Πριν από μερικές εβδομάδες η Toyota αποκάλυψε το Hilux Champ. Ένα καθαρά επαγγελματικό pickup με πολύ βασικές παροχές αλλά και ανάλογα χαμηλή τιμή. Ένα ολοκαίνουριο Toyota Hilux Champ κοστίζει στην μακρινή Ταϊλάνδη από €12.000 έως €15.000 και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν προσφέρει λίγα για έναν επαγγελματία. Ok, είναι απολύτως βασικό σε επίπεδο design, τεχνολογίας και πολυτέλειας αλλά δεν παύει να είναι ένα pickup με ωφέλιμο φορτίο της τάξης του 1 τόνου, τρεις διαθέσιμους κινητήρες, δύο διαφορετικά μεταξόνια και πλούσια υποστήριξη από τρίτους για εκείνους που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν με συγκεκριμένο τρόπο και δεν τους καλύπτει το εργοστασιακό μοντέλο.
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ήταν προγραμματισμένο να τους καλύπτει εντελώς. Είναι τρομερά δύσκολο εν έτη 2023 να λανσάρεις στην αγορά ένα καινούριο μοντέλο σε τόσο χαμηλή τιμή και είναι δεδομένο, ενσωματωμένο στο design θα έλεγα, ότι θα γίνουν κάποιες υποχωρήσεις. Όπως δήλωσε ο Dr. Jurachart Jongusuk, επικεφαλής μηχανικός για την ολοκαίνουρια IMV αρχιτεκτονική που χρησιμοποιεί το Hilux Champ και επικεφαλής μηχανικός για την Toyota Daihatsu Engineering & Manufacturing της περιοχής, ένας από τους λόγους που το μοντέλο είναι τόσο φθηνό είναι η “βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών με τα απολύτως απαραίτητα μέσω εκτενούς έρευνας” – με πιο απλά λόγια, το Hilux Champ προσφέρει αυτό που χρειάζονται οι πελάτες και τίποτα περισσότερο.
Τόσο η καμπίνα όσο και το αμάξωμα είναι απολύτως χρηστικά ενώ πολύ σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της Toyota να λανσάρει ένα τόσο προσιτό, νέο όχημα είναι και ο αδιάκοπος, στυγνός και ανελέητος περιορισμός του κόστους, που έφτασε μέχρι την εφαρμογή του φημισμένου Toyota Production System έως τους προμηθευτές. Ο Dr. Jongusuk δήλωσε χαρακτηριστικά ότι μηχανικοί της Toyota επισκέφτηκαν εργοστάσια των προμηθευτών για να… μεταλαμπαδεύσουν την γνώση, την τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχει αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια η εταιρία. Ένα παράδειγμα: Τα εσωτερικά και τα εξωτερικά εξαρτήματα των στηριγμάτων των πίσω φύλλων σούστας είναι βαμμένα σε διαφορετικά χρώματα γιατί αυτός ήταν ο πιο αποδοτικός από πλευράς κόστους τρόπος να κατασκευαστούν!
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο το Toyota Hilux Champ είναι τόσο φθηνό, είναι ότι η εταιρία το πουλάει στους πελάτες της ως “λευκό καμβά”. Για να το πούμε ωμά, το πουλάει σε ημιτελή κατάσταση και εμπιστεύεται στους πελάτες της την… ολοκλήρωση του υπόλοιπου 30% σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης τους. Προφανώς κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να γίνει αν το Hilux Champ δεν ήταν αυστηρά επαγγελματικό αλλά αυτή η κίνηση της Toyota έχει νόημα. Στόχος ήταν να λανσάρει ένα προσιτό όχημα που ο κόσμος “μπορεί να χρησιμοποιήσει για την δουλειά του και να παράγει έργο, εισόδημα το οποίο θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής του και θα παρέχει νέες οικονομικές ευκαιρίες”. Υπογραμμίζοντας περαιτέρω αυτό το σκεπτικό, η Toyota της Ταϊλάνδης προσφέρει πληθώρα διευκολύνσεων από εξαιρετικά χαμηλή προκαταβολή της τάξης του 5% έως και 108 δόσεις ενώ σε μερικές περιπτώσεις, η μετατροπή που απαιτείται για την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου μπορεί να συνδυαστεί με την τιμή αγοράς.
Μετά την Ταϊλάνδη, η Toyota σκοπεύει να… κατακτήσει κι άλλες αγορές με το Hilux Champ. Όπως ανέφερε ο Dr. Jongusuk, το μοντέλο θα λανσαριστεί σύντομα στην Ινδονησία και τις Φιλιππίνες και ενώ δεν ονομάτισε περισσότερες αγορές, η Αφρική και η Κεντρική και Νότια Αμερική εντάσσονται σίγουρα στα πλάνα της ιαπωνικής μάρκας. Όπως καταλαβαίνεις, η Ευρώπη αποκλείεται αν όχι για οποιονδήποτε άλλο λόγο, επειδή οι κινητήρες με τους οποίους είναι διαθέσιμο στην Ταϊλάνδη πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 οπότε η εισαγωγή του στην ευρωπαϊκή αγορά είναι θεωρητικά εφικτή με την αναβάθμιση τους στο τρέχον πρότυπο αλλά όπως καταλαβαίνεις, θα αύξανε την τιμή του οχήματος και αυτό είναι αντίθετο στην φιλοσοφία του. Τι να κάνουμε… δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.