Τα τελευταία 9 χρόνια έχουμε δει σχεδόν τα πάντα από τους σπουδαστές που φοιτούν στο Skoda Vocational School. Η παράδοση που ξεκίνησε πίσω στο μακρινό 2014 με το Citijet Concept συνεχίστηκε με desert rally αγωνιστικά, off-road και cabrio SUV, ανοιχτά αυτοκίνητα πόλης και ότι άλλο έβαζε η φαντασία των νεαρών μαθητευόμενων μηχανικών και σχεδιαστών. Οι πηγές έμπνευσης είναι πρακτικά ανεξάντλητες και οι σπουδαστές σε συνεργασία με άτομα που έχουν γνώση και εμπειρία στον χώρο ήταν ελεύθεροι να δημιουργήσουν και αυτό ακριβώς έκαναν. Εκμεταλλεύονταν την ελευθερία τους και μάθαιναν κάνοντας.
Φέτος, 29 νεαροί και νεαρές χρειάστηκαν περισσότερες από 2.000 εργατοώρες κατανεμημένες σε 9 μήνες περίπου για να κατασκευάσουν το Skoda Roadiaq – ένα camper SUV που βασίζεται στο αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq και αποτελεί το τελικό προϊόν μίας συνεργασίας με τα τμήματα Παραγωγής, Σχεδιασμού, Τεχνικής Εξέλιξης και για πρώτη φορά, IT Services και Εξέλιξης Βιώσιμων Υλικών. Ένας ακόμα πυλώνας υποστήριξης προήλθε από εξωτερικούς συνεργάτες όπως η Cargodesign και η KPS Automobile που εξειδικεύονται στις camper μετατροπές, η Autointerier Sindelar για τα εξωτερικά αξεσουάρ και η Dual Borgstena για τα ανακυκλωμένα υφάσματα.
Για να μεταμορφωθεί το Enyaq σε… Roadiaq οι σπουδαστές έπρεπε να τροποποιήσουν σημαντικά το αμάξωμα. Δεν είναι μονάχα η ολοκαίνουρια οροφή που αυξάνει δραστικά το ύψος του οχήματος (+35 εκατοστά) αλλά και η νέα πίσω πόρτα που επιτρέπει την τοποθέτηση μίας τέντας ή σκηνής. Κατά τα άλλα, το Roadiaq εξοπλίζεται με τις “Supernova” ζάντες ελαφρού κράματος 21 ιντσών που προέρχονται από την γκάμα του Enyaq ενώ είναι βαμμένο σε αυτή την εντυπωσιακή διχρωμία με το Moon White να καλύπτει το αμάξωμα από το ύψος των χειρολαβών και πάνω και το Emerald Green όλο το υπόλοιπο.
Στο εσωτερικό, όλες οι επενδύσεις για τις πόρτες, τα καθίσματα και τον πίνακα οργάνων είναι κατασκευασμένες από 100% ανακυκλωμένα υλικά ενώ όλα τα… έπιπλα για το camping, τον ύπνο αλλά και την απομακρυσμένη εργασία σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία. Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα εκτείνονται μέχρι και την πίσω αριστερή πόρτα που δεν διαθέτει εξωτερική χειρολαβή προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στον χώρο ύπνου χάρη και στο παράθυρο με το Simply Clever σκίαστρο. Επιπλέον, οι ηλιακοί συλλέκτες παράγουν ενέργεια για τις συσκευές που λειτουργούν στο εσωτερικό αν και το Roadiaq μπορεί να χρησιμοποιήσει και εξωτερική παροχή σε περίπτωση που δεν αρκεί η αυτονομία του.
Στον standard εξοπλισμό του Skoda Roadiaq περιλαμβάνει επίσης ένα… απομακρυσμένο γραφείο με οθόνη 27 ιντσών, ενσωματωμένο docking station και κάμερα, ασύρματο πληκτρολόγιο, ποντίκι και ηχεία καθώς και ένα ολόκληρο ηλεκτρικό σύστημα με πρίζες, φώτα και υποδοχές. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης τον εξοπλισμό… διαμονής όπως το “ηλιακό” ντουζ, την μηχανή καφέ, τις συσκευές κουζίνας, τα διάφορα σκεύη, τις καρέκλες, τα τραπέζια, τα χαλιά και ότι άλλο μπορεί να θέλει κάποιος που κάνει camping ή μήπως… glamping; Όλα αυτά δεν επηρεάζουν βεβαίως το κινητήριο σύνολο που προέρχεται απαράλλαχτο από το Enyaq και πιο συγκεκριμένα, το Enyaq 80x Sportline. Αυτό σημαίνει δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας 150 kW και 310 Nm ροπής στον πίσω άξονα και ένας 80 kW με 162 Nm ροπής στον εμπρός, που τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 82 kWh η οποία παρέχει αυτονομία της τάξης των 495 χιλιομέτρων. Μην περιμένεις να περάσει στην παραγωγή το Roadiaq όμως. Όπως όλα τα πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν στο Skoda Vocational School, θα παραμείνει πρωτότυπο για να μας υπενθυμίζει τι είναι εφικτό όταν η φαντασία συναντά την τεχνολογία και την τεχνογνωσία.