Όταν έχεις στα χέρια σου το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της κατηγορίας και έρχεται η στιγμή να το αντικαταστήσεις, με το σύνολο σχεδόν των ανταγωνιστών σου να είναι επίσης καινούρια μοντέλα, τότε αντιλαμβάνεστε πως τα πράγματα κάθε άλλο παρά εύκολα είναι. Ο λόγος για το XC60 της Volvo το οποίο πέρασε στη δεύτερη γενιά του, με το προκάτοχό του να βρίσκεται στη κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας και με το καινούριο μοντέλο να έχει απέναντί του εξαιρετικές προτάσεις με μακρά ιστορία, όπως η BMW X3, το Audi Q5 και βεβαίως η Mercedes GLC.

Το εμπρός μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό του

Εσχάτως στα προαναφερθέντα ήρθαν να προστεθούν τόσο η Alfa Romeo Stelvio, όπως και η Jaguar F Pace, κάνοντας τον ανταγωνισμό στη κατηγορία ακόμη πιο έντονο αλλά και ενδιαφέρον παράλληλα. Εμείς στη διάθεση μας για δοκιμή είχαμε την XC60 D5 στη σπόρ έκδοση R-Design και μετά από σχεδόν 3000 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του σχηματίσαμε μία πραγματικά πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα για το νέο δημιούργημα των Σουηδών.

Εδώ φαίνεται καθαρά το μακρύ και εντυπωσιακό ρύγχος του

Mε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα

Οι σχεδιαστές της Volvo με το XC90 πραγματικά έθεσαν τον αισθητικό πήχη ιδιαίτερα ψηλά, δυσκολεύοντας όχι μόνο τον ανταγωνισμό αλλά και τους ίδιους σε ότι αφορά την εικόνα που θα έδινα στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας τους. Με τον κίνδυνο λοιπόν να εγκλωβιστούν στην, εξαιρετική ομολογουμένως εμφάνιση της ναυαρχίδας τους, κατάφεραν να διαφοροποιήσουν κάπως το XC60 και αντιλαμβανόμενοι τον «κίνδυνο» της ομοιομορφίας διαφοροποιήθηκαν αισθητά στο XC40.

Πολύ όμορφο και το πίσω κομμάτι του

Σε ότι αφορά το XC60, που είναι άλλωστε και το θέμα της δοκιμής μας, θα πρέπει να σημειώσουμε πως είναι βασισμένο στη πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) όπως άλλωστε και ολόκληρη η σειρά 90.  H νέα γενιά του XC60 διαθέτει ένα χαρακτηριστικό μακρύ και επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει, κρύβουν με περίτεχνο τρόπο τις κάθε άλλο παρά μικρές διαστάσεις του. Με μήκος που φτάνει τα 4.688 μέτρα, το πλάτος του να βρίσκεται  στα 1.902 μέτρα και το ύψος στα 1.658 μέτρα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να το δείχνει. Και βεβαίως σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.865 μέτρων, προσφέρει κορυφαίους χώρους στο εσωτερικό όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Οι μαύρες μάτ ζάντες και οι επίσης ματ αλουμινίου καθρέπτες είναι το γνώρισμα της R Design έκδοσης

Και αν το εμπρός μέρος είναι γνωστό από το XC90, το πίσω κομμάτι και ειδικά αν το δείτε βράδυ με τα φώτα αναμμένα, δεν μοιάζει με κανένα, καθώς διαθέτει τη δική του, πραγματικά ξεχωριστή εμφάνιση. Οι ματ ζάντες και τα επίσης μάτ απόχρωσης καλύμματα των καθρεπτών της, στην έκδοση R Design της δοκιμής μας, προσθέτει πόντους στη συνολικά πολύ υψηλή αισθητική του αυτοκινήτου

Απολαυστικό σε κάθε είδους δρόμο

Έμφαση στη ποιότητα, την ευρυχωρία και τη τεχνολογία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό η μινιμαλιστική πολυτέλεια, είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό, μαζί με τη ποιότητα και τα μπάκετ καθίσματα της έκδοσης R Design που συνδυάζουν με περισσή επιτυχία την άνεση με τη σωστή στήριξη του σώματος. Η μεγάλη οθόνη των εννέα ιντσών από την οποία ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, μπορεί αρχικά να μοιάζει δύσκολη στο χειρισμό, αλλά στη πορεία αποδεικνύεται ιδιαιτέρως απλή, ακόμη και για ανθρώπους που δεν ηδονίζονται με τη τεχνολογία και τα πάσης φύσεως gadget. Bεβαίως υπάρχουν και τα χειριστήρια στο τιμόνι, από τα οποία γίνεται ο έλεγχος των πιο συχνών στη χρήση λειτουργιών, αλλά εδώ η εξοικείωση απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο, καθώς η λειτουργία τους διαφοροποιείται ανάλογα με το τι αποτυπώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό από τη σειρά 90

Στην έκδοση R Design της δοκιμής μας, το σύνολο των υλικών είναι ιδιαίτερως προσεγμένα, με έμφαση στη δημιουργία μίας σπορτίφ εικόνας, η οποία και του ταιριάζει και μας αρέσει επί προσωπικού. Η ποιότητα της κατασκευής βεβαίως βρίσκεται σε επίσης πολύ υψηλό επίπεδο, ανεξαρτήτως έκδοσης, ενώ ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου είναι οι χώροι για τους επιβάτες. Αυτό διότι ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα, όχι απλώς βολεύτηκαν, αλλά ταξίδεψαν κιόλας, χωρίς πρόβλημα και παράπονα. Ο χώρος των αποσκευών με τη χωρητικότητα των 505 λίτρων (ή 474 με ρεζέρβα ασφαλείας) κρίνεται και αυτός ως ικανοποιητικός.

Για να επιλέγετε το πρόγραμμα οδήγησης ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες σας

Βεβαίως σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας ο εξοπλισμός δεν μπορεί παρά να είναι πλήρης και αυτός ακριβώς ισχύει στη περίπτωση του XC60. φώτα LED, δερµάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικά καθίσµατα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ στην έκδοση R-Design  της δοκιμής μας. Επίσης το ηχοσύστηµα των  330W,  με τον εξακάναλο ενισχυτή και τα δέκα ηχεία, προσφέρουν μία καταπληκτική εμπειρία ήχου στο εσωτερικό. Και βεβαίως όταν μιλάμε για Volvo και μάλιστα για το ασφαλέστερο μοντέλο σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP, είναι αναμενόμενο να υπάρχει ε΄να πλήρες πακέτο ασφάλειας τόσο για να αποτρέψει ένα ατύχηµα, όσο και για  να µετριάσει τις συνέπειές του.

Όμορφα, άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη

Δυνατός και οικονομικός

Ο λόγος για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με τα δύο turbo, o οποίος αφού καταφέρνει και κινεί με περισσή αξιοπρέπεια το θηριώδες XC90, σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει στη περίπτωση του XC60. Τα 235 άλογα σε συνδυασμό με τη ροπή των 48.2 κιλών και με τη βοήθεια του πολύ άμεσου αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, επιταχύνουν τα 1930 κιλά του αμαξώματος μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 7.2’’ προσφέροντας τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 21.6 εκατοστά, ενώ η τετρακίνηση σε έναν πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη.

Απογειώνει στη κυριολεξία το αυτοκίνητο, χωρίς να καταναλώνει

Υψηλής απόλαυσης οδήγηση

Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Volvo XC60 είναι η σημαντική βελτίωση της ποιότητας κύλισης σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το καινούριο μοντέλο είναι συνολικά πιο ήσυχό και πιο άνετο σε κάθε κατάσταση, κάτι που οφείλεται και στη πολύ προσεκτική δουλειά που έγινε σε ότι αφορά στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Βεβαίως δεν μπορούμε να μην σταθούμε και στον τρόπο με τον οποίο ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας επιταχύνει το αυτοκίνητο, καθώς αν βυθίσετε το το πεντάλ του γκαζιού, πραγματικά θα κολλήσετε στο κάθισμα από την επιτάχυνση. Έχοντας ως αρωγό και τις οκτώ σχέσεις του κιβωτίου, το Volvo XC60 μπορεί να ταξιδεύει στην εθνική οδό με αρκετά υψηλή ταχύτητα και τη κατανάλωση του μόλις να ξεπερνάει τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ιδανικό για κάλυψη μεγάλων και πολύ μεγάλων αποστάσεων

Όταν αφήσετε την εθνική οδό και βρεθείτε σε ένα κλειστό ορεινό επαρχιακό κομμάτι, όπου εκτός από τον κινητήρα θα θελήσετε να εκμεταλλευτείτε και τη πιο σκληρή ρύθμιση των αναρτήσεων της έκδοσης R Design θα διαπιστώσετε δύο πράγματα. Το πρώτο ότι μπορεί να κινηθεί με ρυθμούς που δεν ταιριάζουν σε ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, καθώς αναρτήσεις πλαίσιο και τιμόνι διαχειρίζονται με άνεση την ισχύ του κινητήρα, ενώ από την άλλη η κατανάλωση δεν γίνεται πουθενά παράλογη. Εντάξει σε τέτοιους ρυθμούς το κιβώτιο ίσως να μην ακολουθεί το υπόλοιπο πακέτο, αλλά δεν αποτελεί και πρόβλημα.

Οι χώροι των επιβατών είναι επίσης ένα από τα πολύ δυνατά του σημεία

Για το τέλος αφήσαμε το εκτός δρόμου σκέλος του θέματος. Με 19άρες ζάντες και ασφάλτινα ελαστικά θα μου πείτε λογικό και αναμενόμενο. Αυτό που θα σας πως εγώ είναι πως με προσοχή και επιλογή της off road λειτουργίας, θα πάτε παντού, όπου χρειαστεί να πάτε με ένα τέτοιας φιλοσοφίας όχημα, καθώς τετρακίνηση, απόσταση από το έδαφος, ροπή και ηλεκτρονικά, δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές θα ζητήσετε εσείς και η λογική σας. Σε ότι αφορά τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια των σχεδόν τρίων χιλιάδων χιλιομέτρων της δοκιμής μας, σε κάθε είδους δρόμο και χωρίς ιδιαίτερη φειδώ στο γκάζι, αυτή βρέθηκε κάτω από τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ικανοποιεί, χωρίς να ενθουσιάζει

Στόχος επετεύχθη

Όπως γράψαμε και στην εισαγωγή της δοκιμής, η δημιουργία της δεύτερης γενιάς του XC60 ήταν για τους ανθρώπους της Volvo ένα μεγάλο στοίχημα. Αφενός διότι είχαν οι ίδιοι θέσει πολύ υψηλά τον πήχη με τη παρουσίαση του XC90, αφετέρου διότι έπρεπε να αντικαταστήσουν το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της κατηγορίας. Και εκ του αποτελέσματος μπορούμε να πούμε πως ο στόχος τους επετεύχθη. Η δεύτερη γενιά του Σουηδικού SUV είναι ένα συνολικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα στην έκδοση D5 R Design της δοκιμής μας, διεκδικεί τη κορυφή της κατηγορίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και την ανταγωνιστική τιμή των 61700 Ευρώ τότε ίσως και να τη καταλαμβάνει.

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας


  • Λειτουργία κιβωτίου στη γρήγορη οδήγηση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι235
0-1007.2″
Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2144 γρ/χλμ

Εκτός δρόμου θα πάτε πολύ πιο μακριά από εκεί που φαντάζεστε

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.