Skoda Karoq 1.6 TDI. H χρυσή τομή

Μετά το Kodiaq  και, την πολύ καλή εμπορική πορεία που αυτό σημειώνει, ήρθε η ώρα η Skoda να παρουσιάσει και τη δεύτερη πρότασή της στη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, το Karoq. Και μπορεί επί της ουσίας να αποτελεί τον αντικαταστάτη του Yeti, oι άνθρωποι ωστόσο της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφάσισαν να σπάσουν εντελώς και σε κάθε επίπεδο τους δεσμούς με αυτό. Το Karoq είναι ένα SUV το οποίο αφενός δεν φέρει τη ριζοσπαστική σχεδίαση που είχε το Yeti όταν προτωοεμφανίστηκε, αφετέρου διαθέτει όλα εκείνα τα σύγχρονα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη Skoda και την οποία έχουν βοηθήσει τα μέγιστα.

Το εμπρός μέρος του είναι αρκετά εντυπωσιακό

Στοιχεία τα οποία έχουν φέρει τη Skoda όχι απλώς να σημειώνει εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά να διαγράφει τέτοια εμπορική πορεία, η οποία προβληματίζει ακόμη και τη θυγατρική VW, καθώς αν συνεχιστεί, μπορεί οι Τσέχοι να ξεπεράσουν τους Γερμανούς. Και κάπου εδώ έρχεται το Karoq το οποίο, όπως γράφουμε και στον τίτλο, είναι η χρυσή τομή σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, τα οποία θα αναλύσουμε ευθύς αμέσως.

Οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι συμμαζεμένες

Γνώριμη σχεδιαστική άποψη

Από την πρώτη κιόλας  ματιά διαπιστώνεις ότι πρόκειται για το μικρότερο αδελφό του Kodiaq, από τον οποίο έχει αντλήσει τα περισσότερα σχεδιαστικά του στοιχεία, ενώ εμφανισιακά διαφοροποιείται από αυτό κυρίως στις διαστάσεις. Σε ότι αφορά σε αυτές το νέο, compact SUV της Τσέχικης εταιρίας βασίζεται στην MQB πλατφόρμα και μετρά 4.382 χιλιοστά σε μήκος, 1.841 σε πλάτος και 1.605 σε ύψος. Για να έχετε μία τάξη μεγέθους, είναι 5 χιλιοστά μακρύτερο, 35 χιλιοστά πλατύτερο και 15 χιλιοστά ψηλότερο από το ανταγωνιστικό Nissan Qashqai. Το μεταξόνιο του Karoq δε, έχει μήκος 2.638 χιλιοστά (2.630 χιλιοστά στην τετρακίνητη έκδοση).

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος του

Kαι μπορεί οι επιρροές από το μεγαλύτερο, Kodiaq να  είναι εμφανείς ωστόσο η Skoda κατάφερε να κάνει το νέο της SUV να ξεχωρίζει επαρκώς χάρη στα διαφοροποιημένα (και full-LED από την Ambition έκδοση και πάνω) εμπρός φωτιστικά σώματα και τα επίσης αλλαγμένα πίσω φώτα. Κατά τα άλλα, οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις οριζόντιες γραμμές για να τονίσουν το πλάτος του αυτοκινήτου ενώ το τρισδιάστατο εμπρός μέρος και το χαρακτηριστικό καπό προσθέτουν πόντους στον τομέα του δυναμισμού.

Σύγχρονο και πολύ προσεγμένο ως πρός τη ποιότητά του το εσωτερικό

Άνετο και ποιοτικό

Ως γνήσιο Skoda που σέβεται τον εαυτό του, το Karoq παρά τις συμμαζεμένες εξωτερικές του  διαστάσεις, κάνει εξαιρετική εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων, χαρίζοντας 69 χιλιοστά περιθώριο για τα γόνατα των πίσω επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 521 λίτρων. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αυτός αυξάνεται στα 1.630 λίτρα ενώ με το VarioFlex σύστημα και τα πίσω, ανεξάρτητα καθίσματα αφαιρεμένα, φτάνει τα 1.810 λίτρα! Με λίγα λόγια αποτελεί τη χρυσή τομή, καθώς παρά τις λογικές εξωτερικές του διαστάσεις, προσφέρει μία άνετη και ευρύχωρη καμπίνα στους επιβάτες.

Η άνεση των χώρων είναι δεδομένη, όταν μιλάμε για ένα Skoda

Παράλληλα, το Karoq γίνεται το πρώτο Skoda που είναι διαθέσιμο με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων του οποίου η εμφάνιση και οι προβαλλόμενες πληροφορίες μπορούν να ρυθμιστούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού (Classic, Digital, Info-Profile και Reduced). Βεβαίως ως σύγχρονο αυτοκίνητο που είναι δε νοείται να υστερεί ούτε στον τομέα της τεχνολογίας, αφού προσφέρονται συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, τα προαιρετικά Blind Spot Detect και Rear Traffic Alert και το standard Front Assist που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το City Emergency Brake με Predictive Pedestrian Protection.

Άκρως ικανοποιητικός και ο χώρος για τις αποσκευές

Και αν οι σύγχρονες τεχνολογίες, στάνταρ και προαιρετικές, είναι κάτι που επιβάλλεται να υπάρχει, και αν η χωροταξία και οι πάμπολλες θήκες για μικροαντικείμενα, είναι κάτι το αναμενόμενο από ένα Skoda, η απτή αίσθηση της ποιότητας των υλικών αλλά και της κατασκευής, είναι πλέον κάτι που το ζητάς αλλά και το συναντάς σε κάθε καινούριο μοντέλο της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το ύφασμα που ντύνει τα καθίσματα, μέχρι τα πλαστικά του ταμπλό και των θυρών, όλα δείχνουν και είναι προσεγμένα μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια, χωρίς να έχει γίνει καμία απολύτως έκπτωση πουθενά.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη τα εμπρός καθίσματα

Ταιριαστός

Ο λόγος για τον 1600άρη πετρελαιοκινητήρα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, με τους 116 ίππους ο οποίος συνδυαζότανε με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μεταφέροντας τη κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, καθώς αν θέλετε κάποια τετρακίνητη έκδοση, θα πρέπει να κοιτάξετε στα δίλιτρα μηχανικά σύνολα. Η αλήθεια είναι πως ο συνδυασμός κιβωτίου – κινητήρα μας άρεσε πολύ καθώς αφενός τα 1460 κιλά του αμαξώματος μπορούσαν να κινηθούν σβέλτα χωρίς πρόβλημα, αφετέρου η μέση κατανάλωση των 6.6 λίτρων κατά τη διάρκεια της δοκιμής, είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, του οποίου μάλιστα μας άρεσε ιδιαίτερα και η αίσθηση στις αλλαγές των σχέσεων.

Ταιριάζει στον χαρακτήρα του Karoq, ενώ είναι και λογικός ως πρός τη κατανάλωσή του

Δείχνει για μεγαλύτερο

Εκεί στη Skoda έχουν καταφέρει να κάνουν κάτι που μοιάζει μαγικό. Στα μεγάλα μοντέλα τους, Superb & Kodiaq, να «κρύβουν» τις διαστάσεις τους όταν τα οδηγείς, ενώ στα μικρότερα, όσο «μικρά» μπορούν να θεωρηθούν τα Octavia & Karoq, να προσφέρουν στον οδηγό μία αίσθηση ότι βρίσκεται σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτή ακριβώς την εντύπωση αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του νέου SUV της Tσέχικης εταιρίας. Κάθεται ψηλά, έχει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και απολαμβάνει ένα πολύ ήσυχο εσωτερικό περιβάλλον, όταν κινείται στις ευθείες των εθνικών οδών, τόσο εξαιτίας της πολύ καλής ποιότητας κύλισης, όσο και λόγω της προσεγμένης ηχομόνωσης.

Προσεγμένη ποιότητα κύλισης και δουλεμένη ηχομόνωση, καθιστούν τη μετακίνηση ιδιαίτερα άνετη

Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω στις δικίνητες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας, είναι σαφώς προσανατολισμένη στην άνεση, αλλά παράλληλα δεν επιτρέπει στο αμάξωμα τις μεγάλες κλίσεις, ακόμη και όταν ο οδηγός ξεχάσει ότι οδηγεί ένα ψηλό SUV και θελήσει να κινηθεί κάπως πιο σβέλτα και απολαυστικά σε δρόμο με στροφές. Τέλος όσοι από εσάς αποφασίσετε να κινηθείτε και σε ένα βατό χωματόδρομο, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα σας βοηθήσει αρκετά, ωστόσο τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη τετρακίνησης θα βάλουν τα όρια.

Μπορεί να οδηγηθεί και αρκετά γρήγορα, χωρίς κανένα πρόβλημα

Προσφέρει λύσεις

Το ολοκαίνουριο Karoq, η δεύτερη πρόταση της Skoda στη κατηγορία των SUV, προσφέρει λύσεις και αποτελεί τη χρυσή τομή. Με λογικές διαστάσεις, είναι σε θέση να καλύψει απόλυτα τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας, παραδίδοντας, για ακόμη μία φορά, μαθήματα χωροταξίας. Παράλληλα είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, με προσεγμένη ηχομόνωση, υψηλή ποιότητα κύλισης και ένα ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό. Η αλήθεια είναι πως λίγη περισσότερη φαντασία στη σχεδίαση, ή ελαφρώς εντονότερα χρώματα στη καμπίνα, θα ήταν ευπρόσδεκτα αλλά αυτά είναι στοιχεία που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαλάσουν τη συνολικά εξαιρετική εικόνα του Karoq. Μία εικόνα που συμπληρώνεται ιδανικά από τον, ικανό και πολύ λογικό ως προς τη κατανάλωση, πετρελαιοκινητήρα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ως επιστέγασμα έρχεται και η τιμή των 21900 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία ωστόσο ανεβαίνει αρκετά, φτάνοντας στα 26800 στη πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Style της δοκιμής μας.

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Kατανάλωση
  • Άνεση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κάπως συντηρητική σχεδίαση

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 116
0-100 11″
Τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 120 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Το Karoq είναι ένα αυτοκίνητο πραγματικά χρυσή τομή
Prev Post Renault Captur 1.5 DCi 110 PS. Ανανέωση ουσίας
Next Post Honda Civic 1.0 Vtec Turbo. Επιτυχημένη αλλαγή φιλοσοφίας
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook