Η Toyota είναι ξεκάθαρο πως έχει βαλθεί να “κατακτήσει” την φετινή SEMA αρχικά με το GR86 Rally Legacy, ένα τετρακίνητο 86 με έντονα νοσταλγική διάθεση και τώρα, με το RAV-X που βασίζεται στο ταπεινό plug-in υβριδικό RAV4 αλλά έπειτα από τις περιποιήσεις της ομάδας Toyota Service Parts and Accessories Development (εν συντομία, SPAD) έχει μεταμορφωθεί σε ένα εκτός δρόμου κτήνος που φωνάζει από χιλιόμετρα μακριά ότι δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να το σταματήσουν.

Η SPAD ξεκίνησε λοιπόν με ένα plug-in υβριδικό RAV4 και αποφάσισε πολύ γρήγορα να πειραματιστεί στο έπακρο – όσο της επιτρέπει η συγκεκριμένη πλατφόρμα τουλάχιστον. Η επιρροή τόσο όσον αφορά στο design όσο και στην φιλοσοφία, είναι σαφής: Rally Dakar. Το RAV-X μοιάζει με ένα αγωνιστικό του Dakar το οποίο δανείστηκε ο οδηγός για να πάει να πάρει το φαγητό για την ομάδα. Οι μεγάλοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα και το καπό, τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τα φαρδύτερα φτερά, οι κόκκινοι λασπωτήρες πίσω από τους μεγάλους τροχούς με τις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και τα off-road ελαστικά σε διάσταση 265/65 ή ακόμα και η… κλισέ πίσω αεροτομή. Όλα φανερώνουν ότι το συγκεκριμένο RAV4 είναι λίγο ή πολύ διαφορετικό από αυτό που μπορείς να αγοράσεις στην αντιπροσωπεία.

Η αλήθεια είναι όμως ότι το RAV-X Concept είναι πολύ διαφορετικό από το εργοστασιακό μοντέλο και δεν είναι μόνο το νέο bodykit που το μεταμορφώνει. Για την ακρίβεια, το bodykit είναι το κερασάκι στην τούρτα καθώς κάτω από την επιφάνεια κρύβεται μία ολοκαίνουρια ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 2.5 ιντσών της Fox, τα οποία διαθέτουν απομακρυσμένα ρεζερβουάρ για βέλτιστη διαχείριση των θερμοκρασιών, νέα ψαλίδια στο εμπρός μέρος και στηρίγματα στο πίσω, αμφότερα κατασκευασμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο κ.ά. Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων είναι +5 εκατοστά στην απόσταση από το έδαφος και +16 εκατοστά στα μετατρόχια τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Για να μην πούμε ότι το κινητήριο σύνολο του RAV-X δεν έχει υποστεί καμία αλλαγή σε σύγκριση με αυτό του RAV4 στο οποίο βασίζεται, η SPAD τοποθέτησε στον ατμοσφαιρικό 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.5 λίτρων μία νέα εισαγωγή αέρα η οποία αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν προσφέρει απολύτως τίποτα σε επίπεδο επιδόσεων όσο και αν προσπαθεί η Toyota να μας πείσει για το αντίθετο. Ο κινητήρας, όπως και στο στάνταρ RAV4 συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Όλα αυτά όμως έχουν ελάχιστη σημασία καθώς το Toyota RAV-X Concept, όπως και το GR86 Rally Legacy που του κάνει… παρέα στο περίπτερο της εταιρίας στην SEMA που λαμβάνει χώρα όπως κάθε χρόνο στο Las Vegas των Η.Π.Α., δεν προορίζεται για την παραγωγή. Θα ήταν εξαιρετικό αν προοριζόταν αλλά όχι. Ποιος ξέρει, ίσως μας κάνει την χάρη η Toyota με μία πιο… off-road έκδοση του RAV4 – όχι τόσο ακραία όσο το RAV-X, αλλά σίγουρα πιο ικανή εκτός δρόμου σε σύγκριση με την στάνταρ.



