Ο εξηλεκτρισμός της βιομηχανίας αυτοκινήτου προϋποθέτει από τις εταιρίες να αναδιοργανώσουν ολόκληρη σχεδόν την αλυσίδα ανεφοδιασμού τους. Σε αυτή την αναδιοργάνωση δημιουργούνται ευκαιρίες συνεργασίας με την πιο πρόσφατη να είναι και μία από τις πλέον ηχηρές καθώς το Volkswagen Group ανακοίνωσε την συμφωνία με την Bosch για την “βιομηχανοποίηση των κατασκευαστικών διαδικασιών των μπαταριών”. Με πιο απλά λόγια, η Volkswagen στοχεύει στην επίτευξη της αυτάρκειας όσον αφορά στις μπαταρίες με τις οποίες θα εξοπλίζονται τα μελλοντικά μοντέλα της ενώ μείζονος σημασίας είναι και η γεωγραφία του θέματος. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Thomas Schmall της Volkswagen:
“Η Ευρώπη έχει την μοναδική ευκαιρία να γίνει μία παγκόσμια υπερδύναμη στις μπαταρίες στο μέλλον.
Υπάρχει μία ισχυρή και αυξανόμενη ζήτηση για όλες τις εκφάνσεις της παραγωγής μπαταριών συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού νέων μεγα-εργοστασίων. Η Volkswagen και η Bosch θα εξερευνήσουν τις ευκαιρίες για να εξελίξουν και να σχηματίσουν αυτή τη νέα βιομηχανία δισεκατομμυρίων στην Ευρώπη.“
Να σημειώσουμε πως η Ευρώπη έχει μείνει πίσω στον συγκεκριμένο τομέα σε σύγκριση με περιοχές όπως η Ασία και ειδικότερα η Κίνα αλλά αυτό ενδεχομένως να αλλάξει στο προσεχές μέλλον με ανακοινώσεις διάφορων εταιριών που αν τελικά υλοποιηθούν, θα δούμε την παραγωγική ικανότητα της Ευρώπης να αυξάνεται στις 700 GWh μέχρι το 2030. Η Volkswagen βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας έχοντας δεσμευτεί ότι θα κατασκευάσει στην ήπειρο 6 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών μέχρι το 2030 και η συμφωνία με την Bosch, που προς το παρόν βρίσκεται στο στάδιο μνημονίου συνεργασίας αλλά θα μετουσιωθεί προς τα τέλη του ’22 σε μία κοινοπραξία, είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.