Η Toyota μοιάζει σχεδόν ασταμάτητη λίγο πριν ανοίξει τις πύλες του για το κοινό το Japan Mobility Show παρουσιάζοντας ένα ακόμα concept το οποίο επιτρέπει πολλαπλές… αναγνώσεις. Ο λόγος για το “EPU” για το οποίο έχουμε μονάχα κάποιες, πολύ βασικές πληροφορίες αλλά δεδομένης της δημοτικότητας που απολαμβάνουν τα τελευταία χρόνια τα pickup, όχι μόνο στις Η.Π.Α. αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Καταρχάς, η ιαπωνική εταιρία δεν επεξηγεί ούτε καν τι σημαίνει το αρκτικόλεξο “EPU” αλλά ας το παραβλέψουμε αυτό καθώς η ουσία του πράγματος είναι ότι το νέο concept παίρνει τη μορφή ενός διπλοκάμπινου pickup με μήκος 5.07 μέτρων, πλάτος 1.91 και ύψος 1.71 μέτρων ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 3.35 μέτρα! Το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο λοιπόν, είναι σημαντικά μικρότερο από το διπλοκάμπινο Hilux παρότι προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο ή αν προτιμάς, το EPU concept έχει σχεδόν πανομοιότυπες διαστάσεις με το Ford Maverick αλλά στην μορφή που έχει τώρα, προσφέρει σχεδόν 30 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο!
Το πρώτο στοιχείο που θα προκαλέσει συζητήσεις είναι ότι για το EPU concept η Toyota επέλεξε να γυρίσει την πλάτη της στο παραδοσιακό πλαίσιο τύπου σκάλας που χρησιμοποιεί ακόμα και για την τελευταία γενιά του Hilux για χάρη ενός monocoque πλαισίου που σύμφωνα με την εταιρία “επιτρέπει μία ευελιξία στον χώρο της καρότσας” και κατά συνέπεια, καλύπτει ένα ευρύτερο φάση αναγκών και εφαρμογών. Το δεύτερο σημείο στο οποίο θα σταθούμε είναι το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του πρωτότυπου για το οποίο η Toyota δεν αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες αλλά αναφέρει ότι εκτός από περισσότερη ησυχία, θα προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους (βλ. μπαταρίες στο πάτωμα του οχήματος), περισσότερη άνεση και αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά στην άσφαλτο.
Εκτός από το φουτουριστικό αλλά όχι τόσο… εκκεντρικό παρουσιαστικό που μας κάνει να πιστεύουμε ότι το EPU concept θα μπορούσε να μην απέχει και πάρα πολύ από την παραγωγή, η Toyota έχει ετοιμάσει και την καμπίνα του με ένα μεγάλο πάνελ δύο επιπέδων που φιλοξενεί τόσο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων όσο και την οθόνη του συστήματος infotainment και το “yoke” που παίρνει την θέση του συμβατικού τιμονιού – ελπίζουμε αποκλειστικά στο πρωτότυπο. Κατά τα άλλα, η καμπίνα του πρωτότυπου είναι λιτή και απολύτως λειτουργική με άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και κάποιες ενδιαφέρουσες επενδύσεις. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τι σκοπεύει να κάνει η Toyota με το EPU Concept και αν το λανσάρισμα ενός παγκόσμιου μοντέλου είναι μέσα στις προθέσεις της έστω και για το απώτερο μέλλον αλλά σίγουρα θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις σχετικά.