Renault Clio 1.0 TCe LPG. Για πολλά και οικονομικά χιλιόμετρα

Σε μία εποχή που τις αυτοκινητικές συζητήσεις μονοπωλούν τα υβριδικά, τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με κάποιες μικρές παρενθέσεις από αυτά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και βενζίνη, έρχεται ο όμιλος της Renault να κάνει τη διαφορά. Να παρουσιάσει μοντέλα διπλού καυσίμου όπου εκτός από βενζίνη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και υγραέριο και να προσφέρει λύσεις αξιόπιστες, καθότι πρόκειται για εργοστασιακή κατασκευή.

Και μία τέτοια πρόταση είναι το Clio LPG της δοκιμής μας το οποίο προσφέρεται από το εργοστάσιο και ως υγραεριοκίνητο, κάτι που προφανώς έχει οφέλη και μόνο. Αυτά ακριβώς τα οφέλη θα αναλύσουμε στη συνέχεια, καθώς σε ότι έχει να κάνεις με σχεδίαση, χώρους κατασκευή, δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του Clio που έχουμε οδηγήσει και δοκιμάσει μέχρι τώρα.

Το τεχνολογικό του υπόβαθρο

Η προσθήκη της επιλογής LPG έγινε στον γνωστό τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης o οποίος αποδίδει 100 ίππους. Το πρώτο μεγάλο πλεονέκτημα είναι  η τεράστια αύξηση της αυτονομίας η οποία σύμφωνα με τη Renault μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1400 χιλιόμετρα. Εμείς στη πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 2000 και πλέον χιλιομέτρων καταφέραμε να διανύσουμε 1050 περίπου χιλιόμετρα και με τα δύο ρεζερβουάρ.

Με το πρώτο από αυτά, των 32 λίτρων υγραερίου που είναι τοποθετημένο στη θέση της ρεζέρβας, κάναμε 470 χιλιόμετρα περίπου με υγραέριο και μέση κατανάλωση 7λτ/100 χλμ. και 580 χιλιόμετρα με τη βενζίνη (ρεζερβουάρ 39 λίτρων) με μέση κατανάλωση 6.6λτ./100χλμ. Πολύ σημαντικό να τονίσουμε πως το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας, ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80%. Βεβαίως υπάρχει και το σχετικό κουμπάκι όπου μπορείτε να επιλέξετε αν θα κινηθείτε με υγραέριο ή βενζίνη, ενώ υπάρχει και η σχετική ένδειξη για τη ποσότητα υγραερίου που έχετε στο ρεζερβουάρ.

Σε ότι αφορά στο μηχανικό σύνολο πρόκειται για τον γνωστό χιλιάρι τρικύλινδρο turbo κινητήρα με 100 ίππους και 170 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων. Σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ενώ παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη. Οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν γρήγορα το πράσινο φως κι έτσι ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία.

Επί της οδηγικής ουσίας

Οδηγώντας για πολλοστή φορά το Clio διαπιστώσαμε πόσο ευέλικτο, ισορροπημένο και ιδιαιτέρως ευχάριστο στην οδήγηση είναι, κάτι στο οποίο συμβάλλει τα μέγιστα και το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο. Και η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής προσφέρει στον οδηγό πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης στην εθνική οδό που συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση το καθιστούν ικανό για μεγάλα και ξεκούραστα ταξίδια.  Από εκεί και πέρα και αν αποφασίσετε να το οδηγήσετε πιο σβέλτα σε δρόμο με στροφές θα διαπιστώσετε πως κρατάει ψηλά τη γαλλική σημαία, με ένα αρκετά άμεσο εμπρός σύστημα και ιδιαίτερα ζωηρό χαρακτήρα.

Ίδια αίσθηση σε όλα τα υπόλοιπα

Όπως γράψαμε και πιο πάνω σε όλα τα υπόλοιπα στοιχεία το Clio LPG έχει παραμείνει το ίδιο που σημαίνει εξωτερικά όμορφη και καλαίσθητη σχεδίαση, χωρίς κάτι το φοβερό, ενώ στο εσωτερικό η ποιότητα είναι ικανοποιητική τόσο στα υλικά όσο και στη κατασκευή. Στο κέντρο δεσπόζει η εύχρηστη έγχρωμη οθόνη αφής 7” που έχει ευρεία συνδεσιμότητα. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” με τα διάφορα μοτίβα εμφανίζεται η αυτονομία,  η μέση κατανάλωση, ο μερικός χιλιομετρητής και η ένδειξη για το είδος καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή. Οι ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών των 317 lt είναι μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία.

Συμπερασματικά το Renault Clio στην έκδοση TCe 1.0 των 100 ίππων διπλού καυσίμου είναι μια πρόταση εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, σύγχρονη και απολύτως προσαρμοσμένη στο πνεύμα της εποχής. Συνδυάζει επιδόσεις, ευκολία χρήσης εντός και εκτός πόλης, ποιότητα κατασκευής και βεβαίως οικονομία, ενώ στη παρούσα χρονική περίοδο προσφέρεται και σε μία πραγματικά απίστευτη τιμή η οποία ξεκινάει από τα μόλις 15640 Ευρώ

Prev Post BMW 320d Mild Hybrid. Εστιασμένο στην οδήγηση
Next Post Dacia Sandero Stepway 1.0TCe 100PS LPG. Έχει τα πάντα και συμφέρει
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook