Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – Προσφέρει λύσεις

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – Προσφέρει λύσεις

Όταν είσαι μία αυτοκινητοβιομηχανία που πρίν από σχεδόν 30 χρόνια, ήταν το μακρινό 1994 όταν είδαμε για πρώτη φορά το μοντέλο με αυτό το όνομα, παρουσίασες ένα αυτοκίνητο το οποίο έμελλε να αλλάξει τον χάρτη της αυτοκίνησης, προφανώς τα πράγματα είναι σοβαρά και σημαντικά. Ο λόγος φυσικά για την Toyota και το RAV4, το οποίο μετά από πέντε γενιές και δέκα εκατομμύρια πωλήσεις, πλέον βρίσκεται στη φάση της πλήρους ωριμότητας. Ωστόσο το έργο του και η αποστολή του κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, καθώς το 1994 και τα πρώτα χρόνια της εμπορικής του πορείας, δεν έχουν καμία μα καμία απολύτως σχέση με το 2023.

Σήμερα το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ακολουθήσεις το δρόμο που χάραξε η Toyota και διαθέτουν ιδιαιτέρως αξιόλογες προτάσεις, απευθείας ανταγωνιστικές με το Ιαπωνικό μοντέλο, που σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις δίνουν στον υποψήφιο αγοραστή και σαφώς περισσότερες επιλογές, σε ότι έχει να κάνει για παράδειγμα με τα μηχανικά σύνολα. Ωστόσο το όνομα και μόνο RAV4 έχει από μόνο του ένα πολύ μεγάλο ειδικό βάρος. Πολύ περισσότερο αν αναλογιστούμε πως στην εποχή του εξηλεκτρισμού, η Toyota έχει μία πολύ μακρά παράδοση στην υβριδική τεχνολογία. Μία παράδοση και μία τεχνογνωσία η οποία αποτυπώνεται με πολύ έντονο και σαφή τρόπο στην Plug-in υβριδική έκδοση του RAV4 που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα

To RAV4 βρίσκεται αισίως στην Πέμπτη του γενιά. Μία γενιά η οποία παρουσιάστηκε το 2019 και η οποία είναι χτισμένη επάνω στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα GA-K της Toyota και η οποία είναι υπεύθυνη για τον όσο το δυνατόν καλύτερο συνδυασμό βάρους του και αύξησης κατά 57% της ακαμψίας του. Αυτό σε συνδυασμό με το σωστό ζύγισμα ανάμεσα σε εμπρός και πίσω άξονα, αλλά και του χαμηλού κέντρου βάρους, έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής. Επιστρέφοντας στο θέμα της εικόνα του, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα αμάξωμα με κοντούς προβόλους και σχετικά χαμηλό ύψος. Το RAV4 βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας των μεσαίων SUV, με συνολικό μήκος 4,6 μέτρα, πλάτος 1,86, ύψος 1,69 και μεταξόνιο στα 2,69 μέτρα.

Η σχεδίαση με τις έντονες ακμές και τις δυναμικές αναλογίες το κάνει να φαίνεται μεγαλύτερο από όσο είναι, δίνοντας του έτσι το στοιχείο του εντυπωσιασμού. Σε ό,τι έχει να κάνει με την έκδοση PHEV συγκεκριμένα, έχει μικρές μόνο διαφορές από τις υπόλοιπες. Οι ενθέσεις βαμμένες στο χρώμα του αλουμινίου είναι που το μαρτυρούν και εντοπίζονται στον εμπρός προφυλακτήρα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, πάνω από την πινακίδα. Υπάρχει ακόμα σκούρο γυαλιστερό φινίρισμα στα εμπρός φώτα και πιο σκούρα γρίλια και μαύρη προστατευτική ποδιά στο πίσω μέρος. Ως γνήσια plug-in υβριδική έκδοση, το κερασάκι αποτελεί η δεύτερη τάπα ανεφοδιασμού που βρίσκεται στο πίσω δεξί φτερό και κρύβει την υποδοχή για το βύσμα φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Με έμφαση στους χώρους

Στην καμπίνα των επιβατών η εικόνα είναι γνώριμα Τoyota, με τα πολύ ποιοτικά και μαλακά υλικά να βρίσκονται σχεδόν σε όλα τα σημεία, τη σχεδίαση να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αλλά να προσφέρει πολύ υψηλή εργονομία και απίστευτη ευκολία στη καθημερινή χρήση και βεβαίως τους χώρους των επιβατών να είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Ως plug-in υβριδικό, υπάρχουν και οι αναγκαίες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων οι οποίες ενημερώνουν τον οδηγό για τη φόρτιση και τη στάθμη της μπαταρίας.

Ως σύγχρονο μοντέλο που είναι, διαθέτει ένα ψηφιακό πακέτο διασύνδεσης και μία πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που φροντίζουν για την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Το πραγματικά πλήρες πακέτο Toyota Safety Sense περιλαμβάνει ότι μπορεί να χρειαστεί και να φανταστεί ο οδηγός. Ως όχημα ελευθέρου χρόνου, διαθέτει διάφορες διευκολύνσεις όπως πρίζα 230V/150W για τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών, ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων, εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων και πολλά ακόμα. Οι χώροι είναι ένα ακόμα δυνατό στοιχείο του RAV4 σε αυτή την πέμπτη γενιά του, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν μία γενναιόδωρη ευρυχωρία και το πορτ-μπαγκάζ να φθάνει στα 520 λίτρα, παρά την ύπαρξη της μπαταρίας και του υβριδικού συστήματος.

Η μεγάλη οθόνη των εννέα ιντσών που δεσπόζει στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας, είναι αυτή που κλέβει οπτικά τη παράσταση στο εσωτερικό του RAV4 και η οποία είναι πολύ εύκολη στη χρήση, ενώ και η απόκρισή της είναι ικανοποιητική. Αν είχε και λίγο καλύτερα γραφικά, πραγματικά δεν θα είχαμε να πούμε απολύτως τίποτα.

Η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης

Προφανώς όταν δοκιμάζουμε ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο, μπορεί όλα να παίζουν τον ρόλο τους, η ουσία ωστόσο βρίσκεται στα μηχανικά του μέρη. Έτσι λοιπόν το RAV4 διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2500 κυβικών ο οποίο είναι τεχνολογίας Dynamic Force και ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Αποδίδει 185 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 227 Nm. Παράλληλα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στο εμπρός μέρος με απόδοση 182 ίππων και ροπή 270 Nm και ένας στο πίσω μέρος με 54 ίππους και 121Nm. Ο δεύτερο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που κάνει το RAV4 τετρακίνητο καθώς δίνει πίσω τρόχους όταν χρειάζεται ή όταν το ζητήσουμε.

Η ενέργεια για τους ηλεκτροκινητήρες παρέχεται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Για τη φόρτισή της στο 100% απαιτούνται 2,5 ώρες σε φορτιστή 7,4 kW. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 306 ίπποι, προσφέροντας επιτάχυνσης από τα 0-100 χλμ./’ωρα σε 6’’ παρά τους σχεδόν δύο τόνους (1910 κιλά για την ακρίβεια) του βάρους του. Με την μπαταρία του πλήρως φορτισμένη, μπορείτε να διανύσετε αποκλειστικά με μόνο με ρεύμα μία απόσταση της τάξης των 75 χιλιομέτρων, η οποία σε αστικό περιβάλλον μετακίνησης μπορεί να προσεγγίσει ακόμη και τα 100, εξαιτίας της σημαντικής ανάκτησης ενέργειας.

To σύστημα λειτουργεί κατά βάση ως ηλεκτρικό, με την μπαταρία να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο ηλεκτρικά μέχρι και την ταχύτητα των 135 χλμ/ώρα, αν και εφόσον είναι φορτισμένο. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, ΕV (αποκλειστικά ηλεκτρικό), HV (υβριδικό), αυτόματη εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικού και υβριδικού και πρόγραμμα για την φόρτιση της μπαταρίας μέσω του κινητήρα. Η κατανάλωση διαφοροποιείται ανάλογα με το αν η μπαταρία είναι φορτισμένη ή όχι και το περιβάλλον στο οποίο κινείστε. Εμείς με φορτισμένη μπαταρία και υβριδικό σύστημα κίνησης, είμασταν στη περιοχή των πέντε λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο πεδίο

Mε το Toyota plug-in hybrid είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε σχεδόν 2000 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και κατάσταση, οπότε σχηματίσαμε μία πλήρως ολοκληρωμένη εικόνα. Η πρώτη εντύπωση έρχεται από την δύναμη του κινητήρα και από τον ομαλό τρόπο με τον οποίο αυτή περνάει στο δρόμο, χωρίς περιττά σπιναρίσματα. Η επιτάχυνση είναι δυνατή και συνεχής ενώ το CVT κιβώτιο αν και σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, δείχνει και πάλι τις αδυναμίες του, κυρίως στον τομέα του θορύβου. Τα 180 χιλιόμετρα της τελικής, ηλεκτρονικά ελεγχόμενης, έρχονται αβίαστα, με τη ποιότητα της κύλισης να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο  και τους θορύβους, σε κατάσταση cruising, να μην ενοχλούν οδηγό και επιβάτες.

Ένα άλλο, εξίσου σημαντικό, χαρακτηριστικό της οδικής συμπεριφορά του είναι η ακαμψία του πλαισίου που σε συνδυασμό με τη πολύ καλή ρύθμιση των αναρτήσεων, προσφέρει ένα εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και σωστής συμπεριφορές, ακόμη και όταν οδηγηθεί με τρόπο που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα και στην φιλοσοφία του. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο βρίσκονται και τα φρένα. Εκτός δρόμου η «ιδιότυπη» ηλεκτρική τετρακίνηση που σας περιγράψαμε πιο πάνω, λειτουργεί άκρως αποτελεσματικά. To Trail Mode με την προσομείωση του μπλοκέ διαφορικού και τα 19 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος,  είναι στοιχεια που θα σας βοηθήσουν στις εκτός δρόμου διαδρομές, με τα ασφάλτινα λάστιχα να είναι αυτά που θα εκθέσουν πρώτα την όλη προσπάθεια για κάτι πιο δύσκολο και εξειδικευμένο.  

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως η plug-in υβριδική έκδοση του Toyota RAV4 αποδεικνύει με εμφατικό τρόπο αφενός την πορεία των σχεδόν 30 ετών του μοντέλου, αφετέρου τη γνώση που έχει η Ιαπωνική εταιρία στην υβριδική τεχνολογία. Βεβαίως η τιμή των  52950 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, δυσκολεύει το θέμα αρκετά, καθώς πλέον ο ανταγωνισμός είναι πάρα μα πάρα πολύ έντονος με πολλές προτάσεις και ακόμη περισσότερες επιλογές. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση το όνομα RAV4 είναι βαρύ και σίγουρα η συγκεκριμένη έκδοση το τιμάει και με το παραπάνω.

Prev Post Pininfarina B95 Speedster – Ακόμα πιο special!
Next Post Nissan Juke Hybrid – Νέα έκδοση που αναβαθμίζει συνολικά το μοντέλο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook