Renault Clio E-Tech. Η εξέλιξη του υβριδικού

Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που λέμε πως ο μηχανοκίνητο αθλητισμός είναι καταρχήν μία πηγή άντλησης τεχνογνωσίας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τεχνογνωσίας την οποία στη συνέχεια οι εταιρίες χρησιμοποιούν για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής που δημιουργούν και που μπορούμε να αγοράσουμε όλοι μας. Ένα τέτοιο, άκρως χαρακτηριστικό, παράδειγμα αποτελεί η υβριδική έκδοση του Clio. Μάλιστα δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πώς στο E Tech Clio, η Renault παρουσιάζει το επόμενο στάδιο των υβριδικών αυτοκινήτων, κάτι το οποίο θα αναλύσουμε εκτενώς στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι πως οι άνθρωποι της Renault αφενός δεν προσπάθησαν να αντιγράψουν κανέναν και τίποτα, αφετέρου μετά από οκτώ χρόνια έρευνας και εξέλιξης και χρησιμοποιώντας το best seller μοντέλο τους στην τελευταία του γενιά, κατάφεραν να μας παρουσιάσουν κάτι το οποίο συνδυάζει την ευκολία και τη χρηστικότητα στη καθημερινή μετακίνησης, παντρεύοντας την, με σχεδόν ιδανικό τρόπο, με την οικονομία στη μετακίνηση και την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ας πάρουμε όμως  τα πράγματα από την αρχή.

Χωρίς αισθητικές αλλαγές μέσα έξω

Η νέα γενιά του Clio εξακολουθεί να είναι φρέσκια, οπότε όπως είναι λογικό και επόμενο δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος να επέμβουν οι σχεδιαστές της εταιρίας και να αλλάξουν το παραμικρό στην εξωτερική του εικόνα. Αυτό σημαίνει πως μόνο τα λογότυπα στο πίσω μέρος και στις κολόνες, θα δώσουν το στίγμα της διαφορετικότητας αυτής της έκδοσης. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, απλώς εδώ υπάρχουν κάποιες αλλαγές κυρίως για να βοηθούν τον οδηγό στο έργο του, παρέχοντας του περισσότερη και πιο ολοκληρωμένη πληροφόρηση.

Για παράδειγμα στον πίνακα οργάνων υπάρχει ένδειξη για το πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία σας, ενώ στη κεντρική οθόνη υπάρχει λειτουργία προκειμένου να σας παρέχει αρκετές πληροφορίες σχετικά με την υβριδική κίνηση του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα πόσα χιλιόμετρα διανύσατε κινούμενοι αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια. Από εκεί και πέρα το σκηνικό στο εσωτερικό είναι γνώριμο, με άκρως ικανοποιητική την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, όπως και τους διαθέσιμους χώρους για τέσσερις επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους.

Στην ουσία της έκδοσης

Η Renault αποφάσισε να τραβήξει έναν διαφορετικό τεχνολογικά δρόμο σε ότι έχει να κάνει με την υβριδική έκδοση του Clio. Στη πράξη αυτό μεταφράζεται στη χρήση ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 91 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρων. Ο βασικός εκ των δύο αποδίδει 49 ίππους και βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο, έχοντας ως έργο τη κίνηση του αυτοκινήτου. Ο δεύτερος και μικρότερος, αποδίδει 20 ίππους και ο λόγος ύπαρξής του είναι διττός.

Αφενός συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αφετέρου ομαλοποιεί τη μετάβαση από τον θερμικό κινητήρα στον πρωτεύοντα ηλεκτροκινητήρα και το ανάποδο. Η συνδυαστική ισχύς όλων των παραπάνω ανέρχεται στους 140 ίππους και χαρίζει άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.9’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 1.2 KWh του συστήματος βρίσκεται κάτω από το χώρο των αποσκευών, χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως αν και δεν πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 10 με 15 χιλιόμετρα και για ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει τα 75 χλμ./ώρα. Αυτό φυσικά έχει πολύ θετικό αντίκτυπο και στη κατανάλωση του, η οποία κατά τη διάρκεια των περίπου 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα 5.5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και παρά το γεγονός πως τα μισά και παραπάνω έγιναν σε ταξίδι στην εθνική οδό, που δεν βοηθά ούτε στην ανάκτηση ενέργειας, ούτε συνολικά στην υβριδική λειτουργία.

 

Οδηγώντας το

Το υβριδικό Clio ξεκινά πάντοτε ηλεκτρικά. Μόνο εάν τύχει η θερμοκρασία να είναι πολύ χαμηλή και χρειάζεται η θερμότητα του βενζινοκινητήρα για να ζεσταθεί η καμπίνα θα ζητηθεί η βοήθεια του θερμικού μοτέρ. Τότε, το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ βάζει εμπρός τον βενζινοκινητήρα και στη συνέχεια αναλαμβάνει να συγχρονίζει τις αλλαγές του κιβωτίου. Ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης, ή με τις οδηγικές σας διαθέσει μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο οδηγικό προφίλ από τα διαθέσιμα Eco, My Sense και Sport.

Συγκεκριμένα στο Eco, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, αρκεί η μπαταρία να έχει αρκετή ενέργεια. Στο hybrid o βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες με γνώμονα πάντα την οικονομία, ενώ στο Sport δίνεται έμφαση στις επιδόσεις, με τον βενζινοκινητήρα να είναι περισσότερο ενεργός. Επίσης, πέρα από το μπουτόν «EV» που θα βρείτε στο κέντρο του ταμπλό, υπάρχει και η θέση «B» στον λεβιέ του κιβωτίου, για αυξημένη ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι.

H αρχή της δοκιμής του υβριδικού Clio έγινε ταξιδεύοντας από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Για ακόμη μία φορά εκτιμήσαμε τόσο την προσεγμένη ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο, όσο και συνολικά την αίσθηση που σου δίνει ότι πρόκειται για μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στον ανοιχτό δρόμο βέβαια, ο βενζινοκινητήρας είναι αυτός που καλείται να επιτελέσει το μεγαλύτερο έργο, όπως σε κάθε υβριδικό άλλωστε, έχοντας όμως πάντα στο πλάι του τους ηλεκτροκινητήρες.

Σε αστικό περιβάλλον, είναι προφανές ότι βρίσκεται στο στοιχείο του, με τη κατανάλωση να πέφτει κάθετα και την ευκολία οδήγησης που, ούτως ή άλλως προσφέρει, να το καθιστούν έναν ιδανικό σύντροφο. Η λειτουργία του συστήματος είναι υποδειγματική με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργάζονται αθόρυβα και αρμονικά. Το κιβώτιο δεν είναι απότομο και κυρίως δεν κάνει καθόλου θόρυβο, όπως ίσως θα περίμενε κάποιος από μια ασυγχρόνιστη μονάδα.

Συνολικά πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι κάθε στιγμή φιλικό και εύκολο στην οδήγηση, ενώ με χαρακτηριστική άνεση μπορεί να κάνει και μεγάλα ταξίδια. Ο τρόπος που αποδίδει την υβριδική λειτουργεί στη πράξη είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει αυτή τη στιγμή στη κατηγορία του και όχι μόνο, αποδεικνύοντας έτσι τη βαθιά τεχνογνωσία της Renault. Bεβαίως όλα τα παραπάνω έχουν και κάποιο αντίτιμο σε ότι έχει να κάνει με το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, το οποίο ξεκινάει από τα 23540 Ευρώ.

Prev Post Volvo S60 T8 Recharge. Μπερλίνα με οικολογικές ανησυχίες
Next Post Mercedes C200. Το sedan σε άλλη διάσταση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook