Πλέον έχουμε μπεί για τα καλά στην εποχή του εξηλεκτρισμού με την κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να χαράσσει τη δική της ξεχωριστή πορεία, βασισμένη στη φιλοσοφία της. Κάποιες εταιρίες προτίμησαν την υβριδική τεχνολογία, κάποιες την ήπια υβριδική, άλλες τις plug-in υβριδικές και βεβαίως υπάρχει πάντα και ο τελικό στόχος που είναι ο πλήρης και αμιγής εξηλεκτρισμός. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το μεγαλύτερο «πλήγμα» δέχθηκε η πετρελαιοκίνηση για πολλούς και διαφόρους λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε. Bεβαίως όλη αυτή η βίαιη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση είναι απόρροια των κάκιστων επιλογών και του εντελώς λάθος τρόπου σκέψης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάτι το οποίο υποστηρίζουμε εδώ και δύο χρόνια και που ελπίζουμε πως μετά τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου, θα αλλάξει!!!
Και είναι λάθος διότι ναι μεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Volvo να αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, κατάφεραν να προσαρμοστούν και να προσφέρουν εξαιρετικά ηλεκτρικά μοντέλα, τα κράτη, οι υποδομές και φυσικά οι αγοραστές αποδείχθηκε πως δεν είναι σε θέση να ακολουθήσουν τον συγκεκριμένο ρυθμό. Έναν ρυθμό που οδηγεί σε λάθος κινήσεις, καθώς κατά τη γνώμη μας η συνύπαρξη των ηλεκτρικών με τα θερμικά για κάποιες δεκαετίες, είναι η μοναδική λογική και ανεκτή λύση. Και όταν οδηγούμε αυτοκίνητα όπως το πετρελαιοκίνητο XC60 B4 με την αναβάθμιση της Polestar, τόσο ο τρόπος σκέψης μας και αντιμετώπισης του όλου θέματος, αποδεικνύεται πιο λογικός. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Παραμένει φρέσκο και εντυπωσιακό
Ένα από τα πλέον δυνατά χαρακτηριστικά του XC60 ήταν η ξεχωριστή σχεδίαση και το εκλεπτυσμένο στιλ του από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε και η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός πως μετρά αρκετά χρόνια πορείας, καταφέρνει να συγκινεί ακόμη με την εμφάνισή του. Τελικά ακόμη και σήμερα κάποιες σχεδιαστές είναι σε θέση να δημιουργούν σχήματα τα οποία πραγματικά αντέχουν στο χρόνο και καταφέρνουν να δείχνουν φρέσκα και καλαίσθητα διαχρονικά. Φυσικά για να γίνει αυτό, οι σχεδιαστές της Volvo φρόντισαν εξ’αρχής κάθε λεπτομέρεια στην εξωτερική εικόνα του μοντέλου τους. Το XC60 διαθέτει ένα χαρακτηριστικό μακρύ και επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει, κρύβουν με περίτεχνο τρόπο τις κάθε άλλο παρά μικρές διαστάσεις του.
Με μήκος που φτάνει τα 4.688 μέτρα, το πλάτος του να βρίσκεται στα 1.902 μέτρα και το ύψος στα 1.658 μέτρα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να το δείχνει. Και βεβαίως σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.865 μέτρων, προσφέρει κορυφαίους χώρους στο εσωτερικό όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Και μπορεί το εμπρός μέρος να είναι το πιο χαρακτηριστικό ίσως κομμάτι του και το πίσω ωστόσο, ειδικά αν το δείτε βράδυ με τα φώτα αναμμένα, δεν μοιάζει με κανένα, καθώς διαθέτει τη δική του, πραγματικά ξεχωριστή εμφάνιση.
Η διαχρονικότητα του πολυτελούς μινιμαλισμού
Αντίστοιχα διαχρονικό είναι και το εσωτερικό του XC60 με μικρές επεμβάσεις εκ μέρους της Σουηδικής εταιρίας, προκειμένου να συνεχίσει να είναι σύγχρονο και λειτουργικό. Χαρακτηριστική είναι και η επιλογή των Σουηδών για νέα υλικά και πιο φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί, καθώς κάνουν πράξη την δέσμευσή τους για πιο έντονη οικολογική συνείδηση, σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον, το ήδη εξαιρετικό infotainment με λογισμικό Android, διαθέτει πλέον ακόμα περισσότερες υπηρεσίες Google, καθώς και εφαρμογές που το κατατάσσουν στα πιο εύχρηστα και πλήρη συστήματα του είδους.
Μία επίσης σημαντική αλλαγή είναι πως η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης γίνεται πλέον μέσα από την οθόνη και όχι από τον περιστροφικό διακόπτη στη κεντρική κονσόλα, ο οποίος καταργήθηκε. Χωρίς αλλαγή παραμένουν οι χώροι, προσφέροντας άνεση σε έως και πέντε άτομα κανονικού αναστήματος, ενώ και ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 483 λίτρα. Συνολικά η premium αίσθηση που μας άφησε η καμπίνα των επιβατών του ανανεωμένου XC60 ήταν σαφώς πιο έντονη σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε επίπεδο απτής ποιότητας όσο και σε σχέση με τη συναρμογή και κυρίως τη συμπεριφορά σε κακό οδόστρωμα.
Η ουσία της Polestar αναβάθμισης
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πετρελαιοκίνητη έκδοση B4 με τους 197 ίππους και τα 420 Nm ροπής, η οποία συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Με τη βοήθεια της Polestar η ισχύς ανεβαίνει στους 220 ίππους και η ροπή στα 450 Nm. Το πιο σημαντικό της συγκεκριμένης Polestar Optimised αναβάθμισης είναι η βελτίωση στην αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγηση.
Ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή, κυρίως στις μεσαίες στροφές και η καλύτερη συνεργασία κινητήρα με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο, προσφέρουν μεγαλύτερη αμεσότητα στον οδηγό. To πιο σημαντικό όμως είναι πως η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε ποτέ τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα παρά τους σβέλτους ρυθμούς που είχαμε σχεδόν πάντα και παντού. Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε πως η επιλογή του Polestar προγράμματος γίνεται μέσα από τα οδηγικά προφίλ του αυτοκινήτου, μαζί με τα comfort και off road.
Για ατελείωτα άνετα χιλιόμετρα
Μπαίνεις στο υπέροχο ανοιχτόχρωμο σαλόνι του XC60, βολεύεσαι με ευκολία στο κάθισμα, βάζεις μπροστά τον κινητήρα, βλέπεις αυτονομία 1000!!! χιλιομέτρων και ξαφνικά το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη φαντάζει λίγο, δείχνει πολύ σύντομο για να μπορέσεις να «χορτάσεις» κάπως οδήγηση με αυτόν εδώ τον Σουηδό δρομέα υπερμεγάλων αποστάσεων. Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Volvo XC60 είναι η ποιότητας κύλιση και η άνεση που το χαρακτηρίζει. Το Σουηδικό μοντέλο είναι συνολικά ένα ήσυχο και άνετο αυτοκίνητο σε κάθε κατάσταση, κάτι που οφείλεται και στη πολύ προσεκτική δουλειά που έγινε σε ότι αφορά στο κομμάτι της ηχομόνωσης.
Βεβαίως δεν μπορούμε να μην σταθούμε και στον τρόπο με τον οποίο ο αναβαθμισμένος από την Polestar δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 220 ίππων επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Όταν αφήσετε την εθνική οδό και βρεθείτε σε ένα κλειστό ορεινό επαρχιακό κομμάτι, θα διαπιστώσετε δύο πράγματα. Το πρώτο ότι μπορεί να κινηθεί με ρυθμούς που δεν ταιριάζουν σε ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, καθώς αναρτήσεις πλαίσιο και τιμόνι διαχειρίζονται με άνεση την ισχύ του κινητήρα, ενώ από την άλλη η κατανάλωση δεν γίνεται πουθενά παράλογη.
Για το τέλος αφήσαμε το εκτός δρόμου σκέλος του θέματος. Με 19άρες ζάντες και ασφάλτινα ελαστικά θα μου πείτε λογικό και αναμενόμενο. Αυτό που θα σας πως εγώ είναι πως με προσοχή και επιλογή της off road λειτουργίας, θα πάτε παντού, όπου χρειαστεί να πάτε με ένα τέτοιας φιλοσοφίας όχημα, καθώς τετρακίνηση, η απόσταση από το έδαφος των 21.6 εκατοστών, ροπή και ηλεκτρονικά, δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές θα ζητήσετε εσείς και η λογική σας. Εμείς πάντως όταν βρεθήκαμε σε χιονισμένο δρόμο, το αυτοκίνητο απέδειξε περίτρανα τη Σουηδική του καταγωγή. Αν εσείς βάλετε και ένα σετ χιονοελαστικών, πολύ απλά δεν θα σταματήσετε σχεδόν πουθενά.
Είναι προφανές πως με την αναβάθμιση της Polestar η Volvo κατάφερε να κάνει ακόμα καλύτερο ένα αυτοκίνητο που μας είχε εντυπωσιάσει σε όλους τους τομείς, από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε πίσω από τιμόνι του. Tο XC60 B4 Polestar Optimised είναι ικανότερο και πιο άνετο στο δρόμο, με τις νέες τεχνολογίες να το έχουν κάνει παράλληλα φιλικότερο προς το περιβάλλον. Tα 1200 Ευρώ που κοστίζει η συγκεκριμένη αναβάθμιση είναι ένα πολύ λογικό ποσό για τα όσα προσφέρει, ειδικά όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ξεκινάει από τα 63000 Ευρώ.