τα 61200 Ευρώ που κοστίζει, έναντι των 63800 Ευρώ της αντίστοιχής εξοπλιστικής έκδοσης, με τον D5, δεν μία διαφορά αποτρεπτική από το να επιλέξετε τα 235 άλογα, καθώς και πάλι η τιμή παραμένει λογική για τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο, ενώ οι επιδόσεις και η απόλαυση αυξάνονται κατακόρυφα.

Τετρακίνηση και ηλεκτρονικά, το καθιστούν ιδιαίτερα ικανό σε χιονισμένες επιφάνειες

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Μικρή διαφορά τιμής σε σχέση με το D5

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 190
0-100 8.4″
Τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής  7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 148 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

Prev Post Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD. Στο πνεύμα της εποχής
Next Post BMW X2 sdrive 18d. Απολαυστική και οικονομική
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook