Στην Auto Moto d’Eppoca Show που λαμβάνει χώρα στην Πάντοβα της Ιταλίας η Abarth εκθέτει την 1000 SP. Όχι μόνο το κλασικό μοντέλο του 1966 που ούτως βρίσκεται εκεί μαζί με άλλες θρυλικές Ιταλίδες όπως η Lancia Aurelia B20 GT, η Lancia Delta HF Integrale, η Alfa Romeo Alfetta του 1972, η Alfa Romeo SZ του 1989 και το Abarth 750, αλλά και την αναβίωση του μοντέλου που παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2021. Επί τη ευκαιρία δε, η Abarth επιβεβαίωσε ότι η “Classiche” 1000 SP θα περάσει σε εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή, για ελάχιστους, εκλεκτούς πελάτες της.
Να θυμίσουμε ότι η ιδέα για την Classiche 1000 SP δεν είναι καινούρια. Κυκλοφορεί στο… σπίτι του Σκορπιού ήδη από το 2009, όταν η Abarth αναζητούσε τρόπο να επεκτείνει την γκάμα της πέρα από το 500 και το Punto αλλά ποτέ δεν μετουσιώθηκε σε κάτι πιο ουσιαστικό για διάφορους λόγους. Η ιδέα ενός ελαφριού, απλού και γρήγορου sports car ταιριάζει στην φιλοσοφία της ιταλικής μάρκας αλλά το project “πάγωσε” για χάρη της Alfa Romeo 4C που ήταν τελικά αυτό που πήρε το πράσινο φως από την FCA. Το ίδιο μοντέλο όμως είναι αυτό που θα δώσει στην Classiche 1000 SP μία νέα πνοή καθώς το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε πέρυσι, 55 χρόνια μετά το αυθεντικό που έγραψε την δική του λαμπρή ιστορία με έναν 1000άρη βενζινοκινητήρα 105 ίππων και βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 480 κιλά, βασιζόταν στην 4C. Κατά συνέπεια, δανειζόταν το ανθρακονημάτινο, monocoque πλαίσιο, την ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τα γόνατα McPherson πίσω και τον τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.75 λίτρων και των 240 ίππων.
Σχεδιαστικά, η Classiche 1000 SP δανείζεται αρκετά στοιχεία από τον πρόγονο της αλλά δυστυχώς, δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί ως βάση. Ακόμα κι έτσι πάντως, οι σχεδιαστές κατάφεραν να ενσωματώσουν κάποια ιδιαίτερα στοιχεία όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα, το καπό με τους αεραγωγούς, τους νέους προφυλακτήρες βεβαίως αλλά και τα φουσκωμένα φτερά. Ταυτόχρονα, η “νέα” 1000 SP δεν μπορεί να κρύψει τα παραπάνω κιλά καθώς οι πληροφορίες λένε πως το βάρος της αγγίζει τα 1.074 κιλά που με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι πολλά, αλλά με τα δεδομένα του αυθεντικού 1000 SP, είναι περισσότερα από τα διπλάσια! Σύμφωνα με τα δεδομένα μέχρι αυτό το σημείο, η παραγωγή της Abarth Classiche 1000 SP θα περιοριστεί σε 5 μόλις αυτοκίνητα με τις φήμες να αναφέρουν πως κάθε ένα θα είναι εντελώς custom και πως η τιμή θα είναι στην περιοχή των 150.000 με 200.000 ευρώ! Για την ιστορία, να σημειώσουμε πως και το όνομα “Abarth Classiche” είναι καινούριο και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικά, παρεμφερή με την 1000 SP, μοντέλα.