Η Stellantis παρουσιάζει την προηγμένη πλατφόρμα STLA Medium

Η Stellantis παρουσιάζει την προηγμένη πλατφόρμα STLA Medium

Αυτή είναι η STLA Medium πλατφόρμα της Stellantis. Η πλατφόρμα που θα αποτελέσει την βάση για πληθώρα μοντέλων του γιγαντιαίου ομίλου εταιριών τόσο στο C όσο και στο D-segment που πέρυσι αναπαριστούσαν πωλήσεις της τάξης των 35 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως – περίπου τις μισές από τα 78.5 εκατομμύρια οχήματα που πουλήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο το 2022. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους λοιπόν και η σημασία της STLA Medium γίνεται ακόμα πιο βαρύνουσα δεδομένου ότι θα αποτελέσει το όχημα, κυριολεκτικά και μεταφορικά, των ηλεκτρικών και τεχνολογικών φιλοδοξιών της Stellantis και των 26 διαφορετικών μοντέλων που προσφέρουν οι εταιρίες που την απαρτίζουν σε αυτές τις κατηγορίες. Στόχος του ομίλου είναι η STLA Medium να αποτελέσει την βάση για περίπου 2 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, τα οποία θα κατασκευάζονται σε διάφορα εργοστάσια στον κόσμο, ξεκινώντας από την Ευρώπη φέτος!

Σύμφωνα με την εταιρία, η STLA Medium αρχιτεκτονική θα παρέχει την καλύτερη αυτονομία στην κατηγορία, ξεπερνώντας τα 700 χιλιόμετρα με το λεγόμενο “Performance Pack” ενώ το “Standard Pack” θα προσφέρει εμβέλεια της τάξης των 500 χιλιομέτρων – αμφότερες οι προβλέψεις στο WLTP πρότυπο και με δεδομένο ότι η μεγαλύτερη μπαταρία που θα μπορεί να φιλοξενήσει η πλατφόρμα θα έχει χωρητικότητα 98 kWh. Στην βάση της, η πλατφόρμα χρησιμοποιεί μία 400-volt και θα προσφέρει εκτός από κορυφαία αυτονομία, κορυφαία αποδοτικότητα, χρόνους φόρτισης και συνδεσιμότητα σε ένα οικοσύστημα φόρτισης και υπηρεσιών που βελτιώνει την εμπειρία χρήσης. Ανάλογα με την εφαρμογή, η κατανάλωση ενέργειας δεν θα υπερβαίνει τις 14 kWh ανά 100 χιλιόμετρα που είναι η καλύτερη στην κατηγορία ενώ οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία από το 20% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε μόλις 27 λεπτά με ρυθμό 2.4 kWh ανά λεπτό. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι τα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν την SLTA Medium αρχιτεκτονική θα είναι είτε μπροστιοκίνητα (με έναν ηλεκτροκινητήρα) είτε τετρακίνητα (με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα) και η απόδοση τους θα κυμαίνεται από τα 218 έως τα 387 άλογα αν και υπάρχουν αναφορές για μοντέλα με σημαντικά περισσότερη ιπποδύναμη

Όσον αφορά στο μέγεθος, η πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει μήκος αμαξώματος από 4.3 έως 4.9 μέτρα, μεταξόνιο από 2.7 έως 2.9 μέτρα, απόσταση από το έδαφος που θα υπερβαίνει τα 220 χιλιοστά ώστε να εξασφαλιστεί η πολυπόθητη σε ορισμένα μοντέλα κίνησης εκτός δρόμου και τέλος, τροχούς με διάμετρο έως 750 χιλιοστά που μπορεί να μην ακούγεται σημαντικό αλλά διαδραματίζει καίριο ρόλο στο design. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η STLA οικογένεια πλατφορμών (Small/Medium/Large/Frame) έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ώστε να είναι ανθεκτική στο χρόνο, αρθρωτή και εγγενώς ευέλικτη στο μεταξόνιο, το πλάτος, τους προβόλους, την απόσταση από το έδαφος, τις διάφορες χημείες μπαταριών (συμπεριλαμβανομένων και των solid-state) και την διάταξη της ανάρτησης που σημαίνει ότι οι δυνατότητες της και οι επιδόσεις των οχημάτων που θα την χρησιμοποιούν θα προσαρμόζονται στις μελλοντικές επενδύσεις και θα βελτιώνονται ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας των αρχιτεκτονικών STLA Brain, STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive.

Prev Post Μπορεί η αμμωνία να είναι μία “πράσινη” εναλλακτική; Η Toyota λέει ναι
Next Post Με 24 αγώνες το καλεντάρι της F1 για το 2024!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook