Peugeot 308 1.5 BlueHDI 130 PS EAT8 – Όμορφο και οικονομικό

Peugeot 308 1.5 BlueHDI 130 PS EAT8 – Όμορφο και οικονομικό

Κάθε φορά που οδηγούμε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, απορούμε όλο και πιο έντονα για τους λόγους της βιαιότητας με την οποία κάποιοι άσχετοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θέλουν να μας πάνε στον πλήρη εξηλεκτρισμό. Απορίες οι οποίες, ευλόγως, γίνονται ακόμη μεγαλύτερες όταν πρόκειται για αυτοκίνητα όπως το καινούριο Peugeot 308 με τον 1.5 ΒlueHdi κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Ένα σύνολο που αφενός σε μαγνητίζει με την εμφάνισή του και με την πολύ έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα που το χαρακτηρίζει, αφετέρου σε μαγεύει με τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Και φυσικά το κερασάκι στη τούρτα έρχεται από κινητήρα  – κιβώτιο, που σου δίνουν τη δυνατότητα να κάνεις Αθήνα – Θεσσαλονίκη με γρήγορο ρυθμό και κατανάλωση 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, να φτάσει στη Θεσσαλονίκη και να έχεις διάθεση και δίψα για άλλα 500 χιλιόμετρα.

Συγνώμη αν θα στενοχωρήσω τους υπέρμαχους της ηλεκτροκίνησης, αλλά είμαστε ακόμη αρκετά μακριά από την εποχή που με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορούμε να κάνουμε απνευστί 500 χιλιόμετρα και στη συνέχεια θα έχουμε τη διάθεση για άλλα τόσα. Επειδή όμως το νέο 308, είναι πολλά περισσότερα από ένας «απλός» χιλιομετροφάγος, καθώς καταφέρνει να απευθύνεται και στο συναίσθημα αλλά και στη λογική με την ίδια επιτυχία, πάμε να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Σμιλεμένο σε κάθε του λεπτομέρεια

To πρώτο πράγμα που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στην Peugeot σε σχέση με το 308 είναι η απόφασή της να το διατηρήσει στη γκάμα της. Και αυτό είναι κάτι το οποίο, δυστυχώς πλέον, δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο καθώς η επέλαση των SUV είναι τέτοια που στο διάβα της καταστρέφει στη κυριολεξία ολόκληρες κατηγορίες. Φυσικά η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία φρόντισε να δώσει στο νέο 308 και μία εμφάνιση θέλγητρο προκειμένου ο υποψήφιος αγοραστής να έχει ένα επιπλέον κίνητρο να το αποκτήσει. Και η αλήθεια είναι πως οι σχεδιαστές της Peugeot παρέδωσαν μαθήματα σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου.

Το μεγάλο και μακρύ καπό με τα πολύ έντονα νεύρα, η μεταφορά της καμπίνας προς το πίσω μέρος, τα σφηνοειδή φώτα εμπρός σε συνδυασμό με τα πολύ ιδιαίτερα φώτα ημέρας και η ευμεγέθης μάσκα με το σήμα της εταιρίας, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του εμπρός μέρους. Και αν εμπρός οι σχεδιαστές δημιουργήσαν, στο πίσω απογειώθηκαν, ειδικά με τη σχεδίαση των φώτων αλλά και όλου του μέρους, που κυριολεκτικά δεν χορταίνεις να το κοιτάς. Τα 11 επιπλέον εκατοστά του μήκους σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι και ευπρόσδεκτα για τους εσωτερικούς χώρους, αλλά λειτουργούν και υπέρ του εντυπωσιασμού σε ότι αφορά τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.

Με premium αύρα το εσωτερικό

Από τη πρώτη στιγμή που θα βρεθείτε στη καμπίνα των επιβατών του νέου 308 θα αντιληφθείτε τη προσπάθεια των δημιουργών του να προσφέρουν μία premium αύρα σε αυτό. Μία αίσθηση η οποία προέρχεται τόσο από την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο σύνολο του εσωτερικού, όσο και από τον τρόπο με τον οποία έχει γίνει ο συνδυασμός των υλικών, η συναρμογή και φυσικά η σχεδίαση. Στη μέση του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 10 ιντσών μέσω των οποίων γίνεται ο έλεγχος των περισσοτέρων συστημάτων του αυτοκινήτου, ενώ κάτω από αυτή υπάρχουν τα i-toggles, οι διακόπτες αφής με προσαρμόσιμες συντομεύσεις σε διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων (κλιματισμός, δορυφορική πλοήγηση, τηλέφωνο κ.τ.λ.), ενώ δεν λείπει και η σειρά των φυσικών μπουτόν για άμεση πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού, alarm, αλλά -ευτυχώς- ούτε και ο κλασικός περιστροφικός διακόπτης ηχητικής έντασης. Όλα σε οδηγοκεντρική, εργονομική διάταξη. 

Στην πράξη, η οθόνη ανταποκρίνεται σχετικά γρήγορα, χωρίς σημαντική υστέρηση, και διαθέτει πλέον ασύρματη λειτουργία mirroring για κινητά τηλέφωνα. Το γνωστό θέμα με τη θέση οδήγησης υπάρχει και στο νέο 308, αφού το μικρό ασύμμετρο τιμόνι θα κρύψει το πάνω μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνου για τους ψηλότερους οδηγούς και δυσκολεύει την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, τέσσερα ενήλικα άτομα δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ακόμη και σε μεγάλα ταξίδια, ενώ τα 412 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι μία ικανοποιητική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Εξαιρετικός από κάθε άποψη

Το 308 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1.500άρη turbodiesel κινητήρα, τεχνολογίας BlueHdi, απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ένα μηχανικό σύνολο που ταιριάζει πραγματικά γάντι στο αμάξι, καθώς έχει το απαραίτητο νεύρο, αλλά διατηρεί πάντα το οικονομικό του προφίλ. Με το πλήκτρο Drive Mode δίπλα στον επιλογέα, μπορείτε να επιλέξετε το προφίλ οδήγησης που επιθυμείτε, από Eco μέχρι και Sport, όσο το αυτόματο EAT8 κιβώτιο ακολουθεί πιστά τις οδηγίες σας. 

Στην πράξη το μοτέρ είναι εντυπωσιακά ήσυχο, με μηδενικό σχεδόν κροτάλισμα, ενώ οι ικανότητές του είναι εμφανείς από τις χαμηλές στροφές. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 10.6’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 208 χλμ./ώρα. Εκεί όμως που πραγματικά δείχνει και με το παραπάνω την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρίας είναι τόσο στα 119 γρ./χλ, των εκπομπών CO2 όσο και  στη κατανάλωση των 5.1λτ/100χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με τα περισσότερα από αυτά να είναι σε γρήγορους, πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Παραπάνω από απολαυστικό

Και ερχόμαστε στην ουσία της δοκιμής που είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα αρχίζουν οι προβληματισμοί του στυλ «για ποιο λόγο ακριβώς αγοράζουμε SUV», και όσο περνάει η ώρα οι προβληματισμοί αυτοί αυξάνονται. Όσο διαπιστώνεις πως μέσα στο 308 γίνεσαι μέρος του δρόμου, όσο αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κύλισης και την πλήρη έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, ακόμη και όταν οι ταχύτητες στην εθνική οδό αυξάνονται αρκετά, τόσο περισσότερο μας αρέσει το 308. Αρωγός σε κάθε περίπτωση ο πετρελαιοκινητήρας με τη ροπή από τις χαμηλές στροφές και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων που εκτοξεύει την άνεση. Και ξαφνικά όταν φτάνεις στη Θεσσαλονίκη, έχοντας φύγει από την Αθήνα, ξεκούραστος και με το χαμόγελο στα χείλη, αποφασίζεις να ρίξεις και μία ματιά στη μέση κατανάλωση. Και εκεί είναι που δεν πιστεύεις στα μάτια σου, καθώς αυτό το 5.1 είναι εντελώς απρόσμενο, όταν έχει ολοκληρώσει το ταξίδι σε πολύ λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Εντός πόλης το 308 αποδείχθηκε εκτός από ευκολοδήγητο και μαγνήτης βλεμμάτων, καθώς η σιλουέτα του είναι τέτοια που σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο. Βεβαίως όταν έχεις ένα Peugeot στα χέρια σου, προφανώς και δεν αφήσεις την ευκαιρία να πάει χαμένη, δηλαδή να μην το οδηγήσεις σε μία διαδρομή με στροφές. Και αν στην εθνική οδό ξεκίνησαν οι προβληματισμοί μας, στον Χολομώντα ολοκληρώθηκαν. Τα υψηλά επίπεδο πρόσφυσης, η απουσία κλίσεων, το ακριβές και γρήγορο τιμόνι, η εξαιρετική ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα σε άνεση και σωστή οδική συμπεριφορά, μας έδωσαν τη δυνατότητα να το απολαύσουμε πραγματικά. Διότι σε μία χώρα σαν τη δική μας, ευτυχώς υπάρχουν ακόμη δρόμοι που μπορείς να τα απολαύσεις και να χαρείς τις πολλές και ξεχωριστές αρετές ενός αυτοκινήτου όπως το Peugeot 308.

Για το τέλος αφήσαμε τα 31100 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Peugeot 308 με τον 1500άρη κινητήρα πετρελαίου και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Μία τιμή η οποία σίγουρα δεν είναι μικρή, αλλά σε κάθε περίπτωση αντικατοπτρίζει πλήρως τη πολύ καλή και προσεκτική δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι σε όλους τους τομείς.

Prev Post Mercedes-AMG C63 S E Performance! Η αυγή μίας νέας εποχής.
Next Post Νέο Mitsubishi ASX. Μία νέα αρχή…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook