Volkswagen – Αναμόρφωση με στόχο την ανταγωνιστικότητα

Volkswagen – Αναμόρφωση με στόχο την ανταγωνιστικότητα

Κάθε μεταμόρφωση απαιτεί θυσίες και στον δρόμο του εξηλεκτρισμού, όλες οι εταιρίες έχουν καταστρώσει ένα πλάνο που περιλαμβάνει λίγες ή πολλές (στις περισσότερες περιπτώσεις πολλές) θυσίες ώστε να εξοικονομηθούν πόροι οι οποίοι θα διατεθούν στην εξέλιξη νέων μοντέλων και τεχνολογιών. Από αυτόν τον κανόνα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση η Volkswagen, την οποία ο ίδιος ο CEO της χαρακτήρισε ως “μη ανταγωνιστική” οπότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι προσπάθειες που πρέπει να καταβάλλει η γερμανική εταιρία για να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνισμό και εφόσον όλα εξελιχθούν κατ’ ευχήν, να τον ξεπεράσει, είναι μεγαλύτερες. Το πλάνο της ονομάζεται “Accelerate Forward/Road to 6.5” και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία το πώς ονομάζεται.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι απώτερος στόχος είναι η επίτευξη ενός λειτουργικού περιθωρίου κέρδους της τάξης του 6.5% μέχρι το 2026 που και πάλι, δεν μας λέει πολλά. Δεν είμαστε λογιστές της Volkswagen, ούτε μέτοχοι. Αυτό που πρέπει να έχεις στο νου σου είναι ότι το τριετές πρόγραμμα της εταιρίας έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα και την βιωσιμότητα της ως εταιρίας και τρεις από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους θα πετύχει την δραστική περικοπή των εξόδων είναι με την βελτιστοποίηση των υλικών και του κόστους των προϊόντων, την μείωση του κόστους παραγωγής και την αύξηση των εσόδων.

Για παράδειγμα, η Volkswagen θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου από τους 50 μήνες που είναι τώρα, στους 36 μήνες με βασική προϋπόθεση ότι δεν θα θυσιαστεί ούτε η ποιότητα του τελικού προϊόντος, ούτε η ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες! Αυτό και μόνο θα εξοικονομήσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο ευρώ μέχρι το 2028 και αν συνυπολογίσουμε την δραστική (έως 50%) μείωση στον αριθμό των πρωτότυπων και των οχημάτων δοκιμών, τα οφέλη αυξάνονται κατά 400 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος. Η Volkswagen επαναλαμβάνει δε, ότι η ποιότητα των προϊόντων της δεν θα επηρεαστεί στο ελάχιστο από αυτά τα μέτρα χάρη στις προόδους της τεχνολογίας που της επιτρέπουν να διεξάγει περισσότερα τεστ σε εικονικό ή εργαστηριακό περιβάλλον. Κατά τα άλλα, η εταιρία σκοπεύει να βελτιώσει τις αγορές της με ετήσιο όφελος της τάξης των €320 εκ., τις after-sales επιχειρήσεις της για ετήσιο όφελος άνω των €250 εκ. και την βελτιστοποίηση του χρόνου και του συγχρονισμού της παραγωγής που θα εξοικονομήσει περί τα €200 εκ. ετησίως. Όλα αυτά, εντός του 2024!

Αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη ανησυχία όμως, κυρίως στις χώρες όπου η Volkswagen διατηρεί υψηλό ανθρώπινο δυναμικό είναι οι λεγόμενες “κοινωνικά αποδεκτές περικοπές θέσεων εργασίας”. Η γερμανική εταιρία σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές πρόωρης συνταξιοδότησης για εργαζομένους με έτος γέννησης το 1967 αλλά η αλήθεια είναι ότι η μείωση του κόστους διοίκησης κατά 20% περίπου δεν είναι εφικτή μονάχα με προγράμματα εθελούσιας εξόδου. Θα υπάρξουν εσωτερικές μετακινήσεις και “μείωση του εργατικού δυναμικού” ενώ μέτρα όπως το πάγωμα των προσλήψεων και η σταθεροποίηση του Tarif Plus εφαρμόζονται ήδη. Ενδιαφέροντα αν και ελαφρώς τρομακτικά μέτρα αλλά υποθέτουμε ότι η Volkswagen γνωρίζει τι κάνει. Όπως και να έχει, θα δούμε σύντομα τους καρπούς αυτού του δέντρου.

Prev Post Ντεμπούτο και για το Toyota Crown Sport PHEV
Next Post Alfa Romeo – Η ποιότητα μειώνει το κόστος!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook